Jump to content
Sign in to follow this  
dr.tommy

Gaz 67b Czapajew"

Recommended Posts

Piękna robota

Gratuluję i liczę, że wyjedzie na sezon. Miło będzie pooglądać takie cacko na jakimś zlocie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep zimuje i czeka na ciepło, sprzedać ...niee.

A trzeba coś nowego uruchomić bo jednym to nudno. :)

W Darłowie raczej nie, w Bornym. Tylko musisz się pojawić. Pozdrawiam ciepłe kraje i życzę smacznego jajka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam,
Szanowny Kolego ,,dr.tommy,,, oglądając te kilka zdjęć z renowacji Twego ,,Czapka 67 B,, - jestem pod wrażeniem Twojej pasji, Twojego zaparcia, Twojej cierpliwości. Już jak widać ze zdjęć, nadejdzie moment, gdy usiądziesz za kierownicą, noga na starter i serce pojazdu ożyje, uśmiech na twarzy, pokonasz pierwsze metry wyjeżdżając ,,Czapkiem,, z garażu.
Szczerze Tobie tego ,,dr.tommy,, życzę i myślę że czytający ten wątek o Gazie 67 B pozostali koledzy też.
Piszę to, gdyż nie obca mi jest technologia naprawy w/w pojazdu. Opisałem dokładnie w wątku ,,Amfibia,, swoje wspomnienia dotyczące naprawy mojej ,,Amfibii,, - Gaza 46, ja miałem większe możliwości naprawcze /przypomnę, były to lata 1979-1980/, a Szkoła moja - Technikum Samochodowe miała swoje Warsztaty Szkolne w pełni wyposażone : był dział silników,podwozi,obróbka mechaniczna, obróbka cieplna, spawalnia, dział elektryczny, lakiernia - pomoc była z każdej strony, renowacja pojazdów trwała niedługo. Dyrekcja poszła mi na rękę i z grupą młodych zapaleńców /uczniów/, w ciągu 7 miesięcy amfibia wyjechała na własnych kołach. A wiem, bo mam liczne kontakty z młodymi zapaleńcami zabytkowych pojazdów, renowacja pojazdu trwa rok, dwa i wiele dłużej, brak części zamiennych, trzeba je zdobyć, zweryfikować, dopasować, zmontować, wyregulować, a to wszystko trwa. Życzę Tobie ,,dr.tommy,, raz jeszcze wytrwania w tym co robisz - Pamiętaj, dzień wyjazdu z garażu coraz bliżej !!!
Pozwoli Kolega, że podpowiem kilka spraw związanych z naprawą /opieram się na kilku zamieszczonych zdjęciach/, Gaz 67 B od przodu - blacharka wyprowadzona, do założenia tyko fartuchy boczne /osłony chłodnicy/ - ładnie się prezentuje, nie widać silnika, ale chyba jest zamontowany, skompletowany, podzespoły podłączone,przedni most napędowy - widzę ma nowe okładziny hamulcowe - jak pomagałem koledze przy naprawie głównej przedniego mostu / nie będę opisywał regulacji przekładni głównej, zwrotnic itd./ skupię się na układzie hamulcowym i kierowniczym - okładziny hamulcowe dopasowaliśmy z W-wy, ale były bez otworów, w Szkole mieliśmy specjalny przyrząd blokujący okładzinę na szczęce hamulcowej, otwory wiercone wiertłem ,,4,,- drugie wiertło z prowadzeniem ,,8,, /otwór głęboki do połowy okładziny/ - wprowadzamy nity ,,4,, mosiężne /były też aluminiowe/ do gotowego otworu i specjalnym ,,kielichatorem,, nit rurkowy był zawinięty, wytaczarka do bębnów hamulcowych wyrównała powierzchnię bębna hamulcowego /można też na tokarce z dużym wrzecionem to zrobić/ - założenie sprężyn, też specjalne szczypce lub w wypadku braku ich, pilnik bez rączki, po stożku się zsunie, i wpadnie do otworu szczęki / przy nieumiejętnym zakładaniu były skaleczenia/. Zdjęcie trzecie - widoczna piasta koła, kpl.układ hamulcowy bez bębna, nakrętki stożkowe piasty koła to M14x1,5 / pasują od Żuka, W-wy/, ale brakuje na drążku łączącym ramię mechanizmu kierowniczego a dźwignią zwrotnicy uszczelki gumowej osłaniającej sworzeń kulisty /podpowiem - zastosowałem z drążka środkowego ,,Żuka lub W-wy,, uszczelkę sworznia kulistego z gniazdem metalowym tejże uszczelki - wszystko gra, pasują też sworznie kuliste z gwintem M14x1,5 / proszę pamiętać o zawleczce ,,3,,/, pasują kamienie drążka, miseczki /wymaga to przeszlifowania powierzchni zewnętrznej/, korki końcowe drążków /mają gwint drobnozwojowy/ - jeśli masz zapytania, chętnie odpowiem.
To tyle co widziałem ze zdjęć.
Przy naprawie ,,Czapka,, jest o tyle dobrze, że wszystkie połączenia podwoziowe są metryczne /Willys ma połączenia calowe - jestem szczęśliwym posiadaczem kpl. narzynek i gwintowników calowych, oryginalnie opakowanych w drewnianej skrzynce/ - tylko uważaj na połączenia podwoziowe, tam są śruby wzmocnione drobnozwojowe np. M10x1, M12x1,12, M14x1,5 - co do łożysk - problemu nie ma, są polskie odpowiedniki. ,,dr.tommy,, -POWODZENIA !
Jeśli będzie wątek w Willysie, Dodge, Sztudrze, opiszę naprawy ilustrując je zdjęciami - nie chcę ich mieszać z Gazem 67 B.

DODGE52

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzucam kilka zdjęć - to co udało się uratować przed złomowaniem pod koniec lat 90-tych
Mechanizm kierowniczy - przekrój, części wewnętrzne dobre, do wykorzytania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wgląd na uratowany przedni most napędowy - bęben hamulcowy w przekroju, zwrotnica i inne, ale druga strona w porządku, części wewnętrzne do wykorzystania w bardzo dobrym stanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarcze sprzęgła - tu ciekawa historia - będąc w legnickiej jednostce radzieckiej w Niemczech /helikoptery Mi6/ w miejscowości Nora k. Erfurtu, pojechałem z mjr Ch. na złomowisko, leżało ich b. dużo, pasują do Gaza 51, 63, 67B - ten sam wielowpust wałka sprzęgłowego, stosuję je w swojej Dodge, nie mają sprężyn /tłumików drgań skrętnych/

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to oryginalna ,,nówka,, przyczepa do Gaza /69, Uaza/
Pamiątka po PGWAR w Legnicy, obok terenowe opony do Dodge, a pod przyczepą co? uratowany przedni most do Gaza 67B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information