Skocz do zawartości
  • 0

Motocykl ze zdjącia .


kokesh

Pytanie

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Kolego Fanatyk – przepraszam za wtrącanie się - uważam, że nieporozumienie wynikło z Twojego mało precyzyjnego opisania swej myśli.
Piszesz: …”trzeba pamiętać że w 54 trapezowe już się praktycznie niczym nie różniły od teleskopowych więc może to jedna z ostatnich trapezów”… - a więc trzeba zapytać: co trapezowe? oraz co teleskopowe? – przecież to są określenia zdecydowanie różnych konstrukcyjnie rodzajów zawieszenia przedniego w motocyklach, a nie samych motocykli. Nie wierzę, że wzorem innego Kolegi (upartego wynalazcy „tawociaków”) starasz się wprowadzić do powszechnego użytku takie niedorzeczne określenie motocykla. Na podwórku to jeszcze uchodzi, lecz w dyskusji na forum prowadzi do nieporozumienia i niepotrzebnego napięcia.
Pozdrawiam.
Napisano
Tam są dwie sprężyny zmocowane łącznikem w jedną. Dolna krótsza i twarda, górna mieksza i długa. Całość zamontowana jest do dołu lagi i półki górnej. Rozwiązanie to daje powiedzmy wygode podczas normalnej jazdy i zapobiega dobijaniu. W odwrotną strone > rozciągane, zapobiegają wypadnięciu lag wraz z kołem. Gumy na dole tego zwieszenia są jedynie osłonami. Bez zamontowanych sprężyn zostały by rozerwane.
Wojtek
Napisano
Kolego Cyrograf 15 wyjaśniam jaki jest cel wtłoczenia takiej ilości smaru stałego do zawieszenia z modelu M06. Otóż sprężyna 10 i 12 (ze schematu od Catadero) o znacznej długości w stosunku do jej średnicy, znajdująca się wewnątrz rury 9, w czasie ściskania ma tendencję do wyboczenia się. Wyboczenie to powoduje uginanie się sprężyny na boki i najzwyklejsze tarcie jej o wnętrze rury 9. W sytuacji, gdy nie damy pomiędzy zwoje sprężyny smaru, tarcie to spowoduje zgrzyt, pisk i znaczne zwiększenie temperatury części. Smar wtłaczany pomiędzy rury 9 i 1, umożliwia też poślizg tulei z miękkiego aluminium, prowadzących rurę wewnętrzną 9. To co nazywasz 2 tłokami, to właśnie te tulejki, które bez smaru, po prostu momentalnie zatarły by się i unieruchomiły zawieszenie. Jeśli byś chociaż raz rozebrał ten model widelca, poznał byś do czego służy smar stały, wtłaczany faktycznie w znacznej ilości. Ręczę ci, że na pewno nie jest on nigdzie przetłaczany. Tak jak radził kolega lupo55, weź książki, najlepiej takie jak Motocykl WFM M06" lub ABC Motocyklisty", poczytaj a potem wypowiadaj się na podobne tematy.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie