Skocz do zawartości
  • 0

Co to za bagnet

marrlan

Pytanie

Napisano
Witam jestem tu nowy ale mam nadzieje że wybrałem dobry dział. Znalazłem ten bagnet jakiś czas temu, był w opłakanym stanie zresztą widać dorobione zostały tylko drewno na rekojeści. Czy może ktoś wie co to za bagnet?

17 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Czy wygięcie jest fabryczne czy nie to może okazać sie po zdjęciu dorobionych okładek. Kolego Marrlan zdejmij okładki zrób ładne fotki i zobaczymy czy sztuka ludowa" czy jakiś dziwoląg.
Napisano
Witam jestem tu nowy ale mam nadzieje że wybrałem dobry dział. Znalazłem ten bagnet jakiś czas temu, był w opłakanym stanie zresztą widać dorobione zostały tylko drewno na rekojeści. Czy może ktoś wie co to za bagnet?
Napisano
Jestem laikiem w tym temacie, szukam info tzn. z którego roku może pochodzić, z jakiego kraju itp. Przy rękojeści znalazłem tylko cyfre 12 nic wiecej a ciekawi mnie ile ten bagnet może mieć lat itp.
Napisano
porownujac stan blach ze stanem drzewa to wydaje sie ze rekojesc zostala dorobiona pozniej do wykopka.
teoretycznie moglo to zostac wyprodukowane pomiedzy 1898 a 1944, praktycznie pewnie produkcja II-wojenna /to z rachunku prawdopodobienstwa:-)/
wygiecie raczej nie fabryczne
Napisano
Wyglada na straszliwie zmasakrowany polski, przedwojenny bagnet do mausera. Kształt głowni zmienił sie z powodu wielokrotnego strzenia. rękojeść została wygięta. Okładziny sa dorabiane.
W orginale mógł wyglądać mniej więcej tak
http://www.wojsko18-39.internetdsl.pl/wrzesien/bialabron/bagnet29.gif

Pozdrawiam
Napisano
wiem panowie że okładziny są dorabiane bo sam to robiłem znalazlem go bez okładzin pordzewiałego ale mimo to kształt rekojeści nie nosił śladów wyginania elementy wyglądały jak by były tak wygięte od początku.
Napisano
A ja sądzę, że to szybciej może być któryś z modeli Perkuna. Zależy jaką ma np. długość, grubość i szerokość głowni.
Napisano