Skocz do zawartości

głowica od


Kobieras39

Rekomendowane odpowiedzi

Z oglądu tej jedynej fot. można snuć tylko mniej lub bardziej sensowne domysły. Widok przeciwnej strony – płaszczyzny styku z kadłubem łatwo pozwala określić rodzaj silnika – a tak mamy tylko przypuszczenie kol. dr.tommy - że chyba diesel.
Moim zdaniem nie, ale to też tylko przypuszczenie – bo słabo widać szczegóły, a brak wymiarów i jakiejkolwiek konkretnej informacji od autora tematu nie rozwiewają wątpliwości.
Widok gniazd z otworami sugeruje raczej silnik o zapł. iskrowym - bo brak elementów do mocowania wtryskiwaczy, a szerokość tych gniazd raczej nie pozwoli na umieszczenie tam wtryskiwaczy wkręcanych.
Kształt głowicy i rozstawienie otworów na prowadniki zaworów pozwalają przypuszczać, że jest to jedna z głowic zakrywających blok sześciu cylindrów (silnika rzędowego 6-cyl., albo widlastego V-12).
Ponieważ nie widać większych otworów pozwalających na przeprowadzenie drążków popychaczy dźwigienek zaworowych – można uważać, że to był silnik z napędem rozrządu SOHC.
Warto poszukać wszelkich oznakowań.
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kobieras 39.
Napisałeś w swym ostatnim poście: „ i to by się zgadzało…” – co miałeś na myśli?
Jeśli Twoje słowa odnoszą się do sugestii Kolegi 251, że to jest głowica od MB L-4500 – to przyjrzyj się załączonej przez Niego fotografii. Przedstawia ona fragment lewego boku silnika typu OM 67/4 (dla przypomnienia – to był silnik wysokoprężny z komorą wstępną). Z tej widocznej strony silnika znajduje się tylko kolektor wydechowy, a nieco niżej pod nim pokrywa popychaczy rozrządu. Jeśli przyjąć (hipotetycznie), że przedstawiona przez Ciebie do rozpoznania głowica pochodzi od takiego silnika – to powinna być głowicą drugą (tylną) – czyli zamykającą cylindry 4, 5, 6. Kanały wylotowe (i tylko one) powinny znajdować się na stronie podparcia głowicy - niewidocznej na Twojej fot. W związku z tym mam pytanie: gdzie znajdują się kanały dolotowe powietrza? (jeśli jest to głowica silnika wysokoprężnego - na co raczej nie dostrzegam dowodów, lub mieszanki- w przyp.siln.gażnik.). Nie widać ich na przeciwnej, ani górnej powierzchni Twojej głowicy (w silniku OM-67/4 wloty do tych kanałów są na górnej powierzchni). Następne pytanie: gdzie wkręcone są komory wstępne z wtryskiwaczami? Na Twojej fot. nie widać, mimo, że prawy bok głowicy jest widoczny. Silnik sam. L-4500 miał „dolny” wałek rozrządu i dżwigienki zaworowe uruchamiane przez drążki popychaczy . W tej głowicy nie – o czym już wspomniałem poprzednio. I ostatni problem – rura wodorozdzielcza w silnikach OM-67/4 (zresztą także w ich kolejnych wersjach, a także w silnikach następcach serii 300) mocowana była kołnierzami na dwie śruby - na przedzie i tyle każdej głowicy, przy lewej krawędzi (od str. kolektora wydech.). Tu nie widać tego.
Tak więc nie znajdując w tym zakresie żadnej zgodności zadałem na wstępie pytanie, a przypuszczając że chciałeś rzeczywiście wyjaśnić zagadkę, pozwoliłem sobie na ten być może przydługi wywód - za co przepraszam.
Przedstawienie wymiarów i widoku z każdej strony byłoby interesujące (jeśli jest to możliwe).
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie