sadyk Napisano 6 Styczeń 2007 Napisano 6 Styczeń 2007 Napis białą farbą na boku wagonu (zresztą przekreślony):M-cze, st. M-cze, wag. skreślony z ewidencjiCzyli jak się nie mylę stacja: Małaszewicze.Mam nadzieję, że inne wagony nie podzielą jego losu!
wars98 Napisano 6 Styczeń 2007 Napisano 6 Styczeń 2007 Jest tu ktoś z Małaszewicz lub okolic? Ktoś mógłby powiedzieć jak to jest/było z tym wagonem ze zdjęcia kol. Sadyka? Może nadal istnieje?
Marek Sz Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 Sadyk, skąd masz info o zniszczeniu wagonu z Małaszewicz? Wg moich informacji jeszcze niedawno stał, pocieto natomiast stojący niedaleko niego tender parowozu.Mozna się z Tobą jakoś skontaktować na priv?pozdrMarek
Marek Sz Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 Wagony na zdjeciach Sadyka i Kamamaxa oraz wagon w Poznaniu to ta sama rodzina wagonów radzieckich z lat 20/30 ale każdy z nich to inny typ lub podtyp - różnią się pewnymi detalami.pozdrMarek
victor Napisano 12 Styczeń 2007 Napisano 12 Styczeń 2007 Niemiecki pociąg pancerny - Kaukas, nie znam się na tym temacie za dobrze ale byc może ktoś rozpozna czy w składzie są polskie akcenty czy też nie.
bodziu000000 Napisano 12 Styczeń 2007 Napisano 12 Styczeń 2007 Nowe, ciekawe zdjęcia Poznańczyka", i widać ładnie pompę.
bodziu000000 Napisano 19 Styczeń 2007 Napisano 19 Styczeń 2007 Napis na odwrocie.4.4.41Polnischer Panzerzug (Blainville)
bodziu000000 Napisano 19 Styczeń 2007 Napisano 19 Styczeń 2007 Napis na odwrocie taki sam jak przy poprzednim zdjęciu.
MAB Napisano 19 Styczeń 2007 Napisano 19 Styczeń 2007 Łałłł...!Takich ujęć Poznańczyka szukałem od lat...Pokazują teren przed pociągiem, czego brakuje na większości zdjęć tego pociągu.Bodziu, czy masz może lepszy skan?Pozdrawiam, Mariusz
Atos Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 Czesc!Jestem nowym na dziale, dotychczas przegladalem Wasze rozmowy i w koncu postanowilem sie odezwac i to do tematu - Skrajnie - problem z wagonami to jedna sprawa druga to lok. dla przykladu wspomne o rosyjskich parowozach dla poc. kurierskich budowanych dla DZWW (kolej warszawsko-wiedenska), pierwotnie mialy to byc parowozy ros. serii 'C'(S), ale okazalo sie ze ich wymiary przekraczaja skrajnie przyjeta na DZWW (kolej waskotorowa) i konstrukcje przerobiono (zmniejszono wymiary) i nowa powstala konstrukcje ozn. C^B (S^w) gdzie to 'W' oznaczalo 'Wiedenska'.Co do tych wymiarow to szerokosc roztawu toru jest drobnostka, chodzi bowiem o szerokosc konstrukcji, a zwlaszcza wymiarow zewnetrznych silnikow. waznej przy wpisywaniu sie w lukach zwlaszcza przy mijaniu sie dwuch poc.(tu w rachube wchodzi rownierz dlugosc wagonu) dalej przy peronach, mostach i tunelach, ale nie nalezy zapominac ze opisywane poc. panc. jezdzily na wschod od Wisly, a tam byly praktycznie tylko kol. szerokotorowe. Zdobyte linie w I w.s. byly czesciowo przekute na tor 1435mm, a tam gdzie tego jeszcze nie zrobiono lub byly powtornie przekute na tor szeroki z racji przesuniecia sie lini frontu, otrzymaly zdobyte przez Armie polska poc., ktore to oznaczono dodatkowo 'szeroki', z racji tej, ze nie przeszly na lewa strone Wisly to w/g mnie spokojnie uzywane na tamtych terenach. Co sie tyczay urzadzen torowych to te napewno nie byly zagrozone gdyz znajdowaly sie odpowiednio oddalone od skrajni taboru. Jezeli ktos z kolegow posiada ten model Ti3 z GPM to moze wymierzyc szerokosc modelu i przeliczyc na wielkosc 1:1., w/g mnie krytyczny punkt to silniki parowozu, a wysokie perony, tylko ze poc. wojskowe byly raczej zawsze kierowane na tory dla poc. tow., mniejsze stacje (przelotowe) mialy z regoly niskie perony, dla tego mysle ze nie bylo wiekszych problemow z tymi 'szerokimi', a wstrymanie rus. prod. (wspomnina ktorys z kolegow) wynika z planowanego przedostania sie na na szlaki tzw. 'zachodnie', a tu tylko do wykorzstania byla dawniejsza linia W-wa - Lodz.Co Wy myslicie o takim punkcie widzenia tej problematyki?pzdr.Atos
artur135 Napisano 3 Luty 2007 Napisano 3 Luty 2007 Na zyczenie krzysztofa 115, zamieszczam to zdjecie. Pochodzi z albumu O Niepodleglosc i Granice" str 222.Komentarze mile widziane :-)Pozdrawiam, artur135
Atos Napisano 17 Luty 2007 Napisano 17 Luty 2007 Witam!Austryjacki parowoz 73.291 opancerzony w Nowym Saczu w roku 1919 (Nowy Sacz IV) dla Pp. ...? (PKP seria Tp15).Parowoz takiego typu 73.124 tylko z czesciowym opancerzeniem byl wlaczony w sklad Pp.'Smialego' w grudniu 1918 roku.Zrodlo: J.Magnuski 'Pociag pancerny Smialy" w trzech wojnach'pzdrAtos
Atos Napisano 17 Luty 2007 Napisano 17 Luty 2007 (W poprzednim poscie powinno byc 'Austriacki')Austriacki parowoz 377.117 od Pp. 'Smialy' z okresu walk pod Lwowem w 1920 roku.Zrodlo: J.Magnuski 'Pociag pancerny Smialy" w trzech wojnach'pzdrAtos
Atos Napisano 17 Luty 2007 Napisano 17 Luty 2007 Pp. 'Smialy' dzialo Kazamatowe w 'betonowym' wagonie artyleryjskim. Zrodlo: J.Magnuski 'Pociag pancerny Smialy" w trzech wojnach'pzdrAtos
Atos Napisano 17 Luty 2007 Napisano 17 Luty 2007 Pp.'Smialy szeroki'Zrodlo: J.Magnuski 'Pociag pancerny Smialy" w trzech wojnach'pzdrAtos
Atos Napisano 17 Luty 2007 Napisano 17 Luty 2007 Rys.1Pp.'Smialy' Wagon artyleryjski z ostatniego etapu przynaleznosci do WP. Pierwotnie przygotowany do zamontowania silnikow napedowych w celu wykorzystania jako pojazdu samonapedowego, w niewykorzstanych pojemnikach silnikowych skladowano dodatkowa amunicje. Zrodlo: J.Magnuski 'Pociag pancerny Smialy" w trzech wojnach'pzdrAtos
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.