Moskit1 Napisano 24 Wrzesień 2007 Autor Napisano 24 Wrzesień 2007 Panowie mam pytanie silniki Junkers występował tylko w samolotach, bo szukam wszędzie no i samolot jeszcze ras samolot. Więc pytanie były montowane silniki do samochodów lub wozów bojowych???. Jest silnik dwu cylindrowy 4 tłokowy(dizel) tak uprzejmie mi mówi konstruktor tego wikichuł zrobił z tego traktor postaram się wystawić foto jak zdarzę przed sprzedaniem tego silnika osobiście to widziałem i różnych źródeł wiem ze Jaśonka czasie wojny posiadał 2 lub więcej tego rodzaju silniki po wojnie znikł prawdo. Podobnie znalazłem, ale za wcześno się cieszyć, bo już jest tym zainteresowanie Pozdro
Moskit1 Napisano 24 Wrzesień 2007 Autor Napisano 24 Wrzesień 2007 Cos znalazłem, ale zdjęcia nici (((HM 500 - 4 cylindrowy silnik rzędowy chłodzony powietrzem, pochodny od HM 504. Użyto na: Kl 106, Kl 107.Cos będzie odpowiadało temu tylko ze dłuższe cylindry i dwa !!!!
njorl Napisano 25 Wrzesień 2007 Napisano 25 Wrzesień 2007 Moskit1, jak chcesz, aby ktoś Ci pomógł, to na litość boską pisz tak, żeby się dało Cię zrozumieć.Jest silnik dwu cylindrowy 4 tłokowy(dizel) (...)" - silnik ma zazwyczaj tyle tłoków, ile cylindrów. Może to po prostu czterosuw jest?HM 500 to silniki Hirth, nie Junkersa.Wracając do silników Junkersa - może wygląda podobnie do tych na obrazku?Pozdr.,MJU
f35jsf Napisano 25 Wrzesień 2007 Napisano 25 Wrzesień 2007 Odpowiadając na pytanie: junkers nie robił silników tylko do samolotów. Pooglądaj sobie tą stronkę:http://www.geocities.com/hjunkers/ju_eng.htmi szperaj w necie dalej, bo to jedna z pierwszych stron jakie znalazłem na ten temat.
Speedy Napisano 25 Wrzesień 2007 Napisano 25 Wrzesień 2007 Akurat tu Moskit1 może mieć rację z tymi tłokami i cylindrami. Firma Junkers od lat 20-tych dość intensywnie rozwijała taki nieco niezwykły silnik Diesla (kiedyś nawet myślałem że to ich wynalazek): w każdym cylindrze znajdowały się dwa tłoki pracujące przeciwbieżnie, przestrzeń robocza (tam gdzie się spręża powietrze i spala paliwo) znajdowała się pomiędzy czołami tych dwóch tłoków, które zbliżając się do siebie sprężały powietrze a po zapłonie paliwa oddalały się w przeciwnych kierunkach. W ten sposób można zbudować mały i zwarty silnik o sporej mocy, przynajmniej teoretycznie. Praktycznie nie jest to takie proste na jakie wygląda, dlatego takie silniki nie są zbyt rozpowszechnione, ale w każdym razie da się zrobić. Współcześnie np. podobne silniki (5-cyl.)stosowane są w rosyjskich czołgach z rodziny T-64.
Moskit1 Napisano 25 Wrzesień 2007 Autor Napisano 25 Wrzesień 2007 Hej dzieki za pomoc wszystkim za życzliwość. Njorl rzecz w tym ze mnie nie zrozumiałeś, bo prawdopodobnie nie wiesz ze taki silnik istnieje oczywiście mogłem to bardziej rozwinoć, ale jak ktoś stoi jak kat nad dusza nie da rady))))), Ale widzę ze, co nie, którzy orientują się. Jak pisze pan speedy to o taki silnik pytałem tylko, że dwu cylindrowy? Postaram się jutro wkleić zdjęcia. Mam jeszcze pytanie czy warto dać 1250zł poważne odpowiedzi, bo wydać to nie sztuka Pozdro
Moskit1 Napisano 26 Wrzesień 2007 Autor Napisano 26 Wrzesień 2007 Co za silnik?? Panowie Proszę o Identyfikacja
Moskit1 Napisano 26 Wrzesień 2007 Autor Napisano 26 Wrzesień 2007 I ostatnie zdjęcie tyle mogłem zrobić dzisiaj może i ostatni ras w Polsce Pozdro
Woodhaven Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 Od 1927 roku Junkers Motorenwerke oferował silniki do ciężarówek jak i łodzi
Woodhaven Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 Twój silnik jest to prawdopodobnie silnik z serii S.A. lub SB
Moskit1 Napisano 27 Wrzesień 2007 Autor Napisano 27 Wrzesień 2007 Jeszcze jutro i delegacja mnie czeka wiec pytanie, do jakiego to samochodu (marka), bo co wiem a dużo nie dowiedziałem się to ze silnik był mocowany do jakiś agregatów????. Rozmawiając z właścicielem tego pojazdu opowiedział malutką historie mianowicie ze silniczek został po wojnie z magazynów lotniczych z Jasionki sprzątnięty przed sowietami do prywatnego domu i parę fajnych ze czy mianowicie imadła firmy Forda i drugiego nie oczytałem się za ciemno było, ale to jedno jest naprawdę wielkie.. Postaram się pokazać następnym razem Pozdrowienia i dziękuje za pomoc))))
f35jsf Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 Znalazłem coś takiego. Wygląda podobnie tylko ma jeden gar. Niestety nie wiem jaki to junkers bo strona jest po holendersku albo duńsku:)))
f35jsf Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 No i jeszcze coś takiego, tylko, że ten jest do statków.
Moskit1 Napisano 27 Wrzesień 2007 Autor Napisano 27 Wrzesień 2007 Pięknie trafiłeś!!!! Prosiłbym o stronne internetową. Z góry dziękuje pozdro
njorl Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 Moskit1, a patrzyłeś na link, który 2007-09-25 08:50:00 f35jsf umieścił w swoim poście?Co do silników Junkersa - widziałem jego dieslowskie silniki lotnicze. Nota bene w Muzeum Lotnictwa w Krakowie stoi Jumo 205 przerobiony na pomoc dydaktyczną (patrz obrazek). A co do mojej niefortunnej wypowiedzi i tak pisałem zazwyczaj" - na ten przykład silnik Wankla nie ma w ogóle tłoka sensu stricte:)Pozdr.,MJU
f35jsf Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 Dobra, poszperałem głębiej i jest wersja tej stronki po angielsku. http://jdeklerck.tripod.com/engines_e.htm
Moskit1 Napisano 27 Wrzesień 2007 Autor Napisano 27 Wrzesień 2007 Dzięki panowie o to mi chodziło !!!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.