Skocz do zawartości

Gaz 67b Czapajew"


dr.tommy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 324
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam,
Szanowny Kolego ,,dr.tommy,,, oglądając te kilka zdjęć z renowacji Twego ,,Czapka 67 B,, - jestem pod wrażeniem Twojej pasji, Twojego zaparcia, Twojej cierpliwości. Już jak widać ze zdjęć, nadejdzie moment, gdy usiądziesz za kierownicą, noga na starter i serce pojazdu ożyje, uśmiech na twarzy, pokonasz pierwsze metry wyjeżdżając ,,Czapkiem,, z garażu.
Szczerze Tobie tego ,,dr.tommy,, życzę i myślę że czytający ten wątek o Gazie 67 B pozostali koledzy też.
Piszę to, gdyż nie obca mi jest technologia naprawy w/w pojazdu. Opisałem dokładnie w wątku ,,Amfibia,, swoje wspomnienia dotyczące naprawy mojej ,,Amfibii,, - Gaza 46, ja miałem większe możliwości naprawcze /przypomnę, były to lata 1979-1980/, a Szkoła moja - Technikum Samochodowe miała swoje Warsztaty Szkolne w pełni wyposażone : był dział silników,podwozi,obróbka mechaniczna, obróbka cieplna, spawalnia, dział elektryczny, lakiernia - pomoc była z każdej strony, renowacja pojazdów trwała niedługo. Dyrekcja poszła mi na rękę i z grupą młodych zapaleńców /uczniów/, w ciągu 7 miesięcy amfibia wyjechała na własnych kołach. A wiem, bo mam liczne kontakty z młodymi zapaleńcami zabytkowych pojazdów, renowacja pojazdu trwa rok, dwa i wiele dłużej, brak części zamiennych, trzeba je zdobyć, zweryfikować, dopasować, zmontować, wyregulować, a to wszystko trwa. Życzę Tobie ,,dr.tommy,, raz jeszcze wytrwania w tym co robisz - Pamiętaj, dzień wyjazdu z garażu coraz bliżej !!!
Pozwoli Kolega, że podpowiem kilka spraw związanych z naprawą /opieram się na kilku zamieszczonych zdjęciach/, Gaz 67 B od przodu - blacharka wyprowadzona, do założenia tyko fartuchy boczne /osłony chłodnicy/ - ładnie się prezentuje, nie widać silnika, ale chyba jest zamontowany, skompletowany, podzespoły podłączone,przedni most napędowy - widzę ma nowe okładziny hamulcowe - jak pomagałem koledze przy naprawie głównej przedniego mostu / nie będę opisywał regulacji przekładni głównej, zwrotnic itd./ skupię się na układzie hamulcowym i kierowniczym - okładziny hamulcowe dopasowaliśmy z W-wy, ale były bez otworów, w Szkole mieliśmy specjalny przyrząd blokujący okładzinę na szczęce hamulcowej, otwory wiercone wiertłem ,,4,,- drugie wiertło z prowadzeniem ,,8,, /otwór głęboki do połowy okładziny/ - wprowadzamy nity ,,4,, mosiężne /były też aluminiowe/ do gotowego otworu i specjalnym ,,kielichatorem,, nit rurkowy był zawinięty, wytaczarka do bębnów hamulcowych wyrównała powierzchnię bębna hamulcowego /można też na tokarce z dużym wrzecionem to zrobić/ - założenie sprężyn, też specjalne szczypce lub w wypadku braku ich, pilnik bez rączki, po stożku się zsunie, i wpadnie do otworu szczęki / przy nieumiejętnym zakładaniu były skaleczenia/. Zdjęcie trzecie - widoczna piasta koła, kpl.układ hamulcowy bez bębna, nakrętki stożkowe piasty koła to M14x1,5 / pasują od Żuka, W-wy/, ale brakuje na drążku łączącym ramię mechanizmu kierowniczego a dźwignią zwrotnicy uszczelki gumowej osłaniającej sworzeń kulisty /podpowiem - zastosowałem z drążka środkowego ,,Żuka lub W-wy,, uszczelkę sworznia kulistego z gniazdem metalowym tejże uszczelki - wszystko gra, pasują też sworznie kuliste z gwintem M14x1,5 / proszę pamiętać o zawleczce ,,3,,/, pasują kamienie drążka, miseczki /wymaga to przeszlifowania powierzchni zewnętrznej/, korki końcowe drążków /mają gwint drobnozwojowy/ - jeśli masz zapytania, chętnie odpowiem.
To tyle co widziałem ze zdjęć.
Przy naprawie ,,Czapka,, jest o tyle dobrze, że wszystkie połączenia podwoziowe są metryczne /Willys ma połączenia calowe - jestem szczęśliwym posiadaczem kpl. narzynek i gwintowników calowych, oryginalnie opakowanych w drewnianej skrzynce/ - tylko uważaj na połączenia podwoziowe, tam są śruby wzmocnione drobnozwojowe np. M10x1, M12x1,12, M14x1,5 - co do łożysk - problemu nie ma, są polskie odpowiedniki. ,,dr.tommy,, -POWODZENIA !
Jeśli będzie wątek w Willysie, Dodge, Sztudrze, opiszę naprawy ilustrując je zdjęciami - nie chcę ich mieszać z Gazem 67 B.

DODGE52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze sprzęgła - tu ciekawa historia - będąc w legnickiej jednostce radzieckiej w Niemczech /helikoptery Mi6/ w miejscowości Nora k. Erfurtu, pojechałem z mjr Ch. na złomowisko, leżało ich b. dużo, pasują do Gaza 51, 63, 67B - ten sam wielowpust wałka sprzęgłowego, stosuję je w swojej Dodge, nie mają sprężyn /tłumików drgań skrętnych/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie