lokfan Napisano 8 Październik 2012 Napisano 8 Październik 2012 Przepraszam, pierwszy post w tym temacie pisałem na kolanie za szybko i wyszedł bełkot a nie można edytować własnego wpisu. W pierwszym zdaniu chodzi o dokumentację części z P11c Króla . Samolot który jest dla nas absolutnym priorytetem zaś dokumentowanie tej 109 -tki musi poczekać na zakończenie tamtych prac.
Woodhaven Napisano 9 Październik 2012 Napisano 9 Październik 2012 UWAGA !!!!!!,!!!!!!Na pozyskanych przyrządach jest radioaktywny rad ( Ra 266 ) którego okres rozpadu wynosi tylko 1602 lata. Obecnie w wytycznych które otrzymałem zaleca się - nie rozkręcanie szybek do czyszczenia ... - no jak ktoś bardzo chce to już tylko w masce...- trzymanie w gablocie za szkłem i tak dalej ....M - Masa świecącaSubstancja nakładana na punkty cyfrowe tarczy i wskazówki zegarka, umożliwiająca odczytywanie czasu w ciemności; są stosowane dwa rodzaje m. ś.: „fosforowa”, która świeci tylko przez pewien czas po jej naświetleniu i „radioaktywna”, świecąca stale; do pobudzania luminescencji m. ś. dodaje się substancji radioaktywnej, która jest szkodliwa dla zdrowia; od roku 1961 stosuje się nie rad (Ra 266), lecz izotopy sztucznych pierwiastków promieniotwórczych, takich jak promet i tryt, które nie są tak bardzo szkodliwe....... Przykład oznaczenia radioaktywności w muzeum
Woodhaven Napisano 9 Październik 2012 Napisano 9 Październik 2012 Ta blaszka wszystko wyjaśnia !!!109-136-081109 - typ samolotu136 - części kadłuba w tym przypadku wersji G-5 gdyż wersja G-6 miała oznaczenie 143 081 - numer części montowanej w tym przypadku na kadłubieI jednoznacznie ta blaszka określa samolot Me 109 G-5Przy okazji możesz wkleić zdjęcie całej blachy z ta tabliczką
Woodhaven Napisano 9 Październik 2012 Napisano 9 Październik 2012 Część 109-100-69, jest częścią wspólną dla modelu Me 109 F i G
Woodhaven Napisano 9 Październik 2012 Napisano 9 Październik 2012 Trochę źle oznaczyłem ( kolor pomarańczowy ) na poprzednim zdjęciuCzęść 109-100-69 jest oznaczona kolorem zielonym
Woodhaven Napisano 9 Październik 2012 Napisano 9 Październik 2012 Przykładowa karta silnika DB 605, gdzie widać w zestawieniu występują elementy z silników DB 600 czy tez DB 601
lokfan Napisano 9 Październik 2012 Napisano 9 Październik 2012 Dzięki za ostrzeżenie!Będziemy musieli wspólnie z MLP ( bo tam ma trafić wrak)przemyśleć strategię wystawienia ,tak aby nikomu nie zaszkodzić.A tak humorystycznie to dowód na to, że trzecia rzesza nadal szkodzi :-) Zidentyfikowanie przez ciebie tego samolotu jako G-5 rozłożyło mnie na łopatki bo w mnogości strat sprzętu na tym terenie nie ma wzmianki o tej odmianie Me. Ale to dobrze trudniejsza zagadka = więcej myślenia,a to zawsze dobrze człekowi robi!Tak jak obiecałem będę wklejał zdjęcia systematycznie. w miarę wolnego czasu.Pozdrawiam!Lokfan
piters Napisano 9 Październik 2012 Napisano 9 Październik 2012 Lokfan, nie chcę się wymądrzać, ale ja 2-3 dni po akcji mówiłem ci, że ta część tj. górna pokrywa na MG-131 (Waffenabdeckung oben vollständig)jest z G-5 :)Niemniej, nie mam papierów czy jest to część TYLKO dla G-5, czy była używana w G-5 i dalszych wersjach. Potwierdzenie definitywne, że to jednak G-5, może ułatwić nam poszukiwania. Problem w tym, że w tym rejonie jednostek LW z G-5 raczej nie było i jak na razie nie mamy takowych w spisach. Zdjęcie części tutaj http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=53&t=130934&st=0&sk=t&sd=a#p1605855 (czwarte od góry) niestety jest w koszu z innymi.
piters Napisano 9 Październik 2012 Napisano 9 Październik 2012 Eh... najpierw muli, a potem wkleja dwa razy... Sorry.
lokfan Napisano 9 Październik 2012 Napisano 9 Październik 2012 Piotruś, ja bylem tak zakręcony, ze mogłeś mi mówić ze to są części od np. Halberstadta CL-II a i tak bym się nie połapał o co chodzi, tyle było różnych spraw. :-) Szukać i szperać trzeba dalej ,wszak to chyba jeszcze ciekawsze od samej aluminozy (dzięki za papiery)Pozdrawiam!Lokfan
jarecki71 Napisano 9 Październik 2012 Napisano 9 Październik 2012 Witam wszystkichJeśli chodzi o tabliczkę 109.136.081 pochodzi z pokrywy silnika z wybrzuszeniami" dla MG 131 czyli dla wersji: G5, G6, G8, G14 jak również dla G4 o ile dokonano wcześniejszego przezbrojenia.PozdrawiamJ.Post został zmieniony ostatnio przez moderatora tyfus 23:13 09-10-2012
piters Napisano 9 Październik 2012 Napisano 9 Październik 2012 Tak właśnie kombinowałem - dzięki za informację!Trzy ostatnie wersje stacjonowały w Krakowie (choćby w I./JG 52 i NAGr.2, więc sprawa jest nadal otwarta. Ale nie wątpię w jej szczęśliwe zakończenie :)
Woodhaven Napisano 11 Październik 2012 Napisano 11 Październik 2012 @jarecki71 czy możesz poprzeć swoje twierdzenie ?Gwoli ścisłości element 109.136.081 jest tylko drobnym "elementem większego elementu czyli 109.136 - Rumpf A teraz potwierdzenie tego o czym już wcześniej pisałem 2012-10-09 05:01:52 109.136 nie może pochodzić z wersji G-6 gdyż różniła się konstrukcyjnie od wersji G-5 i miała tez inny numer montażowy 109-143.Wszystko przedstawione jest na załączonej tabelcePozdrawiamwoodhaven
Woodhaven Napisano 11 Październik 2012 Napisano 11 Październik 2012 Okaptowanie silnika z widoczna wewnętrzną strona zamka osłony.
jarecki71 Napisano 11 Październik 2012 Napisano 11 Październik 2012 Gdzieś wcieło mi post,jeszcze raz a więc nr, 109.136.081 pochodzi od całego elementu montowany w G5,G6,G14, ( prawdopodobnie w G12 tego nie sprawdzałem)G10 całkiem inny temat. Inne indeksy w E,F,K Ale to i tak za mało na ustalenie wersji w 100%PozdrawiamJ.
Woodhaven Napisano 12 Październik 2012 Napisano 12 Październik 2012 Ok. Dzięki ;-) Właśnie odkopałem to styczniowe wydanie ... teraz mogę podumać.Pozdrawiam
lokfan Napisano 12 Październik 2012 Napisano 12 Październik 2012 Panowie jeszcze chwilę cierpliwości :) Może jutro uda się dobrać choć na moment do laszek z dziurką"tego Me :) (jeszcze kończymy dokumentację do P11) Na pewno jest tam sporo tabliczek znamionowych ,więc może któraś da konkretną podpowiedź co do typu. Jeszcze jedno, czy do silnika 605 była mocowana blaszana tabliczka znamionowa czy może nabijane były tylko numery typu i serii?Pozdrawiam!lokfan
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.