Hornet Napisano 13 Styczeń 2015 Napisano 13 Styczeń 2015 No właśnie nie potrafiłem tego zlokalizoawć...Spitrit dzięki.Hornet
KayFranz Napisano 14 Styczeń 2015 Napisano 14 Styczeń 2015 Uzupełnienie do mojego postu z 2015-01-10 14:48:40Spirit of Warsaw - rzeczywiście, to wygląda na PWS-16bis. Te miały opony STOMIL, cieńsze niż balonówki DUNLOP-a, użyte w PWS-26. Dzięki za czujność.Ponieważ rejestracja SP-BGC była przydzielona też do PWS-16bis, więc można domniemywać, że oznaczenie SP-BGB dostał ten sam typ samolotu. Może kiedyś wypłynie foto na 100% potwierdzające tę hipotezę.
bodziu000000 Napisano 15 Styczeń 2015 Autor Napisano 15 Styczeń 2015 Kraksa Samolotu ś.p. Szydłowskiego i Kiernażyckiego"
bodziu000000 Napisano 15 Styczeń 2015 Autor Napisano 15 Styczeń 2015 Pogrzeb pilota Wojnarowicza Lwów 1928"
KayFranz Napisano 22 Styczeń 2015 Napisano 22 Styczeń 2015 Szybowiec SG-3bis/36 z rejestracją SP-670 - czyli pierwszy z ostatniej serii modyfikacji (zwanej potocznie esgie łamane").źródło: IKC", wrzesień 1938
Spirit of Warsaw Napisano 22 Styczeń 2015 Napisano 22 Styczeń 2015 Hmmm... Ta... Wolnonośny dolnopłat, podwozie z kołami szprychowymi... Ki czort ???źródło: Algr
KayFranz Napisano 22 Styczeń 2015 Napisano 22 Styczeń 2015 W pierwszej chwili zaintrygowało mnie, dlaczego - mimo wymontowanego silnika - mechanicy leją paliwo do zbiornika, potem sobie uświadomiłem, że przecież silnik jednak być musi, bo inaczej do czego zamocowano by śmigło. A potem przypomniałem sobie o wczesnej konstrukcji Klemma - L-20 z silnikiem typu bokser (a więc niskim) i charakterystycznymi powierzchniami końcówek skrzydeł, sprzężonymi z lotkami. I chyba taki właśnie samolot jest na fotografii. Mundury wskazują na lotnisko w Polsce - i to wojskowe, bądź wykorzystywane wspólnie z wojskiem, spore, bo widać trzy hangary. Czas akcji: brak rejestracji sugeruje schyłek lat 20., co ciekawsze - w Polsce chyba nikt takiego nie używał, za to Niemcy mieli ich trochę. Odnoszę wrażenie, że to scena po wylądowaniu właśnie takiego gościa z zagranicy - obsługa działa, a oficer sprawdza cel przylotu i dokumenty lotu.
KayFranz Napisano 22 Styczeń 2015 Napisano 22 Styczeń 2015 Pozwoliłem sobie włączyć Photoshopa i zastosować do tej fotografii to słynne hollywodzkie: wyostrz, wyostrz, obróć, a teraz powiększ..."
Hornet Napisano 23 Styczeń 2015 Napisano 23 Styczeń 2015 Krzysiek dlaczego fotka SG-3 bis nie jest w wątku szybowcowym o Parcinie i innych szkołach???????
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.