Skocz do zawartości

Podstodolniaki Jadowite" czyli motocykle ze strychów i stodół.


Klemens Forel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 414
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 3 weeks later...
Napisano

Od dwóch lat wiedziałem w której stodole stał.
W okolicy miałem rozeznanych jeszcze kilka motocykli więc zrobiłem sobie wycieczke.
Kilka lat pod siankiem,kpl.dokumentów,pierwszy właściciel.
Dodałem bo Stodolniak"jak się patrzy.
A reszta motocykli,no cóż?
Internet pod wiejską strzechą nie jest naszym sprzymierzeńcem.
Jeszcze w ten sam dzień mycie,akumulator,zmiana płynów i zagadał.

Napisano

Witam
mi ostatio sie udało coś takiego zdobyć ale niestety niewiem od czego moze być ta rama. Wrzuciłem na identyfikacje http://www.odkrywca.pl/rama-od-motoru-jakiego-,662790.html#662790
pozdrawiam
Marcin

Napisano
http://www.4shared.com/file/164622069/d8a8fe13/4_Sylwek2.html

http://www.4shared.com/file/164645201/913ac8d0/4_Sylwek3.html

http://www.4shared.com/file/164217513/9a188bd5/4_Sylwek1.html

a takie cuda sie mi trafiły w jednym wiejskim zakladzie stolarskim: wsk B1 68r , wfm 63r wsk 125 79r (ta z osłonami na nogi) wszystkie z papierami, te od wfm do połowy zjadła mysz, szczesliwie te mało potrzebna cześć :P
Napisano

Skoda podblokowa-efekt pracy moich znajomych inwencja twórcza nie zna granic.Po imprezie owineli mi skode folią do kanapek.Niesamowite wrażenie.....E w sumie skoda to tez zabytek...

Napisano

Witam wszystkich, moja przygoda z poszukiwaniami starych motocykli w szopach, komórkach i na strychach zaczęła się na początku lat 90-tych, z czasem i kolejnymi odnalezionymi motocyklami niepozorne hobby przerodziło się w prawdziwą pasję i prawie codzienne poszukiwania.
Pierwsze znaleziska były skromne ale i ceny za te motocykle były symboliczne, zazwyczaj butelka wódki albo inny wino-podobny trunek.
Poszukiwania zazwyczaj zaczynały się od rozmowy z biesiadującymi pod sklepem monopolowym lub gdzieś w pobliżu ubylcami", prawie zawsze po kilku głębszych wracała im pamięć kto i gdzie ma jakiś stary motocykl w okolicy i przeważnie okazywało się to prawdą.
Drugim ze sprawdzających się sposobów była rozmowa z właścicielami jak najbardziej zagraconych podwórek, w następnych latach było już trochę łatwiej bo jeździłem starym motocyklem i ludzie sami mnie zatrzymywali lub zagadywali opowiadając o swoich motocyklach, raz nawet facet wybiegł mi przed motocykl a hamulce w tym sprzęcie nie były za dobre :-)na szczęście obeszło się bez ofiar a za symboliczną sumę z piwnicy niedoszłego samobójcy kupiłem pięknego Junaka w oryginalnym lakierze i trochę części do Sokoła 1000.
W ten sposób odnalazłem ponad 60 motocykli i nie zawsze były to Junaki, trafiały się różne marki np. FN,BMW,Nimbus,DKW,CWS,Zundapp,BSA i wiele innych, zamieszczam zdjęcie jednego z moich ostatnich motocykli BMW R75 z 1941r, jest o tyle ciekawy ze jest to jedna z najstarszych odnalezionych Sahar.
Pozdrawiam.

Napisano
Witam wszystkich
Proezentuje Wam motocykl ofiarowany mi przez Teścia. Wiem o nim tylko tyle, że jest z Niemiec, wyprodukowany w 1928 roku i posiada silnik JAP.
Czy ktoś z Was może mi podpowiedzieć gdzie szukać informacji o tym cudeńku? A może ktoś z Was spotkał się już z tym modelem i wie na jego temat cosik więcej? Co to za model???
Napisano

Bardzo podobny jest do motocykli NSU z lat 30-tych, ale silnik wygląda na lata 20-te.
Wklejam rysunek trochę podobnego, większość części w nim wygląda tak samo: bagażnik, siodło ze sprężynami, schowek, zbiornik paliwa z gumami itp.
Pozdrawiam.

Napisano
Mimo podobieństwa do NSU to nie ta marka. Silniki JAP 200 używane były w końcu lat 20-tych minionego wieku, przez wielu producentów w Niemczech (przynajmniej kilkudziesięciu). W tym egzemplarzu użyto jak widzę części ypowych", używanych przez różnych producentów. Są to na pewno bagażnik, siodło, koła, puszka narzędziowa. Przód na pewno pochodzi z dużo późniejszego motocykla, konkretnie z Zundappa (zapewne DB 200). Aby ułatwić identyfikację proponuję poszukać wszelkich cechowań, zwłaszcza na skrzyni biegów (chociaż i ten element może pochodzić od wytwórcy motocyklowej ypówki". Inne miejsca to rama pod siodłem i zbiornikiem, blachy do których mocowany jest silnik i skrzynia biegów, osłona napędu magdyna.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie