Lygi Napisano 5 Listopad 2013 Autor Napisano 5 Listopad 2013 Jak na załączonym obrazku. Ktoś mi coś powie więcej o tej szabli bo jestem zielony w tym temacie. Pozdrawiam !
viator01 Napisano 5 Listopad 2013 Napisano 5 Listopad 2013 Na tym rysunku jest podobna - nr 19. Spotkałem się co prawda z nieco innym rozwiązaniem rękojeści niż przy Twojej. Za chwilę podrzucę resztę - tylko się przekopię przez notatki :)
jpd44 Napisano 5 Listopad 2013 Napisano 5 Listopad 2013 Czołem Panowie !!! Wydaje mi się, że producent to Weyersberg und Stamm ...czyli szabelka pochodzi chyba sprzed około 1870 roku...dokładnie nie pamiętam w jakich latach działała ta spółka ale jakoś tak mi się kojarzy...
jpd44 Napisano 5 Listopad 2013 Napisano 5 Listopad 2013 ...aha a mógłby kolega podać wymiary - długość całkowitą, szerokość klingi przy progu i długość rękojeści (mierząc z jelcem), bo faktycznie może to być bawarska szabla artyleryjska ale jest jeszcze przynajmniej 1 możliwość a bez wymiarów trudno się zorientować...tyle wiadomo na 100% że z II poł XIX wieku i że ogólnie rzecz ujmując niemiecka.
viator01 Napisano 5 Listopad 2013 Napisano 5 Listopad 2013 Fabryka pod taką nazwą funkcjonowała w latach 1817-1872
viator01 Napisano 5 Listopad 2013 Napisano 5 Listopad 2013 A co do wymiarów, to rzeczywiście by pomogły, bo klinga wydaje się nieco smuklejsza, ale to może tylko wrażenie.
Lygi Napisano 5 Listopad 2013 Autor Napisano 5 Listopad 2013 Jak na załączonym obrazku. Ktoś mi coś powie więcej o tej szabli bo jestem zielony w tym temacie. Pozdrawiam !
bert.F Napisano 6 Listopad 2013 Napisano 6 Listopad 2013 Witam, Weyersberg & Stamm spółka istniała w latach 1817-1891
Lygi Napisano 6 Listopad 2013 Autor Napisano 6 Listopad 2013 Dziękuje bardzo za podpowiedzi. Daje mi to jakieś pojęcie co mam. Podaje wymiary: - szerokość klinki przy progu = 25 mm - długość całkowita = 100 cm - długość rękojeści = 13 cm - długość klingi = 87 cm