spz kurz Napisano 27 Grudzień 2011 Share Napisano 27 Grudzień 2011 Witam. szukam do tego silnika (AI-14) dokumentacje techniczną ,świece zapłonowe/ekranowane i smigło. Piszę w imieniu mojego kolegi który kupił sobie taki silniczek i chce go odpalać na specjalnie zmaistrowanej ramie :-) i jak by ktoś wiedział gdzie zdobyć dokumentacje lub np .świece to proszę pisać na PW.Rafał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal O Napisano 27 Grudzień 2011 Share Napisano 27 Grudzień 2011 A dzwonił po prostu do WSK Kalisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism Napisano 29 Grudzień 2011 Share Napisano 29 Grudzień 2011 znam te silniki i wiele zalezy od ich stanu technicznego, zasilane moga byc tylko avgasem 100 ll, jednak polecam kontakt z najblizszym aeroklubem gdzie sa mechanmicy ( i paliwo) znajacy ich przypadlosci , co do kalisza (to jest firma przyzwyczajona do lotniczych cen)wstrzymal bym sie bo nie dostaniesz i tak resursu a dokumentacja bedzie w kazdym aeroklubie bo to byl do nie dawna najbardziej popularny z silnikow. Co do takiego sobie odpalania 9 cylindrow ma duzy moment przy uruchamianiu. I uwaga w dokumentacji silnikow nie ma instrukcji ich obslugi a jedynie daty remontow, przepracowane godziny itp. sa dokumentacje samolotow z tymi silnikami. Problem moze dot, tez oprzyrzadowania ktorego chyba nie macie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 29 Grudzień 2011 Share Napisano 29 Grudzień 2011 W normalnej eksploatacji dopuszczone jest zasilanie AI-14 tylko Avgasem 100LL, co nie znaczy, że na innym paliwie ten silnik nie zadziała. ASz-62 na 86 oktanówce też pójdzie.Popytajcie w aeroklubach o świece po resursie bo nowe zrobiły się ostatnio przeraźliwie drogie (do ok 200zł za sztukę, a wam potrzeba 18) i trochę trudno dostępneŻeby go pchnąć musicie skompletować i uruchomić instalacje olejową, elektryczna i pneumatyczną (rozruchową), trochę zabawy będzie, szczególnie z tą ostatnią :)Całego śmigła wam nie radzę montować, możecie mieć problem z opanowaniem takiego zespołu, lepsza będzie piasta z krótkimi kawałkami łopat.Kalisz jakoś we wrześniu zaprzestał remontów AI-14 ale dokumentacja raczej się nie będą chcieli podzielić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spz kurz Napisano 3 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 3 Styczeń 2012 Dzięki za podpowiedzi :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.