pomsee Napisano 13 Luty 2008 Autor Napisano 13 Luty 2008 Mam następujący dylemat. Jestem włascicielem pieknego skałkowca, który jednak został zaatakowany kiedys przez robaki. Dziurek jest niewiele i łatwo je zamaskować. Czy jednak może po zdemontowaniu metalowych częsci z drewnianej rękojesci zrobić jej kąpiel w jakims srodku owadobójczym? Tak na przyszłosć? A jeżeli tak to w jakim i czy nie zniszczy on finiszowej warstwy jaką teraz ma rękojesć?
pomsee Napisano 13 Luty 2008 Autor Napisano 13 Luty 2008 Oczywiscie chodzi mi o srodek na owady żerujące w drewnie.
der_bartosz Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 o to te środki:http://allegro.pl/item306509021_tytan_owadobojczy_preparat_do_drewna_na_korniki.htmlhttp://allegro.pl/item306539453_hylotox_plus_owadobojczy_preparat_do_drewna_450m.htmlhttp://allegro.pl/item309508525_perxil_srodek_owadobojczy_do_drewna_250_ml.htmlPozdrawiam
Łukasz Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 Witam!Der_Bartosz, czy osobiście testowałeś te środki? W większości wątków podajesz zawsze kilka linków do aukcji... Jednak, czy na pewno zawsze wiesz co polecasz? Przypuśćmy, Pomsee kupuje jeden z nich i moczy, czy nakłada go pędzlem na rękojeść pistoletu. Wszystko fajnie, robali nie ma, ale np. drewno zostało przebarwione.Osobiście wybrałbym PERXIL /link wyżej/, znajomy, który bawi się w odnawianie starych mebli tego używa. Zawsze z dobrym skutkiem. Co najważniejsze, po wyschnięciu nie ma żadnych plam i innych śladów użycia na drewnie.Pozdrawiam, Łukasz
der_bartosz Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 Masz racje Łukaszu, środki które podałem zostały podane dla przykładu, nie dopisałam, że nie wypróbowałem ich,sorki, a na koniec ja użyłem pokostu bezbarwnego w ostatnim czasie do kolby, nie barwi tylko strasznie długo schnie trzeba z dzień dwa
Cyrograf15 Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 Takie drewno zwykle jest tylko woskowane i to w wypadku powstania plam da się ponownie nawoskować prawie bez śladu. Czasami jednak takie drewno bywa politurowane, wtedy uwaga na spirytus i inne rozpuszczalniki. Czyszczenie i ponowne politurowanie jest kłopotliwe i wymaga wprawy. Najgorsza sprawa jak drewno było bejcowane i olejone, wtedy nie da się równomiernie poprawić bejcy.Wojtek
pomsee Napisano 13 Luty 2008 Autor Napisano 13 Luty 2008 Drewno jest tylko woskowane i chciałbym uniknąć czyszczenia go z ewentualnych plam poprzez usuwanie ich np. papierem sciernym.
pomsee Napisano 14 Luty 2008 Autor Napisano 14 Luty 2008 Jeszcze jedno pytanie: Czy są srodki owadobójcze, które jednoczesnie konserwują drewno i utwardzają je?
Cyrograf15 Napisano 14 Luty 2008 Napisano 14 Luty 2008 To nie tak. Najpierw wytruć robactwo a następnie utwardzać drewno.Wojtek
pomsee Napisano 15 Luty 2008 Autor Napisano 15 Luty 2008 Ok, w takim razie jaki jest preparat, którym można utwardzać drewno? I ostatnie pytanie: Czym zamaskować dziurki pozostałe po działalnosci korników?
abcd Napisano 15 Luty 2008 Napisano 15 Luty 2008 Polecam wydawnictwo ¨Muzealnictwo Wojskowe¨ z 1985r.rocznik wydawany kiedyś przez Muzeum Wojska w W-wie. jest tam duży i profesjonalny artykuł o konserwacji drewnianych części broni także zaatakowanych przez robactwo,Muzealnictwo można często nabyć(chyba jest nawet w sprzedaży aktualnie)na najpopularniejszej w Polsce aukcji internetowej.
pomsee Napisano 15 Luty 2008 Autor Napisano 15 Luty 2008 abcd dzięki! Cos takiego było mi bardzo potrzebne! Co prawda wlascieciel Muzealnictwa" nie napisał jaka jest tresć tego rocznika ale kupiłem go na Twoją odpowiedzialnosć ;)Jeszcze raz dzięki.
pomsee Napisano 15 Luty 2008 Autor Napisano 15 Luty 2008 Drążąc dalej temat: Czy jest też tam cos na temat konserwacji i czyszczeniu metalowych częsci broni (czarnoprochowców)?
abcd Napisano 15 Luty 2008 Napisano 15 Luty 2008 Artykuł w Muzealn.Wojsk. 1985r,autorstwa niejakiego Aleksandra Czerwińskiego pt.¨Konserwacja zabytkowych militariów¨liczy ok. 50 stron,sądzę że na temat metalu też tam coś będzie.Jedynym problemem może być ,że opisane tam niektóre chemikalia i środki konserwatorskie mogą występować teraz pod innymi nazwami handlowymi,lub nie być produkowane(20-kilka lat temu polskie muzealne pracownie zaopatrywały się w chemikalia głównie w NRD)i trzeba będzie znależć ich odpowiedniki.
Cyrograf15 Napisano 15 Luty 2008 Napisano 15 Luty 2008 Stal to stal. Nie ma specjalnego znaczenia dla konserwacji cy to czrnoprochowiec czy bagnet. Istotny jest stan zachowania, daj fotki. Wojtek
pomsee Napisano 16 Luty 2008 Autor Napisano 16 Luty 2008 Fotka pierwsza. Chodzi o te ciemne kropki, to znaczy o ich usunięcie bez naruszenia sygnatur.
pomsee Napisano 16 Luty 2008 Autor Napisano 16 Luty 2008 Chodzi mi o doprowadzenie do takiego stanu jak ten na fotce.
Cyrograf15 Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 Śliczna sztuka i w znakomitym stanie! Rozebrać i dopiero kolejno elementy czyścić ręcznie włókniną nasączoną płynem do naczyń. Na konieć umyć, zawoskować i poskładać. Osobiście bym z tego postrzelał przed konserwacją :)Wojtek
pomsee Napisano 16 Luty 2008 Autor Napisano 16 Luty 2008 Wojtku zlituj się, pistolet ma równo 200 lat (1807) gdzież tam z niego strzelać! ;)ale sprawny technicznie jest.Jaki numer włókniny użyć?
Cyrograf15 Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 Nie wiem jaki to numer włókniny ale jest brązową, delikatniejsza od zielonej. Niestety na kawałkach jakie mi zostały nic nie jest napisane a nie pamiętam bo dawno kupowałem. Z orginałów w dobrym stanie można strzelać. Oczywiście z mniejszych naważek jak kiedyś. Może faktycznie kulą bym z tego nie strzalał ale na wiwat spokojnie. To jest 1g prochu przybitka (kawałek papieru) ubić, podsypać panewke i BUM. Najpierw po zamontowaniu krzemienia podsypać samą panewke i sprawdzić czy odpala iskra. W takich orginałach często sprężyna jest już za słaba aby dać iskre. Krzesiwo (pokrywa panewki) musi być dobrze odtłuszczone (spirytusem).WojtekPS Nie to żebym do czegoś namawiał :) Z najstarszej broni z jakiej strzelałem to z około 1840r z takiej jak twoja nie miałem okazji. Stale strzelam z replik.
Cyrograf15 Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 Proch oczywiście tyko czarny (dymny). Nitro jest za mocny i na pozwolenie, dodatkowo bezdymny po ubiciu eksploduje w przeciwieństwie do czarnego który się po ubiciu spala.Wojtek
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.