Skocz do zawartości
  • 0

lampa luftwaffe


atlantic

Pytanie

Napisano

Witam odkrywcy! chciałem się dowiedzieć coś o tej lampie. Dlaczego i po co w luftwaffe lampy na swiecę? czy to wogóle jest oryginał czy jakiś żart. POZDRAWIAM

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Nie pisałem o odległości ale o kącie widzenia. A lotnictwo to nie tylko samoloty które trzeba naprowadzać. Podjechać n.p. cysterną do samolotu na zaciemnionym lotnisku to też sztuka. Lampy pozycyjne to całkiem spory rozdział. Pozdrawiam.
Napisano
dlaczego nie naftowe lub jakieś karbidówki? Może ma ktoś jakieś fotografie z widoczną taką lampą. Były by one dla mnie niezwykle ciekawe.
Napisano
Myślę, że to był sprzęt alarmowy na wypadek braku prądu, karbidówka, albo lampa naftowa w niektórych przypadkach może być niebezpieczna, nafta się rozleje, a karbid po jakimś czasie wietrzeje i nie nadaje się do użytku, poza tym brzydko pachnie, a szczelne jego zamknięcie ryzykowne.
Napisano
Witam.Tu jest adres z lampami. http://www.armeemuseum.ch/fileadmin/PDF-Files/Dokumentationen/Lampenkatalog_03-08.pdf Ale takiej niestety niema.
Napisano
dzięki zaraz za ten link, bardzo ciekawy dokument, będę przeglądał w wolnej chwili. Wertowałem w ostatnim czasie dużo niemieckich zdjęć i też takiej lampy nie widziałem, chociaż tylko na znajomym portalu aukcyjnym są ze trzy. POZDRAWIAM
Napisano
http://www.ww2f.com/collections/21324-showing-my-small-ww2-collection-6.html tutaj jest takowa lampa, ma też widoczną pieczątkę sugerującą sugerującą zastosowanie w poczcie
Napisano

Witam odkrywcy! chciałem się dowiedzieć coś o tej lampie. Dlaczego i po co w luftwaffe lampy na swiecę? czy to wogóle jest oryginał czy jakiś żart. POZDRAWIAM

Napisano
Witam.Upierałbym się za oświetleniem pasów.Analizowałem wszystkie za i przeciw. Lekka - zakładając prowizoryczne lotnisko polowe przywożono sprzęt samolotem . Haki- ekipa rozstawiająca lampy musiała je jakoś nieść,zwłaszcza że tych lamp musiało być dużo. Swiece- Gdyby samolot wjechał na takie lampy a byłaby w nich nafta = pożar.Słaba widoczność- podwójny rząd takich lamp pilot widział z daleka.Pod adresem http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=1795 można zobaczyć zdjęcia i przeczytać Jak pasjonaci lotnictwa poradzili sobie z ciemnością? Na lotnisku ustawiono prowizoryczne oświetlenie – pas z lampionów służył pilotom do orientacji gdzie mają lądować". Gdyby były do oświetlania ziemianek to nie miałyby sygnatur luftwaffe.
Napisano
Wyobraż sobie sytuację ,alarm przeciwlotniczy,prąd wyłączyli,koszary Lw toną w ciemności,i jak tu bez takiej lampki trafić do latryny.
Napisano
zanim odpaliłbym ją mógłbym sie pos.... użył bym latarki. Poza tym jak alarm to chyba lepiej nie używać światła, no chyba że chce się być żywą tarczą.
Napisano
Mała masa to przy oświetlaniu pasa raczej wada. Podmuch ze śmigieł samolotu zdmuchnąłby je i po każdym starcie lub lądowaniu trzeba ustawiać pas na nowo - bezsens.
Albo ma jakiś rodzaj palika do wbijania lub miejsce na taki palik i wtedy to możliwe że służyła do oświetlenia pasa. Jeśli ma tylko widoczny hak to raczej jest to lampa ogólnego przeznaczenia.
Napisano
Matowe szkło zapewnia jednakową widoczność światła lampy pod każdym kątem. Płomień wysokiej świecy byłby niewidoczny z góry, również z boku mały płomień zniknie" za rogiem lampy ....

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie