macvsog Napisano 17 Wrzesień 2011 Napisano 17 Wrzesień 2011 Kilka artykułów na temat obecności tych wozów na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego w Kielcach.http://www.altair.com.pl/nsp-spec-266http://www.altair.com.pl/nsp-spec-282http://www.altair.com.pl/nsp-spec-307
macvsog Napisano 23 Marzec 2012 Autor Napisano 23 Marzec 2012 Rosomak z wizytą w Indiach:http://www.altair.com.pl/start-7672
panzerhrabia Napisano 25 Marzec 2012 Napisano 25 Marzec 2012 witamale w jakim celu Rosomaki pojechały do Indii? przecież my o ile się nie mylę nie możemy sprzedawać za granice Rosomaków ponieważ zabrania nam to umowa licencyjną Finami? czy może się mylę?pozdrawiamM
krzysiek Napisano 25 Marzec 2012 Napisano 25 Marzec 2012 Jest porozumienie w sprawie podziału rynków. Azja przypadła Polsce inne rejony Finlandii.PozdrawiamKrzysiek
Mirass Napisano 25 Marzec 2012 Napisano 25 Marzec 2012 Jakie porozumienie??Widziałeś je na oczy, czy to jakieś bajki z Mchu i Paproci????Praktycznie cały wóz jest Fiński, WZM to tylko zwykła montownia,
erwin1 Napisano 25 Marzec 2012 Napisano 25 Marzec 2012 Mirass byłeś może w Siemianowickich zakładach czy tylko tak piszesz bo słyszałeś :)?
macvsog Napisano 25 Marzec 2012 Autor Napisano 25 Marzec 2012 Nie wiem skąd wie Mirass, ale wie dobrze. Ja podobną informację przeczytałem w Raporcie wto", a redaktorzy tego magazynu są zwykle dobrze poinformowani;)
erwin1 Napisano 25 Marzec 2012 Napisano 25 Marzec 2012 Czytam RAPORT WTO i mam wyrobiony pogląd na to co się tam pisze.W większości trafnie i merytorycznie.Byłem również w zakładach Siemianowickich przez kilkanaście dni i z twierdzeniem że to montownia" nie mogę się zgodzić.A szczególnie z tym że praktycznie cały jest fiński". Jak chcecie się przekonać jak wygląda Fiński odpowiednik Rosomaka to proszę wpisać w Google.Różnic jest bardzo dużo! Można to porównać do Fiata 125.Niby tak samo nazywał się nasz jak ten włoski ale magiczne p" na końcu numery znaczyło bardzo dużo ;) Nasz KTO też ma takie magiczne p" w dokumentacji licencyjnej.A jakie zmiany są w naszym w porównaniu do tych Fińskich to niech każdy sobie sam wychwyci.E1.
Mirass Napisano 25 Marzec 2012 Napisano 25 Marzec 2012 Kolego Erwin,To że Fiński wygląda inaczej wynika z niż ten montowany w WZM, to nic innego jak kwestia umowy licencyjnej, kupiliśmy taki model a nie inny (polski 126p też się różnił od włoskiego oryginału).Powiedz mi szanowny kolego, co widziałeś w tych Siemianowicach, może po samych knajpach chodziłeś.Do Rosomaka Finowie dostarczają;- silnik,- Skrzynie biegów,- całe podwozie, - elektronikę,Wieża jest Włoska, A co dostarcza strona Polska – blachy na kadłub i je spawa – czyli zwykła montownia,Zero polskiego wkładu,Pewnie taniej by było kupić za granicą niż montować kraju,
erwin1 Napisano 25 Marzec 2012 Napisano 25 Marzec 2012 Kolego Mirass : ani silnika(szwecki) ani skrzyni biegów(niemiecka)ani podwozia -powstaje w kraju!Elektronika jest międzynarodowa a wierze spawa Bumar.Nasze są radiostacje i SKO z monitorami z WB Elektronics i kupa sprzętu którego nie wymienię bo lista spolonizowanych podzespołów z roku na rok się POWIĘKSZA!.Czy byłoby taniej kupić za granicą ? Trudno Mi powiedzieć.Z tym naszym wkładem to nie do końca się zgodzę.Ale nie chce Mi się tu rozpisywać.W zakładzie widziałem wszystko co było można wtedy zobaczyć i z montownią nie miało to za wiele wspólnego.Ty masz inne zdanie.Bo może zamiast chodzić po knajpach lepiej spróbować zwiedzić zakład ;)?
husky1 Napisano 8 Kwiecień 2012 Napisano 8 Kwiecień 2012 Zgadzam sie w pelni z Erwin1 , Azja nalezy do Polskiej strefy sprzedazy -byl probowany w Malezji gdzie bardzo dobrze wypadl -miedzy innymi pokonal przeszkody , ktorych Movag i inni nie podjeli sie nawet probowac .Byl chyba gdzies w prasie artykul na ten temat .A swoja droga czy Malaje cos kupili ?
erwin1 Napisano 26 Maj 2012 Napisano 26 Maj 2012 Ciekawe czy dalej będą co niektórzy pisać że ten transporter jest cały Fiński a u nas jest tylko montowany ;)? http://www.altair.com.pl/start-7982
erwin1 Napisano 29 Maj 2012 Napisano 29 Maj 2012 Debiut naszego Rośka w Bułgarii : http://www.altair.com.pl/start-8004
macvsog Napisano 22 Czerwiec 2012 Autor Napisano 22 Czerwiec 2012 Rosja chce kupić 500 AMV"Szef sztabu SZ FR, gen. armii Nikołaj Makarow zwrócił się do rządu Finlandii o rozważenie możliwości sprzedaży Rosji 500 transporterów opancerzonych AMV. To otwiera szanse dla polskich WZM i ich kooperantów.O rosyjskim zainteresowaniu AMV, którego licencyjną wersję, pod nazwą Rosomak, produkują WZM w Siemianowicach Śląskich, poinformował w wywiadzie dla MTV3 prezydent Finlandii Sauli Niinistoe przed wyjazdem na forum ekonomiczne w Sankt Petersburgu. Według niego, zapytanie skierowane przez gen. Makarowa wymaga poważnych analiz. – Najpierw Patria, producent AMV, musi dokonać analiz ekonomicznych, dopiero później rozpoczną się rozmowy międzyrządowe – powiedział Niinistoe.Rosja prowadzi obecnie rozmowy z wytwórniami włoskimi dotyczące możliwości zakupu licencji na kołowe wozy opancerzone Centauro uzbrojone w armaty dużego kalibru. Kilka pojazdów przechodzi nawet testy na rosyjskich poligonach (Rosja testuje Centauro, 2012-05-12). Przeciwny transakcji w Włochami jest jednak wicepremier Dmitrij Rogozin.Na początku br. Rosja kupiła 60 czterokołowych pojazdów opancerzonych Iveco LMV M65 Lynx. W armii rosyjskiej uzyskały one nazwę Ryś (Rosyjskie(?) Rysie, 2012-03-14). Rysie są montowane w Woroneżu przez spółkę Oboronserwisu i Iveco. Krytycy transakcji podkreślają, że udział rosyjski w produkcji Rysiów nie przekracza 10%. Nawet najbardziej optymistyczne plany nie zakładają, że udział ten do 2014 zwiększy się powyżej 50%".Więcej:http://www.altair.com.pl/start-8158
macvsog Napisano 5 Lipiec 2012 Autor Napisano 5 Lipiec 2012 Polscy żołnierze zagrożeni"Specjalne systemy do wykrywania skażeń chemicznych i radioaktywnych używane przez polskich żołnierzy w Afganistanie nigdy nie przeszły pozytywnie testów wymaganych przez Ministerstwo Obrony Narodowej. Przez niecałe dwa lata MON wydało na naprawy tych wadliwych urządzeń ponad 2 mln zł.Według nieoficjalnych informacji „Codziennej” decyzję o wprowadzeniu systemu do wykrywania skażeń chemicznych i radioaktywnych Cherdes podjął ówczesny dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej MON-u, a obecny szef Inspektoratu Uzbrojenia gen. Andrzej Duks.Urządzenia zaprojektowane i wykonane przez firmę Pimco zostały zainstalowane na kołowych transporterach opancerzonych produkowanych w Wojskowych Zakładach Mechanicznych w Siemianowicach. Siłom zbrojnym sprzedaje je polski potentat zbrojeniowy Bumar.Około 115 transporterów z wyposażeniem trafiło do Afganistanu. Wtedy okazało się, że cherdesy psują się na potęgę. Potwierdziła to nawet kontrola przeprowadzona w Afganistanie przez Pimco. Jak przed miesiącem pisała „Codzienna”, ponad połowa urządzeń do wykrywania skażeń była niesprawna".Źródło:http://gpcodziennie.pl/10801-polscy-zolnierze-zagrozeni.html
erwin1 Napisano 5 Lipiec 2012 Napisano 5 Lipiec 2012 Ta afera wybuchła na VII zmianie.Wtedy okazało się że system nie działa dla tego między innymi że po prostu kadłub Rosomaka nie hermetyczny i do środka dostaje się lewe" powietrze z pominięciem specjalnego filtra.Proszę popatrzeć na tylne drzwi i zobaczyć te okrągłe otwory w obu połówkach są tam tylko takie klapki bez żadnego uszczelnienia.Ktoś w fabryce po prostu chyba zapomniał założyć tam odpowiednie uszczelki. -https://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum25/afgan5.jpgZ wersją bazową są jeszcze większe jaja tam to w ogóle nie ma mowy o hermetyczności kadłuba , dzięki tej otwartej wieży , potrzebnej do prawidłowego działanie Cherdesa :))!!- https://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum25/af1.jakzmniejszycfotke_pl.jpg
erwin1 Napisano 6 Lipiec 2012 Napisano 6 Lipiec 2012 Czy bylejakość? Może po prostu zwykły pośpiech , bo wiadomo że trzeba było szybko coś zrobić aby nie ginęło tak dużo naszych żołnierzy ?A samo sprawdzenie tego systemu było spowodowane tym że nasze służby" zdobyły informację że podobno Talibowie planują ataki na nasze bazy z użyciem gazów bojowych czy broni biologicznej ! Ta sprawa wyglądała trochę tak jak z bronią masowego rażenia Iraku. Nikt nigdy nie znalazł ale wszyscy twierdzili że na pewno miał :))!! No ale dzięki temu okazało się że do sprawnego działania tego systemu potrzebny jest taki detal jak: hermetyczny kadłub ! I to dobre bo w przyszłości może ktoś się bardziej przyłoży bo podobno już powstaje Rosomak II.
Mirass Napisano 6 Lipiec 2012 Napisano 6 Lipiec 2012 Od zawsze wiadomo, że aby taki system działał poprawnie pojazd musi być szczelny. Nawet Rosjanie o tym wiedzieli i T-55 był szczelny.A gdzie ten Rosomak II powstaje??Nasza Armia coś zamówiła, czy raczej Finowie coś wymyślili i chcą nam wcisnąć?????
erwin1 Napisano 6 Lipiec 2012 Napisano 6 Lipiec 2012 Ma powstać prawdziwy transporter który , podobno , pomieści 8 żołnierzy z pełnym wyposażeniem i w KAMIZELKACH kuloodpornych!Czyli taki , de facto , jaki mają w armii fińskiej :/ ! A nie jakiś mutant" który miał pływać i mieścić się w ładowni Herkulesa!Miejmy nadzieję że że już nikt nie podniesie kretyńskiego wymogu transportu Herkulesem ?!
erwin1 Napisano 6 Lipiec 2012 Napisano 6 Lipiec 2012 A i w tej drugiej wersji ma już być rampa zamykana hydraulicznie , bo te podwójne drzwi rodem ze SKOTa za groma nie dają się długotrwale uszczelnić !Mam też nadzieję że przeprojektują tą cholerną włoską wieżę bo w tej wersji ewakuacja przez górny właz w kamizelce jest karkołomnym przedsięwzięciem!!!!
Mirass Napisano 6 Lipiec 2012 Napisano 6 Lipiec 2012 Nikt nie podniesie problemu transportem Herkulesem bo jak na razie Armia nie zamierza kupować nowego transportera.Jest Rosomak, i kontrakt na niego, Żadna armia nie wymienia wozów bojowych po paru latach użytkowania.Więc proszę się nie apalać jak szczerbaty na suchary"
macvsog Napisano 6 Lipiec 2012 Autor Napisano 6 Lipiec 2012 Rosomak II ma mieć mocniejszy silnik, i wzmocnioną odporność na miny i EID. Kamery mają poprawić widoczność do-okólną, ma być też lepsza klima. Najciekawiej zapowiada się nowy modułowy strop kabiny transportowej. Moim zdaniem jeśli chodzi o Rosomaka to należy wybrać wieżę bezzałogową - oczywiście z działkiem 30 mm i wyrzutnią rakiet.Wóz powinien być przedłużony o 0,5 m tak aby desant (8 osób) mieścił się tam naprawdę. Powinno się w końcu zainstalować fotele pochłaniające energię wybuchu. Wieże Hitfist 30 również nie mogą doczekać się wyrzutni rakiet, oraz obrotnicy pod UKM. Erwin napisz coś jeszcze o tych włazach i o innych dostrzegalnych wadach bo jak rozumiem jesteś praktykiem.
erwin1 Napisano 6 Lipiec 2012 Napisano 6 Lipiec 2012 Kontrakt jest na bodaj siedemset sztuk i koniec.Napiszę jutro coś mam nadzieję sensownego bo rzeczywiście byłem praktykiem ;)) w Afganistanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.