Swiety82 Napisano 21 Luty 2009 Autor Share Napisano 21 Luty 2009 Witam!Jako że przywróciłem ostatnio do życia stare ostrze do siekiery, postanowiłem je jakoś ciekawie oprawić. Wyciąłem w litym heblowanym drewnie kształt trzonka(Tu dała o sobie znać własna inwencja twórcza :) , ładnie wyprofilowałem krawędzie, i teraz zastanawiam się nad dalszą konserwacją. Czy zostawić w takim kolorze, pokryć jakąś lakierobejcą, może samym drewnochronem? Czy ktoś się może wypowiedzieć jaki efekt dałoby pokrycie jakimś olejem (np. Lnianym).Nie znam się zbyt dobrze na temacie starych siekier, ale jak można waloryzować sam trzonek? Jakieś ciekawe okucia/wypalane napisy? Chodzi mi też po głowie zrobienie skórzanej nakładki na samą rękojeść, coś na kształt budowy gorsetu-sznurowane-takie w starym stylu :)Jakieś propozycje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiety82 Napisano 21 Luty 2009 Autor Share Napisano 21 Luty 2009 Sprawca zamieszania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiety82 Napisano 21 Luty 2009 Autor Share Napisano 21 Luty 2009 Profil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyrograf15 Napisano 21 Luty 2009 Share Napisano 21 Luty 2009 Olej lniany nadaje się tu jak najbardziej, drewno oczywiście po natarciu zcienmieje. Musze cię jednak zmartwić. Wycięty kształt jest fantazyjny ale nie zgodny z słojami. Takie coś przy rąbaniu pęknie dość szybko jak nie odrazu. Nie wiem co za gatunek drewna zastosowałeś, najlepiej sprawdza się w takim zastosowaniu jaworowe. Nakładki na trzonku się nie sprawdzają. Chwyt staje się mniej pewny, w ekstremalnym wypadku taka nakłdadka zostanie w garści a siekiera poleci w ... . Z skóry można zrobić jakiś pokrowiec/osłone na ostrze.Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...