Skocz do zawartości

Porównywanie map

Benigsen

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Proszę o porady jakiego programu komputerowego używać do porównywania map?Chodzi o porównywanie poprzez nałożenie starej mapy na współczesną,lub nałożenie szkicu np:szkicu z pola bitwy z 1807r.na mapę współczesną i jak to zrobić(łopatologicznie),w tym temacie jestem zielony.Nie znalazłem takiego tematu,więc założyłem nowy wątek.Proszę o wypowiedzi i porady.Pozdrawiam.
Napisano
Jakikolwiek edytor bitmap, z możliwością operacji na warstwach. Wczytujesz jedną mapę, zakładasz nową warstwę, na nią wczytujesz druga mapę, nadajesz warstwie parametr przezroczystości powiedzmy ok 50%. I widzisz różnice. Z tym, że najpierw trzeba obie mapy zgrać skalowo - skalibrować, a to już nie jest tak hop. Dobrze, żeby obie mapy były skanowane w takich samych rozdzielczościach, i w takim samym trybie - kolor, skala szarości, czarno-biały. Jeśli jesteś zielony w obróbce plików graficznych, to musisz troszkę poczytać na ten temat.
I wcale do tego nie potrzeba Photoshopa.
Napisano
Dzięki wielkie kapuchy ściągnąłem darmowego gimpa 2.6.4 i widzę,że nie będzie łatwo,zrobię tak jak napisałeś,i trochę poczytam,mam nadzieję,że dam radę,aha mam problem ze współczesną mapą topograficzną,po prostu nie wiem skąd ściągnąć,googlałem,googlałem i nic nie znalazłem,może ktoś wie skąd to ściągnąć za darmo chodzi o mapę północnej polski a konkretnie o Lidzbark Warm.
Napisano