Skocz do zawartości

Zdjęcie naszego samolotu - część 26


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 382
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Uzupełnienie do mojego postu z 2015-01-10 14:48:40

Spirit of Warsaw - rzeczywiście, to wygląda na PWS-16bis. Te miały opony STOMIL, cieńsze niż balonówki DUNLOP-a, użyte w PWS-26. Dzięki za czujność.

Ponieważ rejestracja SP-BGC była przydzielona też do PWS-16bis, więc można domniemywać, że oznaczenie SP-BGB dostał ten sam typ samolotu. Może kiedyś wypłynie foto na 100% potwierdzające tę hipotezę.
Napisano

Szybowiec SG-3bis/36 z rejestracją SP-670 - czyli pierwszy z ostatniej serii modyfikacji (zwanej potocznie esgie łamane").

źródło: IKC", wrzesień 1938

Napisano
W pierwszej chwili zaintrygowało mnie, dlaczego - mimo wymontowanego silnika - mechanicy leją paliwo do zbiornika, potem sobie uświadomiłem, że przecież silnik jednak być musi, bo inaczej do czego zamocowano by śmigło. A potem przypomniałem sobie o wczesnej konstrukcji Klemma - L-20 z silnikiem typu bokser (a więc niskim) i charakterystycznymi powierzchniami końcówek skrzydeł, sprzężonymi z lotkami. I chyba taki właśnie samolot jest na fotografii. Mundury wskazują na lotnisko w Polsce - i to wojskowe, bądź wykorzystywane wspólnie z wojskiem, spore, bo widać trzy hangary. Czas akcji: brak rejestracji sugeruje schyłek lat 20., co ciekawsze - w Polsce chyba nikt takiego nie używał, za to Niemcy mieli ich trochę. Odnoszę wrażenie, że to scena po wylądowaniu właśnie takiego gościa z zagranicy - obsługa działa, a oficer sprawdza cel przylotu i dokumenty lotu.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie