Skocz do zawartości
bodziu000000

Zdjęcie naszego samolotu - część 22

Rekomendowane odpowiedzi

Czas na następną część.
Link do poprzedniej:
http://odkrywca.pl/zdjecie-naszego-samolotu-czesc-23,724985.html#724985

Zdjęcie polskiego Caudrona na lotnisku Rochefort

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepraszam bardzo, prośba o zmianę tytułu wątku na część 24, nie mam pojęcia skąd się wzięło 22.
Ewentualnie zablokowanie tego wątku.
Pozdrawiam
Bogdan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczątki PZL P.7a ze 123 EM. To najprawdopodobniej samolot z nr 1, w którym zginął kpt. Michał Olszewski. Na str. 109 książki Eskadry nad Poniatowem" jest foto identycznie wyglądających szczątków, ale zrobione z prawej strony i widać na kadłubie nr 1. Fotografie zrobione przed wojną pokazują samolot nr 1 ze 123 EM jako mający nr ew. 6.110.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad. 2014-03-01 00:44:41 KayFranz
Masz rację KayFranz. A znana P-7 przy stogu siana bardzo możliwe, że ma nr 7", przytarty 4".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad. 2014-03-01 14:23:53 315-PK
Cyt. Masz rację KayFranz. A znana P-7 przy stogu siana bardzo możliwe, że ma nr "7, przytarty "4."
Samolot ten ma faktycznie nr takt.3" a na Myśliwcach wstawiłem go z myślą o 1". Oczywiście nr bardzo słabo czytelny bo i zdjęcie słabe ale Autor ksiązki o lotnisku w Poniatowie zdobył inne zdjęcie z dobrze widocznym numerem 3". Jest ono na Myśliwcach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zgłasza się autor książki Eskadry nad Poniatowem P-7 w którym zginął kpt. Olszewski miało nr boczny 3, ale super zdjęcie KayFranz moze udałoby się coś więcej dowiedzieć kto jest w jego posiadaniu, nie ukrywam że bardzo mi zależy na skanach tej Siódemki w której zginął kpt. Olszewski w miesjcowości Stanisławów na granicy z Michałowem koło Legionowa, pozdrawiam w nadziei na pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesiu, co my byśmy bez Ciebie...
Już porobiłem sobie odpowiednie notatki z poprawkami w moim egzemplarzu książki.

Muchas gracias!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyszły na E-bay 2 nowe fotki ex-polskiego Bu-133(ex SP-BGD)tu jako YR-AHM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2014-03-02 21:39:58 KayFranz
Witaj KayFranz.

Proszę bardzo. Wspomagałem troszkę Krzysia Klimaszewskiego jak mogłem i tak wyszło, że jestem troszkę zorientowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Członek stowarzyszenia 10 P.P odnalazł kawałek prawej lotki samolotu PZL-23 Karaś".Reszta zdjęć i informacji na stronie Stowarzyszenia Historycznego im.10 Pułku Piechoty(Facebook)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołożę fotkę Mewy z boku-chyba mało znane z sovieckiej stronki internetowej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta fotka z E-bay przedstawia(chyba na terenie wytwórni) rząd 7-miu Mew i jeden kadłub Lublina R-XIII

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ta 10" to z jakiej eskadry?
Podskrzydłowy numer ma cyfrę 7" pisaną wg kroju typowego dla samolotów z Warszawy, tyle że godło nie pasuje do żadnej.
Chyba, że to samolot z pozaeskadrowej puli - np. osobisty kogoś z dowództwa. Tym bardziej, że taki smok z rogiem" był godłem 19. EM z wojny bolszewickiej (Lotnictwo z Szachownicą nr 21, str. 38). Nie kojarzycie kogoś z dowódców pozaeskadrowych, służącego w pierwszych latach II RP w 19. Eskadrze? Akurat jestem na wyjeździe i daleko mam do półeczki z literaturą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powinna być opcja edycji własnego postu...
Od czego są koledzy (dzięki, Jasiu) - odpowiedź prosta jak drut: Stefan Pawlikowski, dowódca Brygady Pościgowej. Z tym, że we Wrześniu nie latał bojowo. Wg mojego kolegi jest jeden kandydat na pilota tej 10" - st. szer. Piotr Paweł Gallus ze 112 EM po południu 5 września trafiony w locie próbował wylądować awaryjnie, ale pod koniec dobiegu wjechał w rów melioracyjny i skapotował. Samolot pozostawiono.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.
Ad.2014-03-08 18:18:53; 2014-03-08 18:38:01 KayFranz
Cyt.:Od czego są koledzy..."
Polecam http://www.mysliwcy.pl/forum/watki.php?id=490&ustaw=&s=337

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie nie ma opcji edycji. Cóż napiszemy jeszcze raz. Dyskusja jest troszkę rozwlekła ale począwszy od postu 847 dochodzimy - z przerwami małymi - do 874. Następnie znowu od 2804 do 2959 już z większymi przerwami i znowu od 3852 do 3860.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.
Ad. 2014-03-06 15:51:25 Hornet
Cyt.:Reszta zdjęć i informacji na stronie Stowarzyszenia Historycznego im.10 Pułku Piechoty(Facebook)"
Hornet, możesz podać linka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście proszę...
https://www.facebook.com/shim10pp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×

Powiadomienie o plikach cookie