Skocz do zawartości

Mundury - praca licencjacka


banditez89

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy Odkrywcy - potrzebuję Waszej pomocy.Studiuję grafikę projektową i zaczynam właśnie pisać pracę licencjacką która będzie dotyczyć designu" mundurów. Chciałbym w swojej pracy opisać ubiór nie tylko nowożytny ale już i pierwsze mundury" w starożytności. Informacji w necie jest wiele, ale jak wiadomo potrzebuję także książek i innych źródeł. Czy ktoś z Was może podzielić się również ze mną swoją wiedzą? (i różnymi ciekawostkami - mogą one dotyczyć ogółu, jak i np. konkretnych mundurów, dajmy na to - niemieckich czy innych, oraz wszelkich uwag itp?) Z góry dziękuję za Wasz czas i pomoc. Dodamy tylko, że jestem stałym czytelnikiem forum i sam biegam z wykrywką, stąd też pomyślałem że mogę się skierować do braci.
Pozdrawiam,
Łukasz.

p.s jeśli napisałem w złym dziale to proszę o przeniesienie do odpowiedniego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat niemieckich mundurów polecam to:
http://panzerlehr.mojeforum.net/temat-vt506.html
http://panzerlehr.mojeforum.net/viewtopic.php?t=41

Jeśli chodzi o polskie, to taka książka http://allegro.pl/wielecki-polski-mundur-wojskowy-1918-1939-i1350281130.html
przy czym kosztuje ona, niestety, straszne pieniadze.

W kwestii starożytnej wydaje mi się, że dobrze jest rozeznać się, które armie rzeczywiście używały zunifikowanego umundurowania i wyposażenia (np. rzymska), oddziały (chyba Niesmiertelni, piechota wybraniecka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo literatury do znalezienia w sieci. Poczynając od nieśmiertelnych google books (sporo anglojęzycznych umożliwia pobranie, trzeba pokombinować)
http://www.google.pl/search?q=uniforms&btnG=Szukaj+ksi%C4%85%C5%BCek&tbs=bks%3A1&tbo=1
poprzez Rapid (pomijam kwestie formalne wykorzystania), np.