Skocz do zawartości

KTO Rosomak


macvsog

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kilka artykułów na temat obecności tych wozów na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego w Kielcach.

http://www.altair.com.pl/nsp-spec-266

http://www.altair.com.pl/nsp-spec-282

http://www.altair.com.pl/nsp-spec-307

  • 6 months later...
Napisano
witam

ale w jakim celu Rosomaki pojechały do Indii? przecież my o ile się nie mylę nie możemy sprzedawać za granice Rosomaków ponieważ zabrania nam to umowa licencyjną Finami? czy może się mylę?

pozdrawiam
M
Napisano
Jakie porozumienie??
Widziałeś je na oczy, czy to jakieś bajki z Mchu i Paproci????
Praktycznie cały wóz jest Fiński, WZM to tylko zwykła montownia,
Napisano
Nie wiem skąd wie Mirass, ale wie dobrze.
Ja podobną informację przeczytałem w Raporcie wto", a redaktorzy tego magazynu są zwykle dobrze poinformowani;)
Napisano
Czytam RAPORT WTO i mam wyrobiony pogląd na to co się tam pisze.W większości trafnie i merytorycznie.Byłem również w zakładach Siemianowickich przez kilkanaście dni i z twierdzeniem że to montownia" nie mogę się zgodzić.A szczególnie z tym że praktycznie cały jest fiński". Jak chcecie się przekonać jak wygląda Fiński odpowiednik Rosomaka to proszę wpisać w Google.Różnic jest bardzo dużo!
Można to porównać do Fiata 125.Niby tak samo nazywał się nasz jak ten włoski ale magiczne p" na końcu numery znaczyło bardzo dużo ;) Nasz KTO też ma takie magiczne p" w dokumentacji licencyjnej.A jakie zmiany są w naszym w porównaniu do tych Fińskich to niech każdy sobie sam wychwyci.
E1.
Napisano
Kolego Erwin,
To że Fiński wygląda inaczej wynika z niż ten montowany w WZM, to nic innego jak kwestia umowy licencyjnej, kupiliśmy taki model a nie inny (polski 126p też się różnił od włoskiego oryginału).
Powiedz mi szanowny kolego, co widziałeś w tych Siemianowicach, może po samych knajpach chodziłeś.
Do Rosomaka Finowie dostarczają;
- silnik,
- Skrzynie biegów,
- całe podwozie,
- elektronikę,
Wieża jest Włoska,
A co dostarcza strona Polska – blachy na kadłub i je spawa – czyli zwykła montownia,
Zero polskiego wkładu,
Pewnie taniej by było kupić za granicą niż montować kraju,
Napisano
Kolego Mirass : ani silnika(szwecki) ani skrzyni biegów(niemiecka)ani podwozia -powstaje w kraju!Elektronika jest międzynarodowa a wierze spawa Bumar.Nasze są radiostacje i SKO z monitorami z WB Elektronics i kupa sprzętu którego nie wymienię bo lista spolonizowanych podzespołów z roku na rok się POWIĘKSZA!.Czy byłoby taniej kupić za granicą ? Trudno Mi powiedzieć.
Z tym naszym wkładem to nie do końca się zgodzę.Ale nie chce Mi się tu rozpisywać.W zakładzie widziałem wszystko co było można wtedy zobaczyć i z montownią nie miało to za wiele wspólnego.Ty masz inne zdanie.
Bo może zamiast chodzić po knajpach lepiej spróbować zwiedzić zakład ;)?
  • 2 weeks later...
Napisano
Zgadzam sie w pelni z Erwin1 , Azja nalezy do Polskiej strefy sprzedazy -byl probowany w Malezji gdzie bardzo dobrze wypadl -miedzy innymi pokonal przeszkody , ktorych Movag i inni nie podjeli sie nawet probowac .Byl chyba gdzies w prasie artykul na ten temat .A swoja droga czy Malaje cos kupili ?
  • 1 month later...
Napisano
Ciekawe czy dalej będą co niektórzy pisać że ten transporter jest cały Fiński a u nas jest tylko montowany ;)? http://www.altair.com.pl/start-7982
  • 4 weeks later...
Napisano
Rosja chce kupić 500 AMV"

Szef sztabu SZ FR, gen. armii Nikołaj Makarow zwrócił się do rządu Finlandii o rozważenie możliwości sprzedaży Rosji 500 transporterów opancerzonych AMV. To otwiera szanse dla polskich WZM i ich kooperantów.
O rosyjskim zainteresowaniu AMV, którego licencyjną wersję, pod nazwą Rosomak, produkują WZM w Siemianowicach Śląskich, poinformował w wywiadzie dla MTV3 prezydent Finlandii Sauli Niinistoe przed wyjazdem na forum ekonomiczne w Sankt Petersburgu. Według niego, zapytanie skierowane przez gen. Makarowa wymaga poważnych analiz. – Najpierw Patria, producent AMV, musi dokonać analiz ekonomicznych, dopiero później rozpoczną się rozmowy międzyrządowe – powiedział Niinistoe.

Rosja prowadzi obecnie rozmowy z wytwórniami włoskimi dotyczące możliwości zakupu licencji na kołowe wozy opancerzone Centauro uzbrojone w armaty dużego kalibru. Kilka pojazdów przechodzi nawet testy na rosyjskich poligonach (Rosja testuje Centauro, 2012-05-12). Przeciwny transakcji w Włochami jest jednak wicepremier Dmitrij Rogozin.

Na początku br. Rosja kupiła 60 czterokołowych pojazdów opancerzonych Iveco LMV M65 Lynx. W armii rosyjskiej uzyskały one nazwę Ryś (Rosyjskie(?) Rysie, 2012-03-14). Rysie są montowane w Woroneżu przez spółkę Oboronserwisu i Iveco. Krytycy transakcji podkreślają, że udział rosyjski w produkcji Rysiów nie przekracza 10%. Nawet najbardziej optymistyczne plany nie zakładają, że udział ten do 2014 zwiększy się powyżej 50%".
Więcej:
http://www.altair.com.pl/start-8158
  • 2 weeks later...
Napisano
Polscy żołnierze zagrożeni"

Specjalne systemy do wykrywania skażeń chemicznych i radioaktywnych używane przez polskich żołnierzy w Afganistanie nigdy nie przeszły pozytywnie testów wymaganych przez Ministerstwo Obrony Narodowej. Przez niecałe dwa lata MON wydało na naprawy tych wadliwych urządzeń ponad 2 mln zł.
Według nieoficjalnych informacji „Codziennej” decyzję o wprowadzeniu systemu do wykrywania skażeń chemicznych i radioaktywnych Cherdes podjął ówczesny dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej MON-u, a obecny szef Inspektoratu Uzbrojenia gen. Andrzej Duks.
Urządzenia zaprojektowane i wykonane przez firmę Pimco zostały zainstalowane na kołowych transporterach opancerzonych produkowanych w Wojskowych Zakładach Mechanicznych w Siemianowicach. Siłom zbrojnym sprzedaje je polski potentat zbrojeniowy Bumar.
Około 115 transporterów z wyposażeniem trafiło do Afganistanu. Wtedy okazało się, że cherdesy psują się na potęgę. Potwierdziła to nawet kontrola przeprowadzona w Afganistanie przez Pimco. Jak przed miesiącem pisała „Codzienna”, ponad połowa urządzeń do wykrywania skażeń była niesprawna".

Źródło:
http://gpcodziennie.pl/10801-polscy-zolnierze-zagrozeni.html
Napisano
Ta afera wybuchła na VII zmianie.Wtedy okazało się że system nie działa dla tego między innymi że po prostu kadłub Rosomaka nie hermetyczny i do środka dostaje się lewe" powietrze z pominięciem specjalnego filtra.Proszę popatrzeć na tylne drzwi i zobaczyć te okrągłe otwory w obu połówkach są tam tylko takie klapki bez żadnego uszczelnienia.Ktoś w fabryce po prostu chyba zapomniał założyć tam odpowiednie uszczelki. -https://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum25/afgan5.jpg
Z wersją bazową są jeszcze większe jaja tam to w ogóle nie ma mowy o hermetyczności kadłuba , dzięki tej otwartej wieży , potrzebnej
do prawidłowego działanie Cherdesa :))!!- https://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum25/af1.jakzmniejszycfotke_pl.jpg
Napisano
Czy bylejakość? Może po prostu zwykły pośpiech , bo wiadomo że trzeba było szybko coś zrobić aby nie ginęło tak dużo naszych żołnierzy ?
A samo sprawdzenie tego systemu było spowodowane tym że nasze służby" zdobyły informację że podobno Talibowie planują ataki na nasze bazy z użyciem gazów bojowych czy broni biologicznej !
Ta sprawa wyglądała trochę tak jak z bronią masowego rażenia Iraku. Nikt nigdy nie znalazł ale wszyscy twierdzili że na pewno miał :))!!
No ale dzięki temu okazało się że do sprawnego działania tego systemu potrzebny jest taki detal jak: hermetyczny kadłub ! I to dobre bo w przyszłości może ktoś się bardziej przyłoży bo podobno już powstaje Rosomak II.
Napisano
Od zawsze wiadomo, że aby taki system działał poprawnie pojazd musi być szczelny. Nawet Rosjanie o tym wiedzieli i T-55 był szczelny.
A gdzie ten Rosomak II powstaje??
Nasza Armia coś zamówiła, czy raczej Finowie coś wymyślili i chcą nam wcisnąć?????
Napisano
Ma powstać prawdziwy transporter który , podobno , pomieści 8 żołnierzy z pełnym wyposażeniem i w KAMIZELKACH kuloodpornych!Czyli taki , de facto , jaki mają w armii fińskiej :/ !
A nie jakiś mutant" który miał pływać i mieścić się w ładowni Herkulesa!
Miejmy nadzieję że że już nikt nie podniesie kretyńskiego wymogu transportu Herkulesem ?!
Napisano
A i w tej drugiej wersji ma już być rampa zamykana hydraulicznie , bo te podwójne drzwi rodem ze SKOTa za groma nie dają się długotrwale uszczelnić !
Mam też nadzieję że przeprojektują tą cholerną włoską wieżę bo w tej wersji ewakuacja przez górny właz w kamizelce jest karkołomnym przedsięwzięciem!!!!
Napisano
Nikt nie podniesie problemu transportem Herkulesem bo jak na razie Armia nie zamierza kupować nowego transportera.
Jest Rosomak, i kontrakt na niego, Żadna armia nie wymienia wozów bojowych po paru latach użytkowania.

Więc proszę się nie apalać jak szczerbaty na suchary"
Napisano
Rosomak II ma mieć mocniejszy silnik, i wzmocnioną odporność na miny i EID. Kamery mają poprawić widoczność do-okólną, ma być też lepsza klima. Najciekawiej zapowiada się nowy modułowy strop kabiny transportowej.
Moim zdaniem jeśli chodzi o Rosomaka to należy wybrać wieżę bezzałogową - oczywiście z działkiem 30 mm i wyrzutnią rakiet.
Wóz powinien być przedłużony o 0,5 m tak aby desant (8 osób) mieścił się tam naprawdę. Powinno się w końcu zainstalować fotele pochłaniające energię wybuchu. Wieże Hitfist 30 również nie mogą doczekać się wyrzutni rakiet, oraz obrotnicy pod UKM.

Erwin napisz coś jeszcze o tych włazach i o innych dostrzegalnych wadach bo jak rozumiem jesteś praktykiem.
Napisano
Kontrakt jest na bodaj siedemset sztuk i koniec.
Napiszę jutro coś mam nadzieję sensownego bo rzeczywiście byłem praktykiem ;)) w Afganistanie.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie