Kobieras39 Napisano 14 Czerwiec 2011 Autor Napisano 14 Czerwiec 2011 ma ktoś pomysł od czego , oczywiście 1945 rok ,rejon walk
dr.tommy Napisano 14 Czerwiec 2011 Napisano 14 Czerwiec 2011 3 cylindry, solidna budowa, zawory w głowicy, żeliwna głowica, szukałbym może pośród jakiegoś diesla .
esterendensen Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 Co ciekawe,jest przesunięcie między poszczególnymi sekcjami.Inaczej pisząc jest różnica między skrajnymi a środkową komorą spalania.Dziwne,dziwne...
esterendensen Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 Stawiałbym na silnik od jakiegoś traktora
sherman m4 Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 Na głowicy powinny byc jakieś sygnatury producent.Warto popracowac nad jej oczyszczeniem.
lupo55 Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 Z oglądu tej jedynej fot. można snuć tylko mniej lub bardziej sensowne domysły. Widok przeciwnej strony – płaszczyzny styku z kadłubem łatwo pozwala określić rodzaj silnika – a tak mamy tylko przypuszczenie kol. dr.tommy - że chyba diesel.Moim zdaniem nie, ale to też tylko przypuszczenie – bo słabo widać szczegóły, a brak wymiarów i jakiejkolwiek konkretnej informacji od autora tematu nie rozwiewają wątpliwości.Widok gniazd z otworami sugeruje raczej silnik o zapł. iskrowym - bo brak elementów do mocowania wtryskiwaczy, a szerokość tych gniazd raczej nie pozwoli na umieszczenie tam wtryskiwaczy wkręcanych.Kształt głowicy i rozstawienie otworów na prowadniki zaworów pozwalają przypuszczać, że jest to jedna z głowic zakrywających blok sześciu cylindrów (silnika rzędowego 6-cyl., albo widlastego V-12).Ponieważ nie widać większych otworów pozwalających na przeprowadzenie drążków popychaczy dźwigienek zaworowych – można uważać, że to był silnik z napędem rozrządu SOHC. Warto poszukać wszelkich oznakowań.Pozdrawiam.
Bwerk45 Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 Jak Lupo pisze jest to część silnika napewno jedna z 2 głowic.
rs77 Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 genialny komentarz! spadlem z dywanu na podloge..R
Mirass Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 RS ty jako stary bywalca masz wieeeeeeeeeele racji.Tylko myślenia BRAKOpis i interpretacja głowicy jak najbardziej na miejscu.oby wszyscy na forum tak podchodzili do interpretacji zjawisk i obiektów.Mirass,
Lewar3 Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 a kolego mirass gdybyś czytał ze zrozumieniem, to wiedziałbyś, którego komentarza się wypowiedź rs'a tyczy, i nie klepał byś trzy po trzy.L.
Kobieras39 Napisano 22 Czerwiec 2011 Autor Napisano 22 Czerwiec 2011 i to by się zgadzało bo w tej wsi leży druga taka głowica pare domów dalej i jeszcze w innym domu koła od maulitiera;)wielkie dzięki
lupo55 Napisano 22 Czerwiec 2011 Napisano 22 Czerwiec 2011 Kolego Kobieras 39. Napisałeś w swym ostatnim poście: „ i to by się zgadzało…” – co miałeś na myśli?Jeśli Twoje słowa odnoszą się do sugestii Kolegi 251, że to jest głowica od MB L-4500 – to przyjrzyj się załączonej przez Niego fotografii. Przedstawia ona fragment lewego boku silnika typu OM 67/4 (dla przypomnienia – to był silnik wysokoprężny z komorą wstępną). Z tej widocznej strony silnika znajduje się tylko kolektor wydechowy, a nieco niżej pod nim pokrywa popychaczy rozrządu. Jeśli przyjąć (hipotetycznie), że przedstawiona przez Ciebie do rozpoznania głowica pochodzi od takiego silnika – to powinna być głowicą drugą (tylną) – czyli zamykającą cylindry 4, 5, 6. Kanały wylotowe (i tylko one) powinny znajdować się na stronie podparcia głowicy - niewidocznej na Twojej fot. W związku z tym mam pytanie: gdzie znajdują się kanały dolotowe powietrza? (jeśli jest to głowica silnika wysokoprężnego - na co raczej nie dostrzegam dowodów, lub mieszanki- w przyp.siln.gażnik.). Nie widać ich na przeciwnej, ani górnej powierzchni Twojej głowicy (w silniku OM-67/4 wloty do tych kanałów są na górnej powierzchni). Następne pytanie: gdzie wkręcone są komory wstępne z wtryskiwaczami? Na Twojej fot. nie widać, mimo, że prawy bok głowicy jest widoczny. Silnik sam. L-4500 miał „dolny” wałek rozrządu i dżwigienki zaworowe uruchamiane przez drążki popychaczy . W tej głowicy nie – o czym już wspomniałem poprzednio. I ostatni problem – rura wodorozdzielcza w silnikach OM-67/4 (zresztą także w ich kolejnych wersjach, a także w silnikach następcach serii 300) mocowana była kołnierzami na dwie śruby - na przedzie i tyle każdej głowicy, przy lewej krawędzi (od str. kolektora wydech.). Tu nie widać tego.Tak więc nie znajdując w tym zakresie żadnej zgodności zadałem na wstępie pytanie, a przypuszczając że chciałeś rzeczywiście wyjaśnić zagadkę, pozwoliłem sobie na ten być może przydługi wywód - za co przepraszam. Przedstawienie wymiarów i widoku z każdej strony byłoby interesujące (jeśli jest to możliwe).Pozdrawiam.
dr.tommy Napisano 23 Czerwiec 2011 Napisano 23 Czerwiec 2011 Tu mamy przekrój silnika L4500 czyli OM 67-4.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.