Skocz do zawartości

Rekonstrukcja rzadzieckiego snajpera

szczep

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam
Jestem laikiem jak narazie w rekonstrukcjach ale chciałbym w nich uczestniczyć. Ciekawi mnie rekonstrukcja radzieckiego snajpera, a takie umundurowanie znalazłem:
http://www.rkka.ru/uniform/files/arm11.htm
Czy taki żołnierz byłby przydatny na rekonstrukcjach. Biorąc pod uwagę daty kiedy mundur stosowano to bez problemu mógłbym uczestniczyć praktycznie we wszystkich rekonstrukcjach bitew ACz. Broń to wiadomo Mosin z luneta.
Prosiłbym o pomoc w znalezieniu takiego munduru do kupienia ewentualnie czy dało by radę go uszyć a jeśli tak to gdzie można poszukać materiału i dokładniejszych zdjęć.

Z góry dziękuję za pomoc.
  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Spróbuj spojrzeć na stronę http://www.mosinnagant.net do działu sniper section - sporo o broni, ale są też foty jej użytkowników. Z drugiej strony określenie Mosin z lunetą jest też nieprecyzyjne - bo nie może to być np. krótki 44 czy 38, a tylko długi, w dodatku z inną niż w standardowych rączką zamka - przedłużoną i wygiętą do dołu.
Napisano
z mosinem chodziło o wz.1891/30 z celownikiem PU [ o ile można dostać podzespoły do jego złożenia inaczej będę musiał sie zadowolić krótszym] ale większym problem byłby chyba ten mundur bo nie mam pojęcia skąd go wziąć
Napisano
Z Mosinem długim może mieć Kolega problem - mianowicie, pierwsze, kolba - trudno ją dziś zdobyć. O ile pamiętam, były swego czasu laserowe" repliki kolb - nie znam niestety ich jakości, koszt około 200zł. Kolba oryginalna niedawno zeszła na pewnym serwisie aukcyjnym za 350zł.

Stosowano też przedłużki" do kolb kbks - dzisiaj koszt minimum, czyli dwóch kolb kbks - jedna na przerobienie na mosinową, druga na przedłużkę" to i tak około 200zł.