Skocz do zawartości

GAZ 69 M zdjęcia, opisy itp


zabi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam!

Potrzebuję zdjęć głównie wnętrza GAZa 69 M, wszelkich opisów, schematów itp celem doprowadzenia do oryginału. Jakby ktoś miał i się podzielił to byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam
Napisano
Podejrzewam że wraz z upływem lat następowały jakieś zmiany w Gazikach, mój to rocznik 1970 i w środku jest tyle wiejskich patentów po poprzednim właścicielu że się niedobrze robi.
Napisano
Dzięki koledzy, wszelkie info jest ważne. Długa droga przedemną żeby doprowadzić maszynę do oryginału...

Pozdrawiam
Napisano
Witam.

Bardzo dużo informacji mozesz znaleźć na forum samochodów terenowych rajdy4x4.pl , tam jest cały dział dotyczacy samochodów GAZ oraz sporo postów informujących o orginalnym wyposażeniu gazika".
Poczytaj również ten artykuł http://www.militarni.pl/?lang=1&cat=136&art_id=323 kolega ze Szczecina wykonał kapitalny remont samochody, łącznie z rozcinaniem ramy i piaskowaniem w środku.
Piszesz o gaziku GAZ 69 M, rozumiem , że masz samochód z silnikiem o pojemności silnika 2430 cm3 ?

Pzdr
Napisano
Ostatnio na allegro znalazłem takie coś,to w Warszawie i Gazie były takie same silniki?

http://allegro.pl/silnik-m-20-warszawa-gaz-69-zuk-nysa-38tys-i1185669500.html
Napisano
Oczywiście , że db sie mylisz. Podstawowy silnik w samochodzie GAZ 69 i GAZ 69 A to dolnozaworowy silnik o pojemności 2120 cm 3. Montowany był równiez silnik dolnozaworowy o pojemności 2430 cm3 i wtedy samochody nazywały się GAZ 69 M i GAZ 69 AM. Gazików z silnikiem mocniejszym tak zwana wersja eksportowa było znacznie mnie wyprodukowanych, prawdopodobnie około 10 tysiecy, ale tu się moge mylić.
Napisano
Witam.
Chyba zaistniało tu niedopowiedzenie informacyjne, które warto uzupełnić:
Silniki samochodów GAZ 69 o poj. skokowej 2,12 litra nie były identyczne z silnikami instalowanymi w samochodach M-20 (Warszawa i Pobieda). Różniły się między innymi miskami olejowymi (przedni most napędowy w GAZ 69), posiadały elementy pozwalające przyłączyć chłodnicę oleju i podgrzewacz rozruchowy do układu chłodzenia, inny króciec głowicy (obud.termostatu) - w silnikach GAZ 69 skierowany jest skosem w lewo, a w sam. M-20 prosto. Rozrusznik w sam. GAZ 69 i UAZ 69 do końca prod. był włączany nożnym włączn., a nie elektromagnesem. To były widoczne na pierwszy rzut oka różnice zewnętrzne. Silniki „wzmocnione” miały tylko zwiększoną do 88 mm średnicę cyl. i wynikającą z tego poj. skok. 2,43l.
Natomiast silnik górnozawor. S-21 – będący polską modyfikacją silnika M-20 miał nie zmienioną średnicę cyl. 82mm i poj. skok.2,12l.
Pozdrawiam.
  • 2 months later...
Napisano
Własnie zakupiłem gaza niby z cywilnej reki ale pełen orginał, tabliczki tylko pozrywane i piec zuka, oraz nieudolna próba naprawy jednego nadkola reszta taka jak z fabryki wiec pisz na priv bedziemy sie wspierac w remoncie:]
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c57ca89dcf20c07c][IMG]http://images45.fotosik.pl/379/c57ca89dcf20c07cm.jpg[/IMG][/URL]
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Napisano

Witam. Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem Komandorki. Remont pewnie potrwa jeszcze długo ale mam pewien dylemat. Chodzi mi o mocowanie plandeki zaznaczone na zdjęciu strzałkami. Przeglądałem wiele zdjęć ale jednoznacznie niestety nie pokazują. Nie wiem czy do tej rynienki przykręca się ja śrubami czy może zakłada się ją pod spód i razem dokręca do karoserii. Jeśli byłby wśród Was jakiś doświadczony w tej branży to proszę o kontakt. Pozdrawiam.

  • 2 weeks later...
Napisano
Boczne mocowanie plandeki było takim na stelazu wachliwym, a na stronie z rajdami owszem znajdziesz fachowców, ale od ciecia ramy i wstawiania silników mercedesa:]Nie ma wielu stron, gdzie mozna popatrzec specyfikacje techniczna czy jak wygląda remont i jakie problemy niesie polecam to reszta nie warta wchodzenia:
http://www.corona61.de/html/gaz_69.html
http://www.gaz69.de/index.html
http://www.gaz69.estranky.cz/
Napisano
Stronki są mi znane, oprócz tej ostatniej, która ma ciekawe zdjęcia szczegółów. Niestety to wszystko są Gazy 69, a nie komandorki. Ggranat na stelażu wahliwym to ja wiem, bo stelaż mam, ale do boków wanny plandeka mocowana była na stałe i ta część mnie interesuje najbardziej. Na czeskiej stronie jest sporo komandorek, niestety nie ma zdjęć z bliskiej odległości.
Napisano
Niestety nic wiecej nie poradze, jak sam zauwazyłes bardzo mało jest wogóle na temat Gazów a komandorek to juz wogóle, bede teraz na motobajzlu w łodzi moze przyjedzie tam komandorka to cykne fotki jak to działa, wiem ze jedna maja w wierdzy Breslau" to dotre do niej na wrocławskim bajzlu tylko molestuj mnie zebym nie zapomniał:]
Napisano
A tę stronę oglądałeś? – to GAZ 69A, zaś na powiększeniach widać mocowanie.
http://milanmcz.fotosik.pl/albumy/785552.html
Napisano
A nie widziałem, ale jest dobra, duzo szczegółów, jak bede swojego robił wszystko obfotografuje i wywale na strone, komus sie pewnie przyda.
Napisano
Lupo stronka świetna, zdjęcia rozjaśniły mi kilka szczegółów. Właśnie o takie fotki mi chodziło. Tylko, że ja tam nie widzę żadnych wkrętów, jak oni to zamocowali ? :/
Napisano
W sensie jak zamocowali na kascie?Widac tam naspawane ucho.Na tym uchu sie trzyma wachlaz stelarza, reszta wisi na naciągnietej plandece.O to chodziło?

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie