Jump to content

BA-64


SENAT

Recommended Posts

Prawie rok temu mój znajomy postanowił, że zbuduje samochód pancerny na jakim służył jego ojciec. Początkowo wszyscy myśleli że żartuje, ale kiedy poprosił kilku znajomych aby mu pomogli w zbieraniu dokumentacji, zorientowaliśmy się że podchodzi do tego poważnie. Wtedy padła po raz pierwszy nazwa samochodu BA-64. Zbieranie dokumentacji zajęło około tygodnia, potem rozpoczęła się praca. Najpierw została zakupiona rama i odpowiedni silnik, który należało naprawić. Przerobiony został również układ kierowniczy. Następnie powstał model kadłuba pojazdu z płyty wiórowej. Po dopasowaniu do podwozia model rozebrano i użyto jako wzornika do wycinania płyt stalowych na korpus pojazdu. Kiedy połączono nadwozie z podwoziem zaczęła powstawać wieża, a na sam koniec wyposażenie wewnętrzne. Tak oto po 6 tygodniach od rzucenia hasła na placu przed domem mojego kolegi stanął samochód pancerny BA-64. Pierwsza publiczna prezentacja pojazdu miała miejsce w Warszawie podczas inscenizacji przeprawy przez Wisłę. Od tamtej pory brał udział w dwóch inscenizacjach. Przez cały czas samochód jest „dopieszczany” , a ostatnio zaczął przechodzić testy terenowe, takie same jak jego wojenni poprzednicy. Z zadowoleniem musze przyznać, że daje sobie świetnie rade w najtrudniejszych warunkach. A w warsztacie mojego znajomego rozpoczęły się przygotowania do budowy dwóch kolejnych samochodów pancernych. Drugiego BA-64 tym razem w wersji bezwieżowej i samochodu z okresu pierwszej wojny światowej Austin-Putilov.

http://www.youtube.com/watch?v=2iIXlquLanc
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 287
  • Created
  • Last Reply
6.50 x 16 i 7.00 x 16 to takie jak od mojego Land Rovera ale 7.00 x 10 to jak od wózka widłowego i bardzo duża różnica wysokości w stosunku do dwóch pierwszych.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Ten który pokazałem ja na samym początku jest zbudowany na bazie podwozia uaz. Ale aby osiągnąć zadowalający efekt rama i przednie zawieszenie zostały przerobione. Jest na razie niezawodny i dobrze daje sobie rade w terenie.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information