tosiek175 Napisano 12 Marzec 2014 Autor Napisano 12 Marzec 2014 Jaka pojemność,lata produkcji, przeznaczenie? na Bloku odlew FSO,nie mam mozliwości zrobienia innych zdjęć niż te co wstawię.
tosiek175 Napisano 12 Marzec 2014 Autor Napisano 12 Marzec 2014 Jaka pojemność,lata produkcji, przeznaczenie? na Bloku odlew FSO,nie mam mozliwości zrobienia innych zdjęć niż te co wstawię.
lupo55 Napisano 12 Marzec 2014 Napisano 12 Marzec 2014 silnik FSO 1300 - typ 116, silnik FSO 1500 - typ 115. Silniki do Poloneza oznaczone są literami a nie cyframi.
tosiek175 Napisano 12 Marzec 2014 Autor Napisano 12 Marzec 2014 dzięki, a może przybliżony rocznik? czy 1500 miały jakieś istotne różnice między sobą?Auta to nie moja bajka, fiatami jeździłem tylko jako dziecko i nie znam ich od środka. Jest do wzięcia taki silnik, niby nówka, potrzebuję dokładnej identyfikacji, aby wiedzieć czy opłaca się go sprowadzać do PL. Wybaczcie kwestię finansową, silnika ja nie potrzebuję ale może jest sens go przywieźć i odsprzedać komuś kto zrobi z niego użytek. Reasumując, prosze jak najwięcej szczegółów.
parus Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 Widziałem i to nie jeden. Osprzętem i kolektorami na 100%, niestety suwmiarki w oczach nie mam więc kanałów w bloku nie zmierzę.
makul Napisano 12 Marzec 2014 Napisano 12 Marzec 2014 A popatrz wg. oznaczenia wybitego na bloku. NIe będzie to wersja o symbolu 115?
parus Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 Moja rodzina byłą szczęśliwym posiadaczem Fiata 125p, 1300 od 1972. Cudo to było, z bordową tapicerką, podłokietnikiem i napisem na tylnej szybie: Uwaga hamulce tarczowe. Nawet szyby były włoskie. Po wypadku ojciec dostał nowe nadwozie, niestety silnik zarżnął na uskiej" benzynie lotniczej ( samozapłon). To były czasy.
tosiek175 Napisano 13 Marzec 2014 Autor Napisano 13 Marzec 2014 dzięki za odzew. na pierwszym zdjęciu widać wyraźnie odlew 115 - czyli poj.1500, natomiast polonez odpada bo miał oznaczenie literowe. Tyle wywnioskowałem z odpowiedzi. Silnik stoi na Węgrzech, gdzie było sporo Fiatów wyeksportowanych więc wszystko zgadzało by się.
Jacek Dąbrowski Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 Parus , to tak dla porządku. Jaką obudowę rozrządu miał silnik poloneza? Czy posiadał filtr odśrodkowy? Gdzie był mocowany filtr oleju? Sprawdź i powiedz jeszcze raz że widziałeś silnik do poldżera. I wcale nie trzeba mierzyć kanałów ani tym bardziej (bo chyba o tym myślałeś) cylindrów.Pozdrawiam
poldek175 Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 Jak słusznie zauważył PATRON,poldek to to nie jest.Silnik 1500 seria 115,na pasku(nie łańcuszku) rozrządu,o mocy 75 KM,produkowany po 1983 roku.W 1989 w 125 zaczęto stosować silniki z poldka o oznaczeniu AB
Jacek Dąbrowski Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 Jednak na łańcuszku. Pasek pod ta pokrywkę by nie wlazł , za szeroki by był.Pozdrawiam
poldek175 Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 Czyli początek produkcji.Ciekawostką jest nowe logo FSO...
Jacek Dąbrowski Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 Jeszcze jedno pytanie do Poldka. Napisałeś że fabrycznie silniki fiatolota były na pasku. Ja swój na pasek przerabiałem na częściach rzemieślniczych. Obudowa rozrządu od poldka , kółko na wałek z poldka ale na wał już wytwór rzemieślniczy. Czy fabryka stosowała takie przeróbki? Bo prawdę mówiąc nie spotkałem nigdy fabrycznej przeróbki.Pozdrawiam
poldek175 Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 Z tego co pamiętam w wersji 115 C zastosowano już pasek.Wprowadzono to teoretycznie w MR83 kiedy wygasła umowa z fiatem.Oznaczali je chyba 1,5 S (silnik wzmocniony) i 1,5 E(zapłon elektroniczny).Co do przeróbek rzemieślniczych,to nic o tym nie wiem.BTWPo co przerabiać wytrzymały łańcuch,na gumowy pasek?
Jacek Dąbrowski Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 Silnik był cichszy a poza tym pasków było pod dostatkiem w sprzedaży a łańcuchów nie. To moze zapytam jeszcze po co rzemiosło regenerowało sworznie i końcówki drażków? :-) Albo popularne wtedy opony-nalewki . Po co było ze sobą wozić alternator , gaźnik , aparat zapłonowy czy łyżki do opon , wulkanizator i łatki? :-)Pozdrawiam
poldek175 Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 W starej,mądrej książce doczytałem się jeszcze,że wersja na pasku,była krótką serią produkcyjną.teoretycznie nie wyszła z fazy prototypu,ale ja osobiście znam osobę,która do dziś posiada fiata z takim motorem.Żadna przeróbka,oryginalny wytwór FSO z 85 roku.Znając realia lat 80 ludzie brali wszystko.
poldek175 Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 Bieżnikowane,nadlewki czy jak tam zwał:-)Jak to po co?Fabryka nie nadążała,cała produkcja szła na eksport.Zresztą to co trafiało do Holandii czy Wlk.Brytanii na miejscu było rozkręcane do ostatniej śrubki i na nowo składane.Ekipy serwisowe w krajach kapitalistycznych miały niezłe diety:-)
parus Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 Ciekawie wyglądała zamiana paska klinowego na polonezowski. Koło pasowe od wentylatora zmieniano na to od Poloneza, bo obwód był inny. Przerabiałem to w 1988
Jacek Dąbrowski Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 W polonezie nie było koła pasowego od wentylatora. Coś Ci się potenteges.Pozdrawiam
parus Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 prośba do moderatora: proszę o połączenie wątkówmea culpa, ale od chyba 1992 żadnego z tych silników nie widziałem. Zwłaszcza, że głównie fiatowski naprawialiśmy bo taki mieliśmy. Zresztą przeboje rodzinne co do awarii podawać bez liku: od przebicia pod kopułką zapłonu w Rumunii, dalej brak łądowania za alternatorem przez śniedż na szczotkach w kostce i podstawa częste padanie tarczy sprzęgłowej ( wina ojca?)
parus Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 na wentylatorze nie było, ale od rozrządu juz tak
Pytanie
tosiek175
Jaka pojemność,lata produkcji, przeznaczenie? na Bloku odlew FSO,nie mam mozliwości zrobienia innych zdjęć niż te co wstawię.
35 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.