Sturmgeschutz Napisano 9 Luty 2008 Autor Share Napisano 9 Luty 2008 WitamMoje pytanie brzmi jak wybić szpilki z zastałej gąsienicy czołgowej od Stuga (chodzi o jej rozłożenie na kawałki czyli szpilki osobno i ogniwa)Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jc1234 Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 Zagrzej palnikiem i polej wodą. Lekko popukaj. Jak się nie rusza powtórz. Jeżeli masz dostep do powietrza wydmuchaj rdzę.I tak do skutku. Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yoony Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 z tym palnikiem to ostrożnie gąsienice nie lubią grzania stop traci może właściwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matrix14xxx Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 Myślę że na początek nie zaszkodzi dobrze wymoczyć w nafcie czy innym ropopochodnym.Elektoliza też może dać radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woytas Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 dokladnie - moczyc w nafcie/ropie - powinno cos pojsc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GzesioB Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 Podstawowa zasada :Jeżeli rdza niszczyła coś przez kilkadziesiąt lat - nie da się tego naprawić przez kilka minut.Odradzam palnik.Podgrzewanie i oblewanie wodą gwarantuje pęknięcie.Tylko moczenie w nafcie lub czymś w rodzaju WD - 40.Następnie ostukiwanie drewnem lub przez drewno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MOLA Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 Prawdopodobnie to hadwild" gatunek wysoko odporny na scieranie te własnosci nadaje sie mu po specjalnych zabiegach .wspołczesne gasienice sa z tego materiału a czy te z wojny były ?mozliwe ale jak pisano w poscie wyzej nie przesadzaj z nagrzewaniem bo materiał faktycznie moze stracic swoje własnosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex1939 Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 A czy jest jakaś różnica, czy metal straci swoje własności czy też nie?:) Wystarczy nic nie uszkodzić (zakładam że ogniwo nie zostanie użyte do jazdy")... Pzdr alex1939 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lemeryt Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 mienia się nie tylko substancje dodawane do stali, ale także sposoby obróbki cieplnej, by uzyskać materiał o pożądanych własnościach. Stal manganowa zawiera na przykład około 1% węgla i 11 do 14% manganu. Używa się jej do wytwarzania elementów narażonych na wzmożone ścieranie, przykładowo zębów do łyżek koparek."Z zamieszczonego wyżej tekstu wynika że w przypadku gąsienic to nie tylko skład stopu ale i obróbka cieplna decyduje o ich właściwościach. Na pewno istnieje temperatura do której można podgrzać ten materiał, i nie zmieni on swoich właściwościKolego MOLA stal manganowa (Hadfielda) była stosowana w okresie II wojny światowej. Wykonane z niej były na pewno ogniwa niemieckiego ciągnika artyleryjskiego RSO (patent zakładów Skoda z roku 1934)Stal Hadfielda ma bardzo specyficzną strukturę, utwardza się w wyniku nacisku. Czy piaskowanie elementów wykonane z tej stali jest wskazane ? Jak najlepiej je czyścić i konserwować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woytas Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 18/10 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szym Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 Ależ piaskuj do woli, ruszysz tylko korozję, bo stal teeoretycznie jest nieobrabialna skrawaniem (ale kraty w Alcatraz z tej stali przepiłowali, widać mieli dużo czasu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.