ebramus Napisano 28 Lipiec 2008 Autor Napisano 28 Lipiec 2008 Jako , że jestem początkującym poszukiwaczem , zwracam się z prośbą do bardziej doświadczonych osób na forum z pytaniem o etyczną stronę penetracji miejsca gdzie kiedyś znajdował się cmentarz .Z relacji napotkanych tubylców dowiedziałem się , że był to cmentarz niemiecki całkowicie zlikwidowany po pierwszej wojnie .Obecnie jest tam normalne pole uprawne .Obsiane pszenicą .Dodam , że obecny właściciel wyraził zgodę na bieganie z wykrywką bez najmniejszego problemu .Po za względem etycznym ,- które nie daje mi spokoju pozostaje jeszcze jedno pytanie . Jest możliwe ,że ten nie istniejący cmentarz jest wpisany jako stanowisko archeologiczne ?Proszę o wskazówki co byście zrobili na moim miejscu .
felfree Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 poco chcesz kopać na cmentarzu nawet jak go niema. ja takie miejsca zostawiam w spokoju, jest mase cmentarzy po niemieckich zdewastowanych przez polskich osadników po 2 w.ś. ale ich nie ruszam poco , są to miejsca spoczynku ludzi i nie ważne czy polak czy niemiec.
kokesh Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 A co tobie podpowiada twoje własne sumienie ? Dla większości z nas przypadkowe trafienie na ludzkie szczątki jest już wystarczającą traumą i zmartwieniem jak naprawić czyjś naruszony spokój, a świadome włażenie na miejsca ludzkiego spoczynku nawet bardzo stare ,nasuwa tylko jedno określenie ,,hieny cmentarnej ''.Pozdro...
ukalek Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 Jemu chyba chodzi, o cmentarz przeniesiony po I WW. Wiele takich miejsc było. W latach 30 ekshumowano szczątki, przenosząc z okolicy wszystko w jedno miejsce. O to chodziło?