Skocz do zawartości

Nie istniejący już cmentarz .

ebramus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Jako , że jestem początkującym poszukiwaczem , zwracam się z prośbą do bardziej doświadczonych osób na forum z pytaniem o etyczną stronę penetracji miejsca gdzie kiedyś znajdował się cmentarz .
Z relacji napotkanych tubylców dowiedziałem się , że był to cmentarz niemiecki całkowicie zlikwidowany po pierwszej wojnie .
Obecnie jest tam normalne pole uprawne .Obsiane pszenicą .
Dodam , że obecny właściciel wyraził zgodę na bieganie z wykrywką bez najmniejszego problemu .
Po za względem etycznym ,- które nie daje mi spokoju pozostaje jeszcze jedno pytanie . Jest możliwe ,że ten nie istniejący cmentarz jest wpisany jako stanowisko archeologiczne ?
Proszę o wskazówki co byście zrobili na moim miejscu .
Napisano
poco chcesz kopać na cmentarzu nawet jak go niema. ja takie miejsca zostawiam w spokoju, jest mase cmentarzy po niemieckich zdewastowanych przez polskich osadników po 2 w.ś. ale ich nie ruszam poco , są to miejsca spoczynku ludzi i nie ważne czy polak czy niemiec.
Napisano
A co tobie podpowiada twoje własne sumienie ? Dla większości z nas przypadkowe trafienie na ludzkie szczątki jest już wystarczającą traumą i zmartwieniem jak naprawić czyjś naruszony spokój, a świadome włażenie na miejsca ludzkiego spoczynku nawet bardzo stare ,nasuwa tylko jedno określenie ,,hieny cmentarnej ''.Pozdro...
Napisano
Jemu chyba chodzi, o cmentarz przeniesiony po I WW. Wiele takich miejsc było. W latach 30 ekshumowano szczątki, przenosząc z okolicy wszystko w jedno miejsce. O to chodziło?
Napisano
Gwoli ścisłości - to nie jest zdewastowany cmentarz tylko miejsce po nim .Gdyby tam były jakieś resztki nagrobków to nawet bym nie pytał . Nie jestem żadną hieną cmentarną czy jakimś wandalem
Po za tym właściciel mówił , że kiedyś przyjeżdżali na to pole z takimi maszynkami na i kopali sobie "
Napisano
To proste. Ja wiesz że tam był cmentarz to już nie wypada.