Skocz do zawartości

Sherman-silniki.


adam01

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam.
Potrzebuję informacji na temat: jakimi silnikami napędzany był czołg M-4? Znany jest mi opis z Odkrywcy" z ubiegłego roku. Spotkałem się z opinią, że były wersje tego czołgu napędzane silnikiem lotniczym o układzie gwiazda". Chciałbym potwierdzić lub też obalić taką opinię. Mile widziane linki.
Pozdrowienia.
Tomasz_A
Napisano
Wersje M4 i M4A1 byly napędzane lotniczą gwiazdą. M4A2 wyposażone były w diesla, M4A3 w silniki forda, M4A$ w dwa zblokowane silniki chryslera. Doradzam sięgniecie do bogatej literatury, najlepiej do Richard P. Hunnicut M4 Sherman - the story of american medium tank" do zassania z sieci w wersji pdf
Napisano
bardzo polecam się na przyszłość, takie uczestnictwo w forum kładzie balsam na mą starą duszę. Oczywiście zblokowane silniki montowano w wersji M4A4 a nie M4A$ ja mi się wcisnęło". Dla dodania podpowiem, że Tamiya wypuściła bardzo dobrą pozycję w wersji multimedialnej, filmy, foty, rysunki techniczne, trójwymiar... miodzio!!!, do dostania, ostatnio widzialem w.... żeby nie byc posądzonym o reklamę to w stolicy środkowoeuropejskiego kraju w księgarni, której logo stanowi tarcza amazonek w zielonym kolorze, w narożnym budynku vis a vis banku ;)
Napisano
Czołg o wysokiej sylwetce, z silnikiem lotniczym, napędzany wysokooktanowym paliwem lotniczym. Dla tego Niemcy nazywali Shermana Feuerzeug" - zapalniczka.
Napisano
W Muzeum w Warszawie znajduje się kanadyjska wersja wozu M4A1 Grizly - od Shermana rózni się kilkoma widocznymi na pierwszy rzut oka detalami, no i słynny prezent z Iraku, czyli tak na prawdę do podziwiania podwozie wersji M4A3 bo całość to działo samobieżne M 36. Tak więc lakoniczne ani jednego" Jazlowiaka, polega na prawdzie
Napisano
Witam.
MMMM.... cyt.:alsam na mą stara duszę". Ja raczej skłaniam się do lania miodu na me skołatane serce". Jeszcze raz pięknie dziekuję za informacje i amiary". Kolega Duńczyk" subtelnie wskazał moją lokalizację w środkowoeuropejskim kraju nad Wisłą, a konkretnie tam gdzie ów słynny prezent z Iraku" stoi. Od niego to właśnie rozpoczęła się w moim gronie dyskusja na temat silników w tych czołgach. Finał jest taki, że każdy z nas moiał trochę racji. I jeszcze jedno pytanie: czy jak podaje Odkrywca" rzeczywiście na ynek" radziecki produkowano silniki Diesla, czy też dokonywano przeróbek tych czołgów na silniki Diesla w samym ZSRR.
Pozdrawiam.
Tomasz_A
Napisano
Rosjanie w ramach umowy Land Lease otrzymywali wozy w wersji M4A2 - czyli jak już mówiliśmy wyżej, wyposażane w silniki wysokoprężne, były to wozy różnych wersji produkcyjnych, zachowały się fotografie M4A2 76 w VVSS oraz, chyba z muzeum w Kubince ( dokładnie nie pamiętam, ale zamieszczone przez entuzjastę z Rozsji ), M4A2 76 HVSS . Pierwszy skrót oznacza wózki jezdne w układzie resorowania pionowego, drugi poziomego. Uzbrajane w armaty 76 mm i mokre" magazyny amunicyjne. W rosyjskim magazynie Broniekolekcja" zamieszczone tez jest zdjęcie wcześniejszej wersji M4A2, wyposażonej w klasyczną wieżę i armatę 75 mm, stojącej sobie gdzieś w Rosji, więc można domniemywać iż takie wozy równierz trafiały konwojami do Rosji. M4A2 był wersją całkowicie eksportową, Amerykanie wyposażyli w te czołgi jedynie jednostki swojej piechoty morskiej. Na marginesie oraz na zakończenie dodam tylko, że rosyjskie załogy ceniły sobie ten czołg za kulturę obsługi, dużą niezawodność oraz.... wygodę pracy w tym czołgu. Niestety konstruktorzy kraju rad na taki drobny szczegół" nie zwracali uwagi
Napisano
Acha, zapomniałem dodać w odpowiedzi na Twoje pytanie, nie spotkałem się z informacją, żeby dokonywali oni jakichś zmian w jednostce napędowej dostarczanych Shermanów. Myślę, że możemy mówić o użytkowaniu ich w niezmienionej postaci
Napisano
Witam.
Dzięki za kolejny post. Resztę informacji muszę zdobyć z wspomnianej przez Ciebie pozycji.
Pozdrowienia.
Tomasz_A
Napisano
Do kolegi Coe".
Proszę wskazać Mi literaturę z której czerpiesz tak bogatą wiedzę (która robi duże wrażenie).
Pozdrowienia
Tomasz_A
Napisano
a teraz coś ogólnmie o schermanach: prosty w konstrukcji a jednocześnie zwrotny i szybki.Scherman był jednym z podstawowych wozów bojowych odziałów alianckich.np pod el-alamein pierwse wersje miały działo kaliber 75mm ale gdy pojawiły się lepsze wozy bojowe jak np.tygrys czy panthera -zmieniono kaliber na 76 mm o dłuższej lufie a poza tym działo kal.75 było dosyć nieskuteczne. Zmodernizowano również pancerz
na grubszy. do końca 1945 roku wyprodukowano ok 50 tys. schermanów, w różnych wersjach np. scherman DD tzw,, pływajacy czołg'' z brezebtową poduszką, czy wersja Crab, która z przodu miała zamontowane obracajće się łańcuchy detonujace miny POZDRO
Napisano
Jedno zdanie o literaturze. Jest bogata i po polsku i angielsku i po rosyjsku, byl taki moment gdy nabywałem wszystko co na naszym rynku dotyczyło tego malowniczego czołgu, ale uwierz, że pozycja Richarda Hunnicuta, o której wspomniałem na początku...wystarczy. to biblia na ten temat. Orginał na ebayach osiąga cenę 500 portretów nieżywych prezydentów USA, ale od czego niezawodne ssawki, mój się ciągnął około tygodnia, a potem wypieki na twarzy, nieprzespane noce, z latarka pod koldrą ;) Polecam

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie