Zbyszek11 Napisano 1 Czerwiec 2012 Autor Napisano 1 Czerwiec 2012 Witam.Poszukuje zdjęcia oraz rysunki stelaży mocujących uzbrojenie oraz wyposażenie w rowerach używane przez jednostki niemieckie w czasie II WŚ.
Dunczyk Napisano 2 Czerwiec 2012 Napisano 2 Czerwiec 2012 Jest to informacja dla użytkowników forum o Twoich zainteresowaniach, czy prośba o pomoc w poszukiwaniach ? Nie bardzo wynika z tego wpisu.
Zbyszek11 Napisano 3 Czerwiec 2012 Autor Napisano 3 Czerwiec 2012 Chodzi mi o pomoc w postaci rysunków i zdjęć. Jestem w trakcie remontu roweru z okresu II WŚ i chce wykonać do niego stelaże na wymienione już rzeczy.Było wiele rodzai wykonania takich części (wykonywane głównie w warsztatach polowych). Jeżeli któryś z forumowiczów posiada zdjęcia lub rysunki oryginałów lub kopii to proszę o pomoc.
R51 Napisano 3 Czerwiec 2012 Napisano 3 Czerwiec 2012 Chodzi Tobie o montaż do MG 34 czy Behalter fur Patronenkasten a może montaż do Granatwerfer 36, czy też pragniesz przyczepić do ramy Munitionskasten fur lG 36 czy raczej chcesz przewozić na rowerze Panzerbuchse 39? Może też chodzi Tobie o stelaż montowany na kierownicy służący do przewożenia Zeltbahn?
Zbyszek11 Napisano 3 Czerwiec 2012 Autor Napisano 3 Czerwiec 2012 Interesują mnie rysunki i zdjęcia montaży gównie panzerfaustów i karabinów typu mauser 98k (nie wiem czy G43 miał inny?) pozostałe montaże też są mile widziane, myślę o wykonaniu poszczególnych elementów. Panzerfausty były montowane za pomocą blach oraz troków czy w drewnianych osłonach (głowica znajdowała się na bagażniku).Co do mocowań do pozostałych typów broni czy wyposażenia nie mam zbyt wiele materiałów ani informacji.
R51 Napisano 17 Czerwiec 2012 Napisano 17 Czerwiec 2012 O montażach do Mauserów nie słyszałem i nie widziałem takowych.
R51 Napisano 17 Czerwiec 2012 Napisano 17 Czerwiec 2012 ...co do Panzerfaustów to mocowane były przy widełkach -patrz zdjęcie zatytułowane słowo daję panie brytyjczyku ja tylko wiozłem jagódki dla babci" a o diabolicznym pomysle instalowania głowic i rur po raz pierwszy słyszę
R51 Napisano 17 Czerwiec 2012 Napisano 17 Czerwiec 2012 ... znaczy się instalowaniu ich osobno...Proponuję odrobinę cierpliwości bo niebawem zacznę się wysypywać z rekonstrukcji Truppenfahrradu, której dokonałem (przy sporej pomocy wielu życzliwych osób), założę w tym celu osobny wątek na aszych odkryciach"Pozdrawiam
ktos451 Napisano 9 Listopad 2012 Napisano 9 Listopad 2012 A tak z ciekawości zapytam, adaptowano na potrzeby WH rowery cywilne?
Radek.s Napisano 10 Listopad 2012 Napisano 10 Listopad 2012 Oczywiście były regularne rekwizycje - używano również przejętego sprzętu pokonanych armiiPoniżej temacik rowerowyhttp://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=128076http://panzerlehr.mojeforum.net/temat-vt227.htmlA tutaj artykuł o skonfiskowanych holenderskich rowerach (Oddajcie nam rowery) http://www.wiatrak.nl/9833/oddajcie-nam-rowery
Radek.s Napisano 10 Listopad 2012 Napisano 10 Listopad 2012 Demontowano tez całe fabryki rowerów -Holenderska firma Gazelle cyt (W latach 1920-1940 firma stale się rozrasta. Krajowy rynek zbytu, jak również międzynarodowy popyt, stale wzrastają. Dzieje się tak również ze względu na rosnący rynek zbytu dla rowerów GazellePodobnie jak dla wielu innych holenderskich firm, wojna jest trudnym okresem dla Gazelle. Większość wyposażenia fabryki jest demontowana przez niemieckiego okupanta i przewożona do Niemiec. Pozostałe maszyny zostały wysadzone tuż przed przybyciem aliantów. W 1946 dostępny jest pierwszy powojenny rower Gazelle.
R51 Napisano 13 Listopad 2012 Napisano 13 Listopad 2012 Tak właściwie rower musiał spełnić ściśle określone warunki techniczne (patrz książeczka Radfahrschwadronen). Specjalne były kierownice (patent Ekspresswerke), bagażniki na 3 MG- kasty (spotkałem się z bagażnikami Pallas, może były tez inne firmy), siodło amortyzowane dwoma sprżynami z podwójnie plecionego drutu. Opcjonalnie dodawano podramową skrzynkę na granaty/amunicję oraz montaże do Panzerbuchse, MG, itd. Rama, torpedo, koła, widełki itd pochodziły od cywilnych rowerów rekreacyjnych. Na niezliczonej ilości zdjęć z czasów wojny widać, że większość rowerów używanych przez niemieckich cyklistów nie posiada ani specjalnych siodeł, ani kierownic, bagażników czy nawet podramowych skrzynek. To sa po prostu zarekwirowane rowery cywilne...
Radek.s Napisano 13 Listopad 2012 Napisano 13 Listopad 2012 Jak mówi stare przysłowie lepiej jechać niż iść pieszo -lepiej coś przewozić niż nieść na plech- regulamin regulaminem ,a wojna i tak wszystko weryfikuje. ;)
Jabol1944 Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Tu mamy mocowanie zakładane na kierownice do przytroczenia Zeltbahn. Fotka pobrana aukcji na znanym serwisie.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.