Marcin Pe Napisano 25 Czerwiec 2008 Autor Napisano 25 Czerwiec 2008 Jacenty2004 - do końca sierpnia powinna być wypiaskowana (piaskarz full profeszjonal to na Helu dobro rzadkie), jak będzie gotowa do pomalowania, można przyjechać i pomalować sobie. Propozycja MOW jest następująca: muzeum gwarantuje nocleg, jeden ciepły posiłek dziennie w zamian za 4 godziny pracy (dziennie) przy renowacji podstawy. Mile widziane minimum wiedzy o sprzęcie. Jeśli nie znajdą się chętni, 88kę pomalują pracownicy muzeum.Swiety82 - napisz do mnie maila, dam Ci namiary na Arcziego.malpa - coś mi się kojarzy, że jeden z :Zeszytów Helskich" zawiera nieco rysunków w interesującym Cię temacie, ale nie wiem, czy są też tam namiary.Wieczorem podeślę kilka aktualnych fotek z postępu w pracach :)Teslo - mogę wykorzystać Twoje zdjęcie szyny i opublikować na forum wąskotorowym?
Teslo Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 Pragniesz = możesz.Jeśli tylko Ci nie przeszkadza, że po tych szynach żadne składy nie jeździły. Ale to też przecież Historia.Na marginesie: gdzie jeszcze są w kraju NASZE zapory w takim stanie? Ktoś wie?Jeśli Ci nie odpowiada rozdzielczość etc (dostosowana do wymogów tut. forum) - to niestety ( :-))) ), będzie trzeba poczekać. Biorę sobie wolne, żadnego internetu, pilnych maili na wczoraj, a za telefon z firmy z bzdecianymi problemami pracowników przez następny tydzień zabijam na odległość. Kk mnie nie interesuje... Nawet nie wiem, że jest takowy...
Swiety82 Napisano 15 Lipiec 2008 Napisano 15 Lipiec 2008 No i byłem na Helu, naprawdę polecam obejrzeć działania tamtejszych chłopaków!A na fotce prezentuję prawdziwą Helską Gościnność-grochówka, kiszony, i chlebek ze smalcem:) No i ta śliczna pani przy kuchence polowej:)))
Swiety82 Napisano 15 Lipiec 2008 Napisano 15 Lipiec 2008 Nowy chodniczek-kostka, wąskotorówka też pięknie się prezentuje, kawał dobrej roboty!
Marcin Pe Napisano 30 Lipiec 2008 Autor Napisano 30 Lipiec 2008 A na głównym forum - zaproszenie chętnych do pomocy przy dalszej odbudowie. Od 3 sierpnia przez tydzień, od 1 września przez 3 tygodnie.Ta grochówa darmo będzie (co do ślicznej pani nie gwarantuję ;), takoż i spanie w bunkrze, wycieczki wojskową kolejką, i inne tam takie...Zapraszam!
DJ MHz Napisano 1 Sierpień 2008 Napisano 1 Sierpień 2008 Swiety82- ale mi smaka narobiłeś widokiem tej grochóweczki :]
Swiety82 Napisano 2 Sierpień 2008 Napisano 2 Sierpień 2008 Heh, ja za rok robię powtórkę z grochówki, Taaaaaka dobra była :)
riteks Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 Witam.Mój ojciec na początku lat sześćdziesiątych pełnił służbę wojskową jako artylerzysta na Helu.Na działach kalibru 100 mm.Skierowanych bodajże na zatokę.Zdaję sobie sprawę że Was interesuje bateria przedwojenna, a nie powojenna.Ale mam takie pytanie,czy wszystkie te działa powojenne poszły na złom czy coś ocalało?Dzięki.Pozdrawiam.
waldekhel Napisano 5 Sierpień 2008 Napisano 5 Sierpień 2008 Armata ze stanowiska 1004 wywieziona jest do MWP-Warszawa stanowisko 1003,1002 pocięte na złom .Stanowisko 1001 armata stoi na swoim miejscu.1004 wywieziona w 1991 roku i w tym samym roku pocięte 1002 i 1003 gdzie fragmenty tych armat leżą przy stanowiskach.Pozdrawiam.
Jendrass Napisano 6 Sierpień 2008 Napisano 6 Sierpień 2008 A dlaczego jakaś mądra głowa już za czasów wolnej polski" pocięła te działa ?Rozumiem, że z MWP nic sie nie wyciągnie ? czyli zostaje tylko 1001. Jestem pod błębokim wrażeniem Waszej pracy. Szacunek ludzi ulicy ;)
polakk Napisano 8 Sierpień 2008 Napisano 8 Sierpień 2008 Rosyjskie B-13 to pal licho, rewelacją było by ściągnąć do Helu obie oryginalne wieże z działami i zamontować je na swoich historycznych miejscach. Muzeum WP w Warszawie pewnie oddać wieży nie będzie chciało, ale drugą od Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni może dało by się wyciągnąć, albo zamienić na stojącą na stanowisku 130-stkę korzystając z dobrych stosunków między oboma muzeami
polakk Napisano 8 Sierpień 2008 Napisano 8 Sierpień 2008 Riteks, tu jest zdjęcie jedynego ocalałego działa B34u 100m, po reszcie zostały tylko ślady podstaw i pocięte fragmenty nie zabrane na złom. http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Armata_B_34u_kaliber_100_mm.JPG
Marcin Pe Napisano 12 Sierpień 2008 Autor Napisano 12 Sierpień 2008 Niestety w pierwszych latach wolnej Polski taka wolnoamerykanka była, i sporo zabytków poooooszło! Na pocieszenie (???) dodam, że jeden z krzyży na drzewie przy krętej drodze Bór-Hel to złomiarz, który legalnie kupił i ciął zabytki...Na głównym forum fotorelacja z prac w ostatnich dniach.
Swiety82 Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Marcin napisz jak tam było 3 sierpnia, stawił się ktoś na I turę?
Marcin Pe Napisano 13 Sierpień 2008 Autor Napisano 13 Sierpień 2008 Ze starej bandy 5 osób, z forum Odkrywcy jedna (młody, ale robotny). Od paru dni Ogoniasty SAMOTNIE targa szyny i wkopuje podkłady, dziś w nocy jadę z Wrocka z 800 kg wkrętów do mocowania szyn na Hel, po wyładunku od razu wracam. Dzisiaj przyjechał tłuczeń do odtworzenia rozjechanego kawałka nasypu, jutro betonują przejazdy. Ogólnie niezła jazda jest, nikt nie przewidywał, że tak szybko pójdzie! Efekty masz na razie na głównym forum w temacie Muzeum Obrony Wybrzeża zaprasza wolontariuszy", a jutro po powrocie, jak będę w stanie, wrzucę kolejne fotkiMP
Swiety82 Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Słuchaj takie pytanko, jakieś specjalistyczne roboty macie(np. przy rekonstrukcji czy podobne), chodzi czy w jakiś sposób można pomóc na odległość, coś podarować etc... Na wystawie resztek działa, w jednej sali widziałem nawet modele, więc się pytam.
Marcin Pe Napisano 15 Sierpień 2008 Autor Napisano 15 Sierpień 2008 Napisz (tu lub na priv) jaki mniej więcej zakres prac specjalistycznych wchodziłby w grę? Każda pomoc mile widziana, ale większość do wykonania na miejscu, niestety. Np na cito szukamy osób, które przeprowadziłyby renowację taboru (malowanie i przegląd wózków wagonów), no i oczywiście nieśmiertelna dotacja celowa" - tzn na przykład można zakupić nam brakującą zwrotnicę, która jest pilnie potrzebna, a na którą na razie funduszy brak. Na zdjęciu - właśnie przyjechał transport wkrętów torowych. Trasa - bagatelka 640 km w jedną stronę, 580 w drugą w jeden dzień, samochodem osobowym....
Marcin Pe Napisano 15 Sierpień 2008 Autor Napisano 15 Sierpień 2008 Były wszędzie.... Czy warto było? Pewnie tak, gwoździe podarował szef firmy, zajmującej się remontem torowisk na Dolnym Śląsku, któremu spodobała się idea ożywienia helskiej kolejki... A że śrub było ponad tysiąc, a w sprzedaży jedna sztuka to ponad dwa złote... Warto było !
Marcin Pe Napisano 15 Sierpień 2008 Autor Napisano 15 Sierpień 2008 Słuchajcie, to jest naprawdę niesamowite ! W najśmielszych planach nie myślałem, że dojedziemy choćby do 1/3 trasy, a tutaj na zdjęciu podkłady przygotowane do wkopania prawie na samym końcu... Kto przyjedzie na wrzesień, załapie się na pierwszy po ponad 60 latach przejazd tą trasą !! Osobiście poprowadzę skład (a tak, tak, od pół roku mam uprawnienia na takie cudeńka, jak na Helu stoją ;)Kolejne zdjęcia na forum głównym.
riteks Napisano 15 Sierpień 2008 Napisano 15 Sierpień 2008 Wielkie dzięki waldekhel i polakk za informację.Ojciec mówił o tych działach ale trochę inaczej sobie je wyobrażałem.Z tego co mówił to strzelali z nich głównie z luf wkładkowych kalibru 37 mm.
Czarek Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 oj rzadko chyba ktoś z Helu tu zagląda-ale dla chcącego nic trudnego-odnalazłem co trzeba i już wiem na bieżąco co w trawie piszczy:)http://750mm.pl/viewforum.php?f=33
Swiety82 Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 Dzięki Czarek za link, normalnie trzeba zganić chłopaków, że nie chcą się dzielić informacjami, i zmuszeni jesteśmy szukać dalej, na jakichś zewnętrznych stronach.in minus...:)
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.