Jump to content
ekiosk egazety next prenumerata

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

U311

Unser Kampf in Ostoberschlesien 1-4 IX 1939

Recommended Posts

Kampania wrześniowa na Górnym Śląsku w obiektywie niemieckich wojennych fotoreporterów.

Czołgi 15 Pułku Pancernego Heer w rejonie Rybnika 1 IX 1939

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katowice 4 IX 1939 - plac alarmowy w koszarach 73 PP zajęty przez niemieckie tabory.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam zdjęcie poległego polskiego żołnierza NN. Zdjęcie wykonane w Rybniku 02 IX 1939. Prawdopodobnie żołnierz I Baonu 75 PP, jest zbyt drastyczne do publicznej prezentacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
podeslij mi jesli mozesz- caly Rybnik mnie interesuje- mozesz podac zrodlo zdjec? - publikacja ksiazkowa, net ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam
Ciekawe jest to zdjęcie polówki z końmi, z przodkiem i podpisane Rejon Żor, 02 IX 1939". Z tego co wiem, to w Żorach walczyła 5 bateria 23pal dowodzona przez kpt. Stranca. Ale chyba wyprowadziła wszystkie działa z Żor.
Czy batalion ON Rybnik" mógł posiadać działa ?
Pozdrowienia
Badylarz

Share this post


Link to post
Share on other sites
U311 na forum byly juz pokazywane derastyczne(i to bardzo) zdjecia zolnierzy polskich z wrzesnia39, ale jak nie chcesz to nie wklejaj fotki, moglbys mi ja przeslac na maila i inne fotki zwiazane ze G.Ś.? dzieki
pzdr.
Dawid

Share this post


Link to post
Share on other sites
Badylarz - re fotka rejon Zor, zauwaz ze to armata 02 wiec watpliwe ze nalezala do PAL'a. Raczej do plutonu artylerii piechoty lub artylerii konnej. Niestety nie bardzo moge poznac po przodku ze wzgledu na jakosc zdjecia ale moze jacys spece pomoga?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam
Rzeczywiście, to armata prawosławna". Tym bardziej ciekawe, jeżeli rzeczywiście to zdjęcie pochodzi z okolic Żor. Batalion ON Rybnik", który walczył częściami i w Rybniku i w Żorach, należał po mobilizacji do któregoś z pułków 55DP - 201pp, 203pp (był jeszcze 204 pp, ale chyba dopiero zmobilizowany w pełni po 3.IX. Armata należała w takim razie do plutonu artylerii albo 201pp albo 203pp. Pytanie tylko, gdzie walczyły te plutony ?
Badylarz
P.S. Artyleria konna to chyba nie. Najbliżej walczył chyba 3 szwadron 3puł, który chyba miał przydzielony działon, ale przeciwpancerny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam
Rzeczywiście, to armata prawosławna". Tym bardziej ciekawe, jeżeli rzeczywiście to zdjęcie pochodzi z okolic Żor. Batalion ON Rybnik", który walczył częściami i w Rybniku i w Żorach, należał po mobilizacji do któregoś z pułków 55DP - 201pp, 203pp (był jeszcze 204 pp, ale chyba dopiero zmobilizowany w pełni po 3.IX. Armata należała w takim razie do plutonu artylerii albo 201pp albo 203pp. Pytanie tylko, gdzie walczyły te plutony ?
Badylarz
P.S. Artyleria konna to chyba nie. Najbliżej walczył chyba 3 szwadron 3puł, który chyba miał przydzielony działon, ale przeciwpancerny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdjęcie armaty i konkiów pochodzi z broszury propagandowej 15 Pułku Pancernego wyd. J.F.LEHMANNS VERLAG/ MUNCHEN - BERLIN 1940.
Zdjecie jest podpisane w orginale, cyt:Sohrau O/S 2.9.1939: Steckengebliebenes polnische Geschutz".
Co do zdjęc poległych żołnierzy i cywilów nie zamierzam zamieszczać ich na forum. A osoby które zamieszczaja takie zdjęcia, no cóż bez komentarza.

Share this post


Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information