Gość Napisano 26 Maj 2003 Napisano 26 Maj 2003 mam prosbe do autora strony o Lufciku"czy moze zamiescic troszeczkie zdiec z rekonstrukcji ,gdyz widzialem w telewizji reportarz i bardzo mnie zainteresowaly prace nand tym unikatem.
Marek Jaszczołt Napisano 26 Maj 2003 Napisano 26 Maj 2003 Przepraszam, ale którą stronę masz na myśli? PWM?Mam dostęp do zdjęć zrobionych w Głownie w tym miesiącu, ale bez prawa publikacji. Remont się powinien skończyć pod koniec czerwca i potem powinien trafić do skansenu Pilicy i wtedy każdy będzie mógl robić zdjęcia do woli (?)
yoony Napisano 28 Maj 2003 Napisano 28 Maj 2003 przejrzyj forum wpisz lufcik w wyszukiwarke forum ja bym powiedzial ze jest on objety blokada informacyjna a moze nawet dezinformacyjna (ten reportaz)
Gość Napisano 29 Maj 2003 Napisano 29 Maj 2003 sek w tym ze niepamieta gdzie znalazlem te zdiecia a czy dezinformacja to ??? dzieki za informacje.
Marek Jaszczołt Napisano 29 Maj 2003 Napisano 29 Maj 2003 No to zajrzyj tutaj na początek:http://www.modelarstwo.org.pl/pojazdy/dokumentacja/galerie/sdkfz8/index.htmlDezinformacji jest wiele z kilku przyczyn :A) kwestia kto jest nim władny skansen v muzeum (efektywnie K.),B) wypowiadają się na jego temat ludzie, którym wydaje się że coś wiedzą 'w temacie' tego wariantu pajazdu (błąd tak na prawdę prawie nic nie wiadomo).C) brak dostępu do oryginału (w sumie zrozumiały), stąd coraz to plotki, że jest już gdzieś zagranicą.
Gość Napisano 29 Maj 2003 Napisano 29 Maj 2003 W reportażu pokazywali go z pospawanym pancerzem, tzn. tam gdzie była dziura wstawili blachę. Przód mają rekonstruować na podstawie zdjęcia z Australii. Silnik mają uruchamiać. Podwozie zrobione, kółeczka wyglądają jak nowe (mam nadzieję, że nie kopie). Gąsiennic nie pokazywali. Było też zdjęcie tego pojazdu ciągnącego działko od tyłu. Wygląda, że jest w Polsce.Pozdrawiam
Gość Napisano 30 Maj 2003 Napisano 30 Maj 2003 Witam serdecznie, mam zdjęcia z prac nad lufcikiem z tego miesiąca. Chetnie pokażę, tylko trzeba je najpierw zeskanować. Jeśli ktoś zaintereswany jest we wrocławiu, to nie ma problemu.PozdrowieniaJoanna
yoony Napisano 30 Maj 2003 Napisano 30 Maj 2003 J niestety nie wyglada to tak rozowo zdjecia z ... pokazuja prototyp wiec tez dokonca nie wiadomo jak ten egzemplaz wygladal a napewno roznil sie od seriisilnik chyba mozemy zapomniec o uruchomieniu a wreportazu podobno byly ciekawe rzeczy npwaga 40 tonJezeli byla by mozliwosc to ja bym bardzo prosil o te fotki
Gość Napisano 30 Maj 2003 Napisano 30 Maj 2003 Może i tak, ale czy serią będzie dajmy na to 7 sztuk?? Fajnie wygląda i niech go tak zrobią.Pozdrawiam
Marek Jaszczołt Napisano 30 Maj 2003 Napisano 30 Maj 2003 Po pierwsze wiadomo że prototyp (2 fotki) różnił się się od lufcika i drugiego znanego egzemplarza inną aranżacją tylnego wejścia do przedziału załogi, innym umieszczeniem refrektora przedniego oraz górną osłoną dla MG - tyle widać na zdjeciach, inne różnice mogły również być, ale - brak materiałów referencyjnych. Pewne jest powstanie tych 3 egzemplarzy (2 ze zdjęć + Lufcik), ale czy była produkcja seryjna i w ilu sztukach tego nikt naprawde nie wie - podawane gdzie niegdzie ilości odnoszą się do innego warianty SdKfz 8 z zamontowanym bunkerflakiem 88mm.Wbrew pozorom jednak mogła być ponieważ podwozie jest wspólne z cała rodzina SdKfz8 - tylko nadbudowa pancerna wyróżnia lufcika. Takie pojazdy-opancerzone holowniki były na pewno potrzene jednostkom LW uzbrojonym w 88 podwójnego przeznaczenia (głównie ppanc)- ale to czysta spekulacja. Aha właściwie lufcik różni się od seryjnego podwozia jednym szczegółem - przednie koła mają lite bandaże gumowe a nie opony - nie spotykane na tych pojazdach, ale zdjęcia wojenne pojazdów pokazują je ze standardowymi kołami przednimi - ot taka kolejna ciekawostka.
BBasia Napisano 2 Czerwiec 2003 Napisano 2 Czerwiec 2003 i jeszcze jedno ponoć !!!! ma juz w najblizszym czasie byc sprowadzony z głowna tylko nie wiadomo gdzie bedzie stał w skansenie może jak reszta eksponatów pod chmórka???:)
yoony Napisano 3 Czerwiec 2003 Napisano 3 Czerwiec 2003 bbasia pod latarnia go zaparkuja tak bedzie najbezpieczniej lancuchem przywiaza akto by sie taka drobnostka jak pogoda przejmowal
Marek Jaszczołt Napisano 3 Czerwiec 2003 Napisano 3 Czerwiec 2003 bunkerflak to taki skrót (nie oficjalny jak mi się zdaje) czasami używany na to cudo, jak również na zmodyfikowaną wersję holowaną 88http://www.geocities.com/Pentagon/3620/12ton_88.htmBTW - w ubiegłym roku coś obiło mi się o uszy o postawieniu lufcika pod wiatą. Pożywiom uwidim.
Gość Napisano 4 Czerwiec 2003 Napisano 4 Czerwiec 2003 niechcialbym nikogo wprowadzic w blad ale jezeli ktos sie interesuje modelarstwem to jezeli sie nie myle to widzialem (niestety nie czytam po chinsku )cos podobnego do bunkerflak w instrukcji modelu flak88 tyle ze na podwoziu 9 irozkladanymi podestami z siatki??
Gość Napisano 4 Czerwiec 2003 Napisano 4 Czerwiec 2003 niestety nie posadam skanera i nie moge zamiescic zdjecia
Grzesio Napisano 5 Czerwiec 2003 Napisano 5 Czerwiec 2003 Dzięki za wyjeśnienie unkerflaka".A dalej - zgadza się. Istniały 2 wersje 8,8 cm Flak na pólgąsienicówce - ten, nazwijmy go, bunkerflak na opancerzonym Sd.Kfz. 8 (10 sztuk) i zwykły 8,8 cm Flak 37 na takoż opancerzonym Sd.Kfz. 9 (15 sztuk).Bunkerflak" jest to de facto przeciwpancerna odmiana 8,8 cm Flak 18, pozbawiona cech przeciwlotniczych - nastawnicy zapalników, odbiorników kąta położenia i azymutu wyprzedzonego dla celowniczych, za to z podręcznym pojemnikiem na naboje z lewej strony łoża górnego. W wersji holowanej miała ona zmodyfikowane boczne ogony łoża, tak że opierały się, po rozłożeniu, o ziemię, bez potrzeby opuszczania działa z podwozia.Zobacz na www.luftwaffe.z.pl, co prawda jest tam byk, bo wg Marka unkerflaki" montowano na DB 9, a nie DB 10 :-)
Grzesio Napisano 5 Czerwiec 2003 Napisano 5 Czerwiec 2003 No i oczywiście zapomniałem dodać, że fakt występowania na zdjęciach unkerflaków" z wysoko podniesionymi lufami bynajmniej nie świadczy o ich użyciu w roli plot. - była to powszechnie stosowana praktyka, mająca na celu ulżenie sprężynowym odciążaczom.
Marek Jaszczołt Napisano 5 Czerwiec 2003 Napisano 5 Czerwiec 2003 A tutaj 2 ładne zdjęcia wersji holowanej, które niedawno pojawiły sie na e-bayu
Marek Jaszczołt Napisano 5 Czerwiec 2003 Napisano 5 Czerwiec 2003 a i jeszcze 3 z tego samego źródełka
Marek Jaszczołt Napisano 5 Czerwiec 2003 Napisano 5 Czerwiec 2003 GrzesiuWedług ostatnich publikacji (N&B) to bazą byłjednak DB9 i wyprodukowano go w ok 25 szt. Co do wariantu na bazie FAMO to wcale nie jest pewne czy jakaś partia została wyprodukowana seryjnie, a przynajmiej w moich żródłach (ograniczonych i nie najnowszych) nie ma takich informacji -wg nich w 1943 zamówiono pierwsze 14 szt (z 112 planowanych), ale zamówienie zostało anulowane.
No.... to Ja!!! Napisano 5 Czerwiec 2003 Napisano 5 Czerwiec 2003 Nie wiem czy to ten sam, ale chiba podobny nie????
Gość Napisano 6 Czerwiec 2003 Napisano 6 Czerwiec 2003 Zarowno u Chamberlain'a , jak i Doyle'a mozna przeczytac te same informacje , ktore przytoczyl juz Pan Marek.14 (ze 112 zamowionych) zbudowano w czerwcu i lipcu 1943-go , po czym produkcji zaprzestano z powodu braku zainteresowania wojskowych.Wczesne wersje wyprodukowane na bazie Sd Kfz 8 (10 sztuk) walczyly ponoc w Polsce i we Francji w skladzie 8 Schwere Panzerjagerabteilung.PozdrawiamGrendel
Grzesio Napisano 6 Czerwiec 2003 Napisano 6 Czerwiec 2003 Nie sprzeczam się, ustalmy tylko fakty - 25 sztuk na DB 9 (chociaż wszędzie, gdzie na to trafiałem, pisali o DB 10, ale nie były to najwyższego lotu dzieła) i co najmniej 1 na Famo?
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.