Skocz do zawartości

Co lepsze do odrdzewiania ?


rukon1

Rekomendowane odpowiedzi

no niestety mit. Zawartość kwasu fosforowego w Coli to naprawde minimalne ilości a nie przekonasz mnie, że cukier, karmel i kofeina wzmocnią tak działanie kwasu że ten odrdzewi cokolwiek :) tak więc działanie coli na rdze to tak jak łykanie czarodziejskiej tabletki PLACEBO :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cola nie jest taka zła ale trzeba wiedzieć jak się nią posłużyć. Najpierw trzeba ją dobrze wygotować(godzina na gazie) Po ostygnięciu dodajemy łyżeczke stołową sody oczyszczonej na 1 litr. Mieszamy i można nużać fanta. Tylko nie za długo !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Czytam i aż się boję pytać :), jestem laikiem w tych sprawach.
Interesuje mnie czym można wyczyścić białą broń ( szpady, rapiery, miecze, halabardy, kusze ). Te pierwsze nie są zardzewiałe, pokrywa je warstwa kurzu, tłuszczu i sadzy ( wisiały nad kominkiem ), podobnie kusze i halabardy. Miecze zaczęły rdzewieć, chociaż głębszych wżer nie zauwżyłem. Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź. Jeśli wymaga to większej ilości miejsca proszę pisać na emila.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Horst .. kwasy nie są złe ale pod warunkiem zachowania umiaru :) to co dostępne w handlu zazwyczaj ma takie stężenia że fatn może szybko nam zniknąć" po zastosowaniu :) metody mechaniczne też mają minusy - podobnie jak konserwacja taniną (cortaninF przykładowo lub Brunox) tak że lepien nie uogólniać co dobre co nie tylko na konkretnym przykładzie debatować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach