Skocz do zawartości
  • 0

Kabina ciężarówki


halif

Pytanie

Napisano
Dzień dobry,

Najpierw zdjęcia:
- http://91.205.72.57/klimczak/zdj1.jpg
- http://91.205.72.57/klimczak/zdj2.jpg

Mam problem z identyfikacją marki i modelu tego samochodu. Początkowo myślałem, że to Opel Blitz w wersji 3 tonowej, ale pojawiło się kilka wątpliwości.
- nad szybą po prawej stronie jest miejsce na wycieraczkę, oraz
- wewnętrzna podbitka pod szybą ma miejsce na kierownice także po prawej stronie.
Okazało się, że samochód" został sprowadzony z Wysp, ale nie znam jego historii. Inny jest profil przy zawiasach drzwi. Dodatkowo ta kabina ma niewielkie podszybie, podobne do Mercedesa L3000, no i ta kabina ma dziwne, podwójne przetłoczenie na bocznych drzwiach. Dodatkowo szyba jest monolitem, a nie dzielona, więc wszystkie Fordy odpadają. Wielkość kabiny sugeruje na ciężarówkę 3 tonową. Wszystko jest na zdjęciach.

Natomiast wszystkie wymiary, łącznie z zamkiem ma takie same wymiary jak oryginał. Inne jest tylko wytłoczenie dachu kabiny. Na drugim zdjęciu jest kabina na tle Opla Blitza, ale wersji 1.5 tony.

No i to jest moja zagadka na dziś... Ja już nie mam pomysłu. Ktoś ma jakiś? Z góry serdecznie dziękuję.

==============
EDIT: piszę temat jeszcze raz, bo gdzieś zaginął pierwszy, dodatkowo zmieniłem kategorię.

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Z Włochami kolega się myli, do 1920 ruch lewostronny obowiazywał tylko w cześci Włoch i to w tej cześci nalezącej do Austro-Węgier.
Przed wojna do czasu aneksji przez Niemcy obowiazywał lewostronny w Czechosłowacji i Austrii. Obowiązywał też na Węgrzech, czyli krajach powstałych po likwidacji Austro-Węgier, Do odzyskania przez Polskę niepodleglości ruch lewostronny był równiez w Galicji.
Do lat 60-tych też w Szwecji byl lewostronny.

Wiele aut przedwojennych ma symetryczną deskę rozdzielczą ze wskaznikami po środku i sa tak skonstruowane, że przekladka kierownicy na lewo czy prawo w fabryce nie stanowiła kłopotu.
Napisano
Jeśli wszystko wskazuje że kabina była do lewostronnego ruchu i jest bardzo podobna do Opla moze być z cięzarówki Bedford - obie marki nalezały do General Motors.
Napisano
Dzień dobry,

Najpierw zdjęcia:
- http://91.205.72.57/klimczak/zdj1.jpg
- http://91.205.72.57/klimczak/zdj2.jpg

Mam problem z identyfikacją marki i modelu tego samochodu. Początkowo myślałem, że to Opel Blitz w wersji 3 tonowej, ale pojawiło się kilka wątpliwości.
- nad szybą po prawej stronie jest miejsce na wycieraczkę, oraz
- wewnętrzna podbitka pod szybą ma miejsce na kierownice także po prawej stronie.
Okazało się, że samochód" został sprowadzony z Wysp, ale nie znam jego historii. Inny jest profil przy zawiasach drzwi. Dodatkowo ta kabina ma niewielkie podszybie, podobne do Mercedesa L3000, no i ta kabina ma dziwne, podwójne przetłoczenie na bocznych drzwiach. Dodatkowo szyba jest monolitem, a nie dzielona, więc wszystkie Fordy odpadają. Wielkość kabiny sugeruje na ciężarówkę 3 tonową. Wszystko jest na zdjęciach.

Natomiast wszystkie wymiary, łącznie z zamkiem ma takie same wymiary jak oryginał. Inne jest tylko wytłoczenie dachu kabiny. Na drugim zdjęciu jest kabina na tle Opla Blitza, ale wersji 1.5 tony.

No i to jest moja zagadka na dziś... Ja już nie mam pomysłu. Ktoś ma jakiś? Z góry serdecznie dziękuję.

==============
EDIT: piszę temat jeszcze raz, bo gdzieś zaginął pierwszy, dodatkowo zmieniłem kategorię.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie