Maciej_S Napisano 25 Kwiecień 2006 Autor Napisano 25 Kwiecień 2006 Cześć!!! Jestem początkujący i chcę sobie kupić na Allegro mundur KBW i przerobic go na mundur kawalerzysty z 1939 roku. (Szukałem w necie ale niestety znalazłem tylko jak przerobić na mundur piechoty ). I mam takie pytanie dotyczące tego : Jak to zrobić i czy wogule ten mundur sie do tego nadaje ?? Byłbym wdzięczny, aby ktoś z forum powiedział mi jak to zrobić krok po kroku. I jescze jedno pytanie , czy aby przerobić to potrzebny jest ten mundur o rozmniar większy ?? Dziękuje za pomoc.
Towarzysz Iwan Napisano 25 Kwiecień 2006 Napisano 25 Kwiecień 2006 W 39 obowiązywał przede wszystkim wz.36 dla całego wojska (oprócz tego też wz. 19). Przeróbki na polowy są takie same. Róznica pojawia się w oporządzeniu i płaszczach (kawalerysjkie są dłuższe).Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale tyle zapamiętałem ;)
miszka7-1 Napisano 26 Kwiecień 2006 Napisano 26 Kwiecień 2006 No i jeszcze różnica środka lokomocji".A tak na serio to Zgadzam się z jednym tylko zastrzeżeniem-podpowiedzią.Mianowicie kurtki mundurowe polowe wz.36 i wz.19 były sukienne(letnie drelichowe-36 i 25),a kbw są gabardynowe.
jazlowiak Napisano 26 Kwiecień 2006 Napisano 26 Kwiecień 2006 Nie zwasze - w piechocie były plutony zwiadu konnego.
Jeager. Napisano 26 Kwiecień 2006 Napisano 26 Kwiecień 2006 na początek się nada jak najbardziej- szczególnie jeśli trafisz KBW 7 guzikowe. Jeśli idzie o kurtkę oczywiście, ponadto aby było zgodnie z realiami wartoby przerobić kołnierz, zrobić niby-mankiety i rozporki oraz wszyć haki.Gorzej troszkę z bryczesami - spodnie sukienne (zawsze nawet do drelichowej kurtki) lepiej się trzymają niż szewiotowe kbw- porcięta pękają w szwach na koniu - no i trzeba doszyć karwasze (leje). Proponowałbym Ci jednak uszyć spodnie od podstaw - solidne, sukienne. pozdrawiamJ.