Skocz do zawartości

Logo polskiego wydawnictwa ze swastyką.

Gambit

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Trafiłem ostatnio na logo wydawnictwa IGNIS w książce Josepha Conrada wydanej w 1925 roku. Czy ktoś kiedyś trafił na takie kwiatki w sumie pozornie niczym nie związane z Adim Hiciem a jednak doń nawiązujące? Chodzi mi tu o ciekawostkę - nie o spekulacje np. czy jakaś firma była profaszystowska.

Wydawnictwo takie istnieje obecnie jednak zaznaczam iż nie wiem czy jest to to samo wydawnictwo co przed 78 laty.

Napisano
Witam

Nie znam się, ale od kiedy (od którego roku) swastyka jest symbolem nazistów?? w sumie swastyka nie była od poczatku znakim AH (np Fińskie samoloty)

I drugie pyt, takie OT: Czy Me109 w Krakowie ma swastykę (bo nie miał jak ostatnio widziałem fotkę)?? Widzialem no fotkę Me209 w ostatnim SP i ten też nie swastyki (czemu??)
Napisano
Swastyka zostala przywlaszczona przez nazistow jako ich znak. Sama swastyka jest bardzo starym znakiem symbolizujacym w niektorych kulturach slonce. W przedwojennej polsce jednostki strzelcow gorskich czesto mialy swastyki wpisane w odznaki pulkowe. Nie widze wiec raczej zwiazku w tym przypadku z nazistowskimi niemcami.
Napisano
To prawda,swastyka to bardzo stary znak,tylko szkopki go obrzydzili wszystkim.Krzyzacy tego znaku uzywali,a nawet o ile dobrze pamietam spotkac to mozna bylo na piramidach majow i aztekow
Napisano
Witam!
W nawiązaniu do postu przedmówcy (Michalczewski). Górale używali znaku swastyki, jako znaku szczęścia, na długo wcześniej, niż A. Hitler w ogóle się urodził- dlatego też ta sybolika została użyta przez strzelców podhalańskich.
W Muzeum Tatrzańskim można zobaczyć sprzęty domowe oznaczone takim znakiem.
(Zresztą był to jeden z mętnych argumentów twórców goralenvolk-u, o rzekomym uwielbieniu Górali dla nazizmu!)

A wystarczy pójść do schroniska na Hali Gąsienicowej i zobaczyć poręcz przy schodach na piętro- tam występuje motyw swastyki.