spetsnaz Napisano 10 Kwiecień 2013 Autor Napisano 10 Kwiecień 2013 Czy ktoś z Was może polecić sprawdzony sposób odkręcenia zapieczonej śruby. Chciałbym oczyścić i zakonserwować wnętrze magazynka, zostało w nim trochę korzeni. Starałem się ostrożnie uderzać w śrubę młotkiem przez wkrętak mechaniczny, jednak boję się uszkodzenia czy urwania śruby. Zastanawiam się nad punktowym grzaniem wkrętu małym palnikiem. Poniżej zdjęcia omawianego magazynka.
spetsnaz Napisano 10 Kwiecień 2013 Autor Napisano 10 Kwiecień 2013 Był moczony kilka dni w WD i w oleju żeby rozmiękczyć purchle rdzy, ale dalej mocno siedzi.
kimtor Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 Spróbuj lekko uderzyć w śrubokręt młotkiem, jak nie pomoże poprawić na głębszy rowek i większym śrubokrętem, jak nie pomoże to chyba rozstaje tylko rozwiercić.Pod żadnym pozorem nie grzej bo magnez będzie na śmieci.
Miki97 Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 A posiadasz może kwas szczawiowy?Kwas powinien pomóc a jeśli nie posiadasz kwasu to spróbuj autozlizą ? A w jakim oleju moczyłeś ? Spróbuj olej silnikowy.
spetsnaz Napisano 10 Kwiecień 2013 Autor Napisano 10 Kwiecień 2013 Magazynek jest po nocnej kąpieli w szczawiu i po pięciominutowej kuracji fosolem. Oleju używałem uniwersalnego, do samochodowego wrzucę go na noc.
vis1939 Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 Miki97 - przykład światłego konserwatora który po wyczytaniu o szczawiu moczy w nim wszystko jak leci.Nie ważne że nie wie po cholerę,ale powinien pomóc" Jeszcze nie zaszkodzi autoliza,choć też za cholerę nie wie po co...spetsnaz po co to moczyć w szczawiu,skoro nie ma tam i nie było grama farby?
spetsnaz Napisano 10 Kwiecień 2013 Autor Napisano 10 Kwiecień 2013 vis1939 dziękuję za zainteresowanie tematem. Farba/oksyda jest po bokach magazynka. Na zdjęciach nie widać powłoki, bo były robione zaraz po zmyciu wrzątkiem fosolu.
spetsnaz Napisano 10 Kwiecień 2013 Autor Napisano 10 Kwiecień 2013 Boki i dół magazynka zachowały się w dobrej kondycji, niestety gorzej jest z górą. Jakieś wskazówki odnośnie omawianej śruby?
vis1939 Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 Magazynki były oksydowane,a powłoka takowa nie jest odporna na kwas szczawiowy czy fosol.Co do śruby,to moczyć dalej w nafcie albo podgrzać punktowo śrubę,co niekoniecznie wpłynie pozytywnie na wytrzymałość metalu.
spetsnaz Napisano 10 Kwiecień 2013 Autor Napisano 10 Kwiecień 2013 Postaram się delikatnie skalpelem usunąć rdzę najbliżej podkładki i śruby. Ułatwi to penetrację nafcie. Grzania punktowego obawiam się właśnie z powodu osłabienia materiału. Zastosuję je więc w ostateczności.
Cyrograf15 Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 Namocz to w nafcie na miesiąc dwa i dopiero wtedy ostukuj. Polecam śrubokręt udarowy, większość warsztatów mechanicznych coś takiego posiada. Leżał sobie magazynek pół wieku a Ty masz zamiar to w 5 minut rozebrać, troszkę cierpliwości.Wojtek
remington Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 Spokojnie śrubę wygrzej końcem płomienia palnika, tak aż rdza zrobi się lekko czarna, następnie ostukuj. Nie wpłynie to na jej mechaniczne właściwości.
spetsnaz Napisano 12 Kwiecień 2013 Autor Napisano 12 Kwiecień 2013 Śruba puściła. Wczoraj wieczorem podgrzałem delikatnie, ale nadal była uparta, więc na noc zastosowałem penetrator do zapieczonych śrub. Rano przy drugiej próbie puściła. Poszło ładnie, na łbie nie widać żadnych śladów odkręcania.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.