husky1 Napisano 28 Wrzesień 2012 Autor Napisano 28 Wrzesień 2012 Witam -czy ma ktos zdjecia Studebaker US6 w polskiej sluzbie? Czy byly uzywane przez PSZ na Zachodzie?Wiem ,ze byly dlugo trzymane jako rezerwa mobilizacyjna , szczegolnie wersje specjalne nawet do lat siedemdziesiatych.Gdzie zachowaly sie w Polskich muzeach.
husky1 Napisano 28 Wrzesień 2012 Autor Napisano 28 Wrzesień 2012 Wlasnie dostalem link z interesujacymi ilustracjami.
husky1 Napisano 28 Wrzesień 2012 Autor Napisano 28 Wrzesień 2012 Zdjecie pojazdu z tym samym numerem jak na ilustracjach.
DOMILUD PL Napisano 28 Wrzesień 2012 Napisano 28 Wrzesień 2012 MWP Kołobrzeg, niestety warunki lokalizacyjne i sprzętowe nie pozwoliły na lepsze ujęcie
krism Napisano 28 Wrzesień 2012 Napisano 28 Wrzesień 2012 Studry wystepowaly na zachodzie ale z tego co wiem to iran, australia, (na froncie zachodnim tez ale bardzo zadko) no i po wojnie duza partie pojazdow uzywano na alasce. Obecnie studrow jest malo chodz pojawily sie na milwebie w cenie ok 15 tys eu (pochodza z australi) w polsce jest min kilkanascie (sam tez ma cos co bylo kiedys studrem U4).
Dodge52 Napisano 6 Październik 2012 Napisano 6 Październik 2012 Witam,Do wątku Studebaker US6 w WP dorzucam kilkanaście zdjęć pojazdu z Tygodnika ,,Żołnierz polski,, z lat 1964-1969.Zdjęcia nie będą najlepszej jakości, to już lata, ale najważniejszy jest bohater tego wątku Studebaker US6.Przypomnę, że samochód ciężarowy Studebaker był podstawowym pojazdem oferowanym sojusznikom. Wyprodukowano prawie 200.000 tys.szt.- ponad 100.000 szt.dostarczono do ZSRR, pewną ilość pojazdów otrzymało Wojsko Polskie. W produkcji było 13 odmian pojazdu / od U1 do U13 /, pojazdy miały napęd na 2 i 3 osie, część pojazdów była wyposażona w wyciągarkę. Zmontowano też niewielkie ilości cystern, wywrotek i ciągników siodłowych.Studebaker posiadał niezwykle trwały silnik benzynowy ,,Helkules-JXD,,.
Dodge52 Napisano 6 Październik 2012 Napisano 6 Październik 2012 Troszkę historii - Samochód Studebaker US6, dzięki informacjom od swoich uczniów zakupiłem za 50 tys. złotych /ówczesnych /w 1986r. w miejscowości Płakowice od gospodarza.Pojazd był nie na chodzie, ale kompletny, z wyciągarką - poprzedni właściciel używał pojazdu do wywozu drzewa z lasu w nadleśnictwie Świerardów Zdrój. Po przetransportowaniu pojazdu do Legnicy, naprawa pojazdu zeszła na drugi plan, pierwszy do naprawy poszedł pojazd DODGE WC51 /widoczny na zdjęciu/, czas biegł szybko, Rajdy Samochodów Terenowych i inne imprezy - brak czasu i decyzja - pojazd przekażę do Muzeum, wybrałem Warszawę - Muzeum Wojska Polskiego, napisałem pismo o mojej darowiźnie, odpisano mi, że chętnie pojazd przyjmą, ale ... muszę im dostarczyć własnym transportem tj.470 km do Warszawy.Pojazd odstawiłem do miejscowości Studnica, był tam już Zis 151, Ford Canada. W 1993r. jadę do Studnicy i co widzę - puste miejsce, 3 samochodów brak, gospodarz mówi że skradziono, i tak kończy się moja przygoda ze Studebakerem.Posiadane dokumenty odstąpiłem kol. Markowi A. z Łodzi - który jest właścicielem Studebakera.
Dodge52 Napisano 6 Październik 2012 Napisano 6 Październik 2012 Zdjęcia z Tygodnika ,,Żołnierz Polski,, z lat 60-tych
Dodge52 Napisano 6 Październik 2012 Napisano 6 Październik 2012 Studebaker - wersja bez przedniego napędu
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.