Skocz do zawartości

Obrączki od gołębi pocztowych.


PIGEONRINGS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam na imię Karol.Mam 20 lat.Moim hobby jest sport gołębiarski(tylko gołębie pocztowe) i kolekcjonowanie wszystkich rzeczy związanych z tym sportem(obrączek,kart,zegarów,figurek itp.).Na razie mam ich niewiele bo zaczynam kolekcję i jestem początkującym kolekcjonerem.Mam obrączek około 140 i kart 300 sztuk.Chciałbym pokazać państwu zdjęcia z mojej kolekcji:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6eb437e7bf26a584
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5686578d0db0e7da
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c71301a4e862177f

P.S.Jakby ktoś z was posiadał takie obrączki lub inne rzeczy związane z hodowlą proszę o kontakt na adres maila: mlodyhodowca18@op.pl lub gg: 8451938 .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 95
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam

Jeden z moich ulubionych tematów, choć nie jestem hodowcą, ani wybitnym specjalistą tego tematu. Po prostu lubię go sobie zgłębiać i drążyć w różnych kierunkach.

Nawet kiedyś napisałem artykuł do Żołnierza Polskiego" pt. Upierzeni bohaterowie". :-)

Na fotografii masz Karolu kapsułkę dla wojskowego gołębia meldunkowego amerykańskich sił zbrojnych z II wojny światowej. Takie kapsułki, wraz z gołębiami rzecz jasna, mieli na przykład amerykańscy spadochroniarze w Normandii. Ponieważ radiostacja często po skoku stawała się glebogryzarką i ulegała atomizacji, a jakoś trzeba było zgłosić swoje lądowanie albo poprosić o ogień artylerii z morza, to w takiej kryzysowej chwili gołąb stawał się najlepszym przyjacielem spadochroniarza.

Do tej kapsułki wciskało się specjalny arkusik kalki ze szkicem mapy oraz specjalny meldunek z takiej małej fikuśnej książeczki meldunkowej M-210-A albo M-210-B.


Pozdrawiam :-)

G. Cz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach