rudolf Napisano 29 Wrzesień 2009 Autor Napisano 29 Wrzesień 2009 Witam.Moja żona kilka lat temu zaczęła zbierać 2 złotówki,sporo już ich zebrała czasem kupuje na allegro. Chciałbym jej zrobić prezencik ale kompletnie nie znam się na monetach wiec mam kilka pytań do znawców.Chcę kupić taką monetkę:http://all.htmlAle:1)Skąd mam wiedzieć czy to na pewno złoto?2)Czy warto tyle za nia zapłacic?3)Czy wartość tej monetki będzie rosła?Z góry dzięki za odp.Post został zmieniony ostatnio przez moderatora 8total4 12:04 29-09-2009
8total4 Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 pisze ze Au 900czyli zloto proby 900!moneta nie jest niskim nominalem wiec jej wartosc na pewno nie spadnie ponizej ceny poczatkowej.czy to kopia czy oryginal nie wypowiem sie, bo to ciezko ocenic po fotkach,na przyszlosc prosze nie wstawiac linkow do trwajacych aukcji, zwlaszcza do takich gdzie mozna kupic kilkadziesiat przedmiotow naraz.pozdrawiam.
ad Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 Moneta prezentowana na aukcji jest wykonana ze złota możesz to sprawdzić na stronie Narodowego Banku Polskiego: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/banknoty_i_monety/monety_okolicznosciowe/plan_emisyjny.html Czy warto za nia zapłacić ponad 200 złoty i czy wartośc monety bedzie wzrastać to się okaże po latach. Jak na złotą monetę to nakład 60.000 szt to bardzo dużo. Jeśli nie masz wiekszych wydatków i chcesz zamrozić kilka groszy na kilkadzisiat lat to smiało kupuj.
Diago Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 niestety nie widzialem tej monety ale wnioskuje ze to jest moneta wybory 4 czerwca jak zbieraz zona 2 zl to napewno bedzie sie z niej cieszyc :) a warosc napewno wzrosnie jest maly naklad i zloto Pozdrwaim
Diago Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 ale tak jak pisal poprzednik na zloto to duzo :) w porównaniu do srebrnych to malo :)