Jump to content

telaviv

Forum members
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

0 Neutral
  1. Kontynuując poszukiwania znalazłem to : http://de.wikipedia.org/wiki/Güterwagen_der_geschweißten_Bauart czyli całkowite wytłumaczenie co jak i ile . Na dzis tyle . O wagonach jeszcze cdn … Pozdr .
  2. Rungenwagen Gattungszeichen R, Gattungsbezirk Stuttgart Von 1936 bis 1938 wurden diese Rungenwagen ausschließlich ohne Handbremse gefertigt. Sie hatten einen Achsstand von 7.000 mm, eine Ladelänge von 10.720 mm, ein Ladegewicht von 15 Tonnen und eine Länge über Puffer von 12.800 mm. Diese mit 22 hölzernen Rungen gebauten Wagen wurden auch teilweise mit Radsätzen für den Übergang auf russische Breitspur ausgestattet. Sie verfügten aber schon über neunlagige und 1.650 mm lange Tragfedern waren aber noch mit der Kunze-Knorr-Bremse für Güterzüge ausgerüstet worden. Sie unterschieden sich optisch gut von den Rungenwagen der Austauschbauart durch das räumlich diagonale Sprengwerk. Gattungszeichen Rs, Gattungsbezirk Stuttgart Rungenwagen - Rs Stuttgart Die 1938 entwickelten Rungenwagen der Gattung R des Gattungsbezirk Stuttgart hatten einen Achsstand von 8.000 mm, ein räumlich diagonales Sprengwerk und waren mit siebenlagigen und 1.400 mm lange Tragfedern und waren für eine Höchstgeschwindigkeit von 90 km/h zugelassen. Sie verfügten weiter über 18 hölzerne Seitenwandrungen und vier stählerne Stirnwandrungen. Die Wagen ohne Handbremse hatten eine Länge über Puffer (LüP) von 12.100 mm, die mit Handbremse eine Länge von 12.800 mm. Sie hatten ein Ladegewicht von 15 Tonnen, eine Tragfähigkeit von 17,5 Tonnen, eine Ladefläche von 28,5 m² und waren mit einer Hildebrandt-Knorr-Druckluftbremse(Hik-Bremse) ausgerüstet. Die übrigen konstruktiven Neuerungen waren schon auf die Bedürfnisse des Militärs ausgerichtet: So dienten beispielsweise die komplett aus Stahl gefertigten Bordwände an den Stirnseiten auch als Überfahrrampen. Wie schon bei dem 1934 gebauten Schienenwagen der Wagengattung „SSla Köln“ wurde bei den Wagen mit Handbremse zugunsten eines umklappbaren Bühnengeländers auf das Bremserhaus verzichtet. 1943 wurde das Ladegewicht dieser mit Walzprofile geschweißten Rungenwagen der Gattung Rs von 15 Tonnen auf 20 Tonnen angehoben und somit zur Wagengattung „Rms Stuttgart“.
  3. Chodzi o to że w transportach używano : 1 - wagonów zdobycznych co oczywiste oprócz Rosji bo tam zwężano każde tory i dostosowywano do normalności " . 2 - Do transportu czołgów ciężkich i raczej tylko i wyłącznie do niego platformy SSyms . Nie znalazłem na SSyms prawie nic innego jak Tygrysy . Nawet czołgi średnie ładowano na platformy SS Koln i inne . SSys prawie nie widać , sporadycznie . Wagony Typu Om Linz widać w co poniektórych transportach . Inne sporadycznie . Królują wagony typu R Stuttgart . I to mnie ciekawi . Większość a właściwie wszystko wożono na nich , w modelarstwie praktycznie nie istnieją . Ale pytanie innej maści , w wagonach typu R są przynajmniej dwa oznaczenia : Rr i Rs , wnioskuje ze są to te same wagony choć różnią się wzmocnieniem szkieletu wagonu ( tym od spodu ) , wydaje mi się ze Rr jest konstrukcji drewnianej a Rs całkowicie stalowy . Czy ktoś orientuje się czym jeszcze różnią się te wagony , jakiś schemat , szkic poglądowy z książek z epoki . Były tez jeszcze wagony Stuttgart typ Rms a może i inne . Żaden inny wagon do transportu nie posiada tylu wersji co ten . Wiem ze pytania moje bardziej na forum kolejarskim powinienem zadawać ale tabor DRG i DR do 1945 roku to w sumie olbrzymie przedsiębiorstwo i kawał wysiłku wojennego wzięło na siebie . Pozdrawiam .
  4. Witaj , ograniczony dostęp do sieci nie pozwala mi być na bieżąco , dziękuję za tak liczne materiały , wiele z nich jest mi niezmiernie pomocnych . Późniejszym wieczorkiem rozpisze się więcej , mam taka zagwozdkę , może razem ja rozłożymy na drobne . Pozdr!
  5. Dobry materiał , dobrze trafiłem . Sporo fotek już widziałem ale eszelony z eskorta plot. niezmiernie ciekawe , kilka rewelacyjnych ujęć otoczenia , sporo ładowania na wagony , w zasadzie SSym bardzo rzadko na fotografiach , mega dobre ostre foty SS Köln ze Sturmgeschütz III . Bardzo mi to pomocne jest ! Niezmiernie wdzięczny Ci jestem . Pozdr !
  6. Panzerjäger Tiger Sd.Kfz. 184 na platformie podczołgowej SSyms
  7. Witam, witajcie ! Pierwszy mój post na Waszym forum , postaram się nie spalić : / Trafiłem tu w poszukiwaniu informacji o niemieckich eszelonach i transportach wojsk pancernych , tematem interesuje się od dobrej chwili jest to jednak nisza tak ogromna w literaturze fachowej ze aż dziw bierze . Interesują mnie przede wszystkim kurioza ładowane na wagony , szczególnie końca wojny gdy instrukcje przepisy i regulaminy były drugoplanowe a w pospiechu na tabor ładowano co i jak popadnie . Przy ok 400 transportach wojskowych na dobę w chwili rozpoczęcia ataku na ZSRR niewiele zachowało się fotografii ukazujących Deutsche Reichsbahn na froncie , ładowanie i rozładunek klamotów na platformy . Niemcy niechętnie zresztą fotografowali tabor . Całość zawarta jest w dwóch , trzech książkach niemieckojęzycznych i alles . Niejedna zagadkę rozwiązało to forum jak zdążyłem się zorientować jeśli wiec macie w swoim posiadaniu jakiekolwiek fotografie eszelonów pancernych , załadunku , rozładunku , życia na wagonach , maskowania , malowania niemieckiego reichsbahnu z lat 1942-45 , ogólnie co i jak oraz na czym się woziło będę wdzięczny , ze swojej strony również będę kontynuować watek . Za pomoc dziękuję Pozdrawiam Cdn...
×
×
  • Create New...

Important Information