dr.tommy Napisano 6 Kwiecień 2012 Autor Napisano 6 Kwiecień 2012 Oryginalne linkowe hamulce, to się rzadko widuje. Cytuj
dr.tommy Napisano 6 Kwiecień 2012 Autor Napisano 6 Kwiecień 2012 Podwójny układ amortyzatorów przednich, w pełni oryginalny :) Cytuj
dr.tommy Napisano 6 Kwiecień 2012 Autor Napisano 6 Kwiecień 2012 Poszukuje ramki tylnego okna. Poszukuje atrapy. Jeśli ktoś posiada proszę o kontakt : dr.tommy@wp.pl Cytuj
climbero Napisano 6 Kwiecień 2012 Napisano 6 Kwiecień 2012 Piękna robotaGratuluję i liczę, że wyjedzie na sezon. Miło będzie pooglądać takie cacko na jakimś zlocie :) Cytuj
esterendensen Napisano 6 Kwiecień 2012 Napisano 6 Kwiecień 2012 Co tam Tomek.Willys juz Ci sie znudzil? Bo ze sprzedales,to nie uwierze...Zreszta wisisz mi jeszcze rundke po Darlowie... Cytuj
dr.tommy Napisano 6 Kwiecień 2012 Autor Napisano 6 Kwiecień 2012 Jeep zimuje i czeka na ciepło, sprzedać ...niee.A trzeba coś nowego uruchomić bo jednym to nudno. :)W Darłowie raczej nie, w Bornym. Tylko musisz się pojawić. Pozdrawiam ciepłe kraje i życzę smacznego jajka. Cytuj
Dodge52 Napisano 6 Kwiecień 2012 Napisano 6 Kwiecień 2012 Witam,Szanowny Kolego ,,dr.tommy,,, oglądając te kilka zdjęć z renowacji Twego ,,Czapka 67 B,, - jestem pod wrażeniem Twojej pasji, Twojego zaparcia, Twojej cierpliwości. Już jak widać ze zdjęć, nadejdzie moment, gdy usiądziesz za kierownicą, noga na starter i serce pojazdu ożyje, uśmiech na twarzy, pokonasz pierwsze metry wyjeżdżając ,,Czapkiem,, z garażu.Szczerze Tobie tego ,,dr.tommy,, życzę i myślę że czytający ten wątek o Gazie 67 B pozostali koledzy też.Piszę to, gdyż nie obca mi jest technologia naprawy w/w pojazdu. Opisałem dokładnie w wątku ,,Amfibia,, swoje wspomnienia dotyczące naprawy mojej ,,Amfibii,, - Gaza 46, ja miałem większe możliwości naprawcze /przypomnę, były to lata 1979-1980/, a Szkoła moja - Technikum Samochodowe miała swoje Warsztaty Szkolne w pełni wyposażone : był dział silników,podwozi,obróbka mechaniczna, obróbka cieplna, spawalnia, dział elektryczny, lakiernia - pomoc była z każdej strony, renowacja pojazdów trwała niedługo. Dyrekcja poszła mi na rękę i z grupą młodych zapaleńców /uczniów/, w ciągu 7 miesięcy amfibia wyjechała na własnych kołach. A wiem, bo mam liczne kontakty z młodymi zapaleńcami zabytkowych pojazdów, renowacja pojazdu trwa rok, dwa i wiele dłużej, brak części zamiennych, trzeba je zdobyć, zweryfikować, dopasować, zmontować, wyregulować, a to wszystko trwa. Życzę Tobie ,,dr.tommy,, raz jeszcze wytrwania w tym co robisz - Pamiętaj, dzień wyjazdu z garażu coraz bliżej !!!Pozwoli Kolega, że podpowiem kilka spraw związanych z naprawą /opieram się na kilku zamieszczonych zdjęciach/, Gaz 67 B od przodu - blacharka wyprowadzona, do założenia tyko fartuchy boczne /osłony chłodnicy/ - ładnie się prezentuje, nie widać silnika, ale chyba jest zamontowany, skompletowany, podzespoły podłączone,przedni most napędowy - widzę ma nowe okładziny hamulcowe - jak pomagałem koledze przy naprawie głównej przedniego mostu / nie będę opisywał regulacji przekładni głównej, zwrotnic itd./ skupię się na układzie hamulcowym i kierowniczym - okładziny hamulcowe dopasowaliśmy z W-wy, ale były bez otworów, w Szkole mieliśmy specjalny przyrząd blokujący okładzinę na szczęce hamulcowej, otwory wiercone wiertłem ,,4,,- drugie wiertło z prowadzeniem ,,8,, /otwór głęboki do połowy okładziny/ - wprowadzamy nity ,,4,, mosiężne /były też aluminiowe/ do gotowego otworu i specjalnym ,,kielichatorem,, nit rurkowy był zawinięty, wytaczarka do bębnów hamulcowych wyrównała powierzchnię bębna hamulcowego /można też na tokarce z dużym wrzecionem to zrobić/ - założenie sprężyn, też specjalne szczypce lub w wypadku braku ich, pilnik bez rączki, po stożku się zsunie, i wpadnie do otworu szczęki / przy nieumiejętnym zakładaniu były skaleczenia/. Zdjęcie trzecie - widoczna piasta koła, kpl.układ hamulcowy bez bębna, nakrętki stożkowe piasty koła to M14x1,5 / pasują od Żuka, W-wy/, ale brakuje na drążku łączącym ramię mechanizmu kierowniczego a dźwignią zwrotnicy uszczelki gumowej osłaniającej sworzeń kulisty /podpowiem - zastosowałem z drążka środkowego ,,Żuka lub W-wy,, uszczelkę sworznia kulistego z gniazdem metalowym tejże uszczelki - wszystko gra, pasują też sworznie kuliste z gwintem M14x1,5 / proszę pamiętać o zawleczce ,,3,,/, pasują kamienie drążka, miseczki /wymaga to przeszlifowania powierzchni zewnętrznej/, korki końcowe drążków /mają gwint drobnozwojowy/ - jeśli masz zapytania, chętnie odpowiem.To tyle co widziałem ze zdjęć.Przy naprawie ,,Czapka,, jest o tyle dobrze, że wszystkie połączenia podwoziowe są metryczne /Willys ma połączenia calowe - jestem szczęśliwym posiadaczem kpl. narzynek i gwintowników calowych, oryginalnie opakowanych w drewnianej skrzynce/ - tylko uważaj na połączenia podwoziowe, tam są śruby wzmocnione drobnozwojowe np. M10x1, M12x1,12, M14x1,5 - co do łożysk - problemu nie ma, są polskie odpowiedniki. ,,dr.tommy,, -POWODZENIA !Jeśli będzie wątek w Willysie, Dodge, Sztudrze, opiszę naprawy ilustrując je zdjęciami - nie chcę ich mieszać z Gazem 67 B.DODGE52 Cytuj
Dodge52 Napisano 6 Kwiecień 2012 Napisano 6 Kwiecień 2012 Wrzucam kilka zdjęć - to co udało się uratować przed złomowaniem pod koniec lat 90-tychMechanizm kierowniczy - przekrój, części wewnętrzne dobre, do wykorzytania. Cytuj
Dodge52 Napisano 6 Kwiecień 2012 Napisano 6 Kwiecień 2012 Wgląd na uratowany przedni most napędowy - bęben hamulcowy w przekroju, zwrotnica i inne, ale druga strona w porządku, części wewnętrzne do wykorzystania w bardzo dobrym stanie. Cytuj
Dodge52 Napisano 6 Kwiecień 2012 Napisano 6 Kwiecień 2012 Uratowany przekrój ,,reduktora,, od Dodge, częsci wewnętrzne OK. Cytuj
Dodge52 Napisano 6 Kwiecień 2012 Napisano 6 Kwiecień 2012 Tarcze sprzęgła - tu ciekawa historia - będąc w legnickiej jednostce radzieckiej w Niemczech /helikoptery Mi6/ w miejscowości Nora k. Erfurtu, pojechałem z mjr Ch. na złomowisko, leżało ich b. dużo, pasują do Gaza 51, 63, 67B - ten sam wielowpust wałka sprzęgłowego, stosuję je w swojej Dodge, nie mają sprężyn /tłumików drgań skrętnych/ Cytuj
Dodge52 Napisano 6 Kwiecień 2012 Napisano 6 Kwiecień 2012 Jak już jestem w garażu dolnym - to mój Willys - opisał bym jego historię po dzień dzisiejszy Cytuj
Dodge52 Napisano 6 Kwiecień 2012 Napisano 6 Kwiecień 2012 Willys - widok na tył pojazdu Mam oryginalne kanistry na paliwo i wodę Cytuj
Dodge52 Napisano 6 Kwiecień 2012 Napisano 6 Kwiecień 2012 A to oryginalna ,,nówka,, przyczepa do Gaza /69, Uaza/Pamiątka po PGWAR w Legnicy, obok terenowe opony do Dodge, a pod przyczepą co? uratowany przedni most do Gaza 67B Cytuj
Dodge52 Napisano 6 Kwiecień 2012 Napisano 6 Kwiecień 2012 Znawcy militariów rozpoznają tą metalową skrzynkę ? Oczywiście jest pusta. Cytuj
Dodge52 Napisano 6 Kwiecień 2012 Napisano 6 Kwiecień 2012 Na koniec co to?Chyba od MG 08/15 - kto potwierdzi! Cytuj
dr.tommy Napisano 7 Kwiecień 2012 Autor Napisano 7 Kwiecień 2012 Kol. Dodge52 silnik oczywiście już na miejscu, brakuje tylko poduszek pod silnik i mozna odpalać. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.