Skocz do zawartości

Messerschmitt_Me_109_wydobyty_z_bagna.


Razzzz85

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przepraszam, pierwszy post w tym temacie pisałem na kolanie za szybko i wyszedł bełkot a nie można edytować własnego wpisu. W pierwszym zdaniu chodzi o dokumentację części z P11c Króla . Samolot który jest dla nas absolutnym priorytetem zaś dokumentowanie tej 109 -tki musi poczekać na zakończenie tamtych prac.

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano

UWAGA !!!!!!,!!!!!!

Na pozyskanych przyrządach jest radioaktywny rad ( Ra 266 ) którego okres rozpadu wynosi tylko 1602 lata.

Obecnie w wytycznych które otrzymałem zaleca się
- nie rozkręcanie szybek do czyszczenia ...
- no jak ktoś bardzo chce to już tylko w masce...
- trzymanie w gablocie za szkłem i tak dalej ....

M - Masa świecąca
Substancja nakładana na punkty cyfrowe tarczy i wskazówki zegarka, umożliwiająca odczytywanie czasu w ciemności; są stosowane dwa rodzaje m. ś.: „fosforowa”, która świeci tylko przez pewien czas po jej naświetleniu i „radioaktywna”, świecąca stale; do pobudzania luminescencji m. ś. dodaje się substancji radioaktywnej, która jest szkodliwa dla zdrowia; od roku 1961 stosuje się nie rad (Ra 266), lecz izotopy sztucznych pierwiastków promieniotwórczych, takich jak promet i tryt, które nie są tak bardzo szkodliwe.


...... Przykład oznaczenia radioaktywności w muzeum

Napisano

Ta blaszka wszystko wyjaśnia !!!
109-136-081

109 - typ samolotu
136 - części kadłuba w tym przypadku wersji G-5 gdyż wersja G-6 miała oznaczenie 143
081 - numer części montowanej w tym przypadku na kadłubie

I jednoznacznie ta blaszka określa samolot Me 109 G-5

Przy okazji możesz wkleić zdjęcie całej blachy z ta tabliczką

Napisano
Dzięki za ostrzeżenie!
Będziemy musieli wspólnie z MLP ( bo tam ma trafić wrak)przemyśleć strategię wystawienia ,tak aby nikomu nie zaszkodzić.
A tak humorystycznie to dowód na to, że trzecia rzesza nadal szkodzi :-)
Zidentyfikowanie przez ciebie tego samolotu jako G-5 rozłożyło mnie na łopatki bo w mnogości strat sprzętu na tym terenie nie ma wzmianki o tej odmianie Me. Ale to dobrze trudniejsza zagadka = więcej myślenia,a to zawsze dobrze człekowi robi!
Tak jak obiecałem będę wklejał zdjęcia systematycznie. w miarę wolnego czasu.
Pozdrawiam!
Lokfan
Napisano
Lokfan, nie chcę się wymądrzać, ale ja 2-3 dni po akcji mówiłem ci, że ta część tj. górna pokrywa na MG-131 (Waffenabdeckung oben vollständig)jest z G-5 :)
Niemniej, nie mam papierów czy jest to część TYLKO dla G-5, czy była używana w G-5 i dalszych wersjach.
Potwierdzenie definitywne, że to jednak G-5, może ułatwić nam poszukiwania.

Problem w tym, że w tym rejonie jednostek LW z G-5 raczej nie było i jak na razie nie mamy takowych w spisach.

Zdjęcie części tutaj http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=53&t=130934&st=0&sk=t&sd=a#p1605855 (czwarte od góry) niestety jest w koszu z innymi.
Napisano
Piotruś, ja bylem tak zakręcony, ze mogłeś mi mówić ze to są części od np. Halberstadta CL-II a i tak bym się nie połapał o co chodzi, tyle było różnych spraw. :-) Szukać i szperać trzeba dalej ,wszak to chyba jeszcze ciekawsze od samej aluminozy (dzięki za papiery)
Pozdrawiam!
Lokfan
Napisano
Witam wszystkich
Jeśli chodzi o tabliczkę 109.136.081 pochodzi z pokrywy silnika z wybrzuszeniami" dla MG 131 czyli dla wersji: G5, G6, G8, G14 jak również dla G4 o ile dokonano wcześniejszego przezbrojenia.
Pozdrawiam
J.


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora tyfus 23:13 09-10-2012
Napisano
Tak właśnie kombinowałem - dzięki za informację!
Trzy ostatnie wersje stacjonowały w Krakowie (choćby w I./JG 52 i NAGr.2, więc sprawa jest nadal otwarta. Ale nie wątpię w jej szczęśliwe zakończenie :)
Napisano

@jarecki71 czy możesz poprzeć swoje twierdzenie ?

Gwoli ścisłości element 109.136.081 jest tylko drobnym "elementem większego elementu czyli 109.136 - Rumpf

A teraz potwierdzenie tego o czym już wcześniej pisałem 2012-10-09 05:01:52

109.136 nie może pochodzić z wersji G-6 gdyż różniła się konstrukcyjnie od wersji G-5 i miała tez inny numer montażowy 109-143.

Wszystko przedstawione jest na załączonej tabelce

Pozdrawiam

woodhaven

Napisano
Gdzieś wcieło mi post,jeszcze raz a więc nr, 109.136.081 pochodzi od całego elementu montowany w G5,G6,G14, ( prawdopodobnie w G12 tego nie sprawdzałem)G10 całkiem inny temat. Inne indeksy w E,F,K
Ale to i tak za mało na ustalenie wersji w 100%
Pozdrawiam
J.
Napisano

Panowie jeszcze chwilę cierpliwości :) Może jutro uda się dobrać choć na moment do laszek z dziurką"tego Me :) (jeszcze kończymy dokumentację do P11) Na pewno jest tam sporo tabliczek znamionowych ,więc może któraś da konkretną podpowiedź co do typu. Jeszcze jedno, czy do silnika 605 była mocowana blaszana tabliczka znamionowa czy może nabijane były tylko numery typu i serii?
Pozdrawiam!
lokfan

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie