Jump to content

Silent Hunter II - nie działa i co teraz?


Grzesio

Recommended Posts

Nabyłem sobie wczoraj przez ciekawość SH II za całe 19,99 PLN i od razu porażka. :( Jestem już po trzech instalacjach i gra nadal nie działa...
Za pierwszym razem w ogóle nie dała się odpalić, wywalając komunikat, że instalacja jest nieprawidłowa. Wyinstalowałem.
Za drugim razem uruchomiło się menu, ale próba odpalenia jakiejkolwiek misji kończyła się komunikatem o błędzie - czegoś tam nie można znaleźć i goń się frajerze. Wyinstalowałem.
Za trzecim razem uruchomiło się menu, uruchamiały się nawet misje, ale przy próbach wejścia na niektóre ze stanowisk (np. mostek) gra albo się zawieszała, albo wywalała ten komunikat co za drugim podejściem. No to ją wyinstalowałem w cholerę.
Czytając readme znalazłem tam ciekawy ustęp, którego nie ma na pudełku (!), że gra nie obsługuje Win 2000/ME/XP i uruchamia się ją w nich na własną odpowiedzialność - a ja mam akurat XP Pro.

No i tak się zastanawiam, co teraz? Czy jest to wina systemu operacyjnego, komputera (P4 2,4 GHz, 512 MB RAM, GF4 64 MB, DirectX 9.0b, QuickTime 6.ileśtam - może za nowy?!), czy po prostu płyta z grą jest zwalona?
Doświadczyliście może takich problemów?

Pzdr

Grzesiu
Link to comment
Share on other sites

wejdz na www.subsim.com i sciagnij patha 1.1 w wersji angielskie Dzieki niemu mozna grac w SH2 na Win XP. jezeli bedzie Ci sie krzaczylo menu to musisz sterowniki karty graficznej wymienic na starsze, a jak nie to jest ok.
Link to comment
Share on other sites

Tak, w polskiej.
Pomogła metoda Shiby, wielkie dzięki! :)
Zainstalowałem po raz czwarty, odpaliłem na minimalnych parametrach, ale też się wywaliła - komunikat o błędzie wskazywał na DirectX i dźwięk.
Zainstalowałem więc - na wszelki wypadek - DirectX 9.0c, do tego patch SH2 1.1 (był, jak się okazało, także na płycie z grą - rozwiązuje on m.in. wywałki z powodu dźwięku pod XP na 'niektórych komputerach') - i teraz już działa.

Pzdr

Grzesiu
Link to comment
Share on other sites

Nie ma za co. Na plycie pewnie jest patch polsko jezyczny a jest on dosyc kiepski tzn. tlumaczenia w nim zawarte wiec jesli znasz angielski to polecam wersje angielska a jak nie to pozostaje Ci jedynie wersja polska.
Link to comment
Share on other sites

Tłumaczenia faktycznie są do bani, ale jakoś przeżyję. :-)
No ale mam jeszcze jeden problem...
Gra chodzi mi już wprawdzie elegancko w wersji 1.1PL, ale zauważyłem, że mam nieograniczoną widoczność pod wodą, która jest idealnie przezroczysta - niezależnie od głębokości akwenu widać dno, plus wszystko wokoło jak okiem sięgnąć. Sądząc ze screenów w sieci - jest to nieprawidłowe.
W tej chwili mam ustawioną grafikę na 800x600x32, powłączane wszystko w ustawieniach efektów i detale tak mniej więcej na 80% (przy założeniu, że automatycznie ustawiają się w połowie suwaka, czyli na 50%; ale to nie kwestia tego ustawienia)...
I co teraz, pokombinować coś z ustawieniami mgły w opcjach grafiki?

Pzdr

Grzesiu
Link to comment
Share on other sites

Dawno to robilem i juz ledwo co pamietam ale jesli dobrze kojarze to: odchaczyc nieograniczona widocznosc w opcjach lub zmienic stery karty graficznej tak jak mowie ostatni raz gralem dawno temu i nie pamietam dokladnie jak sie to ustawia ale chyba to nieograniczona widocznosc a jezeli to niepomoze to zobacz stery grafiki. Jeszcze jedno mozesz spokojnie zmniejszyc z 32 na 16 wielkiej roznicy kolorow nie odczujesz a gra powinna przyspieszyc.
Link to comment
Share on other sites

Dzięki. ;-) Kombinowałem z ustawieniami przez dwie godziny, jak się okazało ograniczoną widoczność miałem włączoną, ale nic to nie dawało - nie było ani mgły, ani mętnej wody, w końcu nawet ponownie przeinstalowałem grę - dalej nic. I gdy zacząłem w końcu przełączać wszystko po kolei, okazało się, że w ustawieniach grafiki odwrotnie działa przełącznik mgły - żeby była ograniczona widoczność, mgła musi być WYŁĄCZONA... Ręce i nogi opadają...

Pzdr

Grzesiu
Link to comment
Share on other sites

Po części i naszych, ale myślę, że błędy w tłumaczeniu mogą po części brać się skądinąd - np. idiotyczny komunikat Okręt uszkodzony, toniemy!" podawany w chwili zatonięcia zaatakowanego statku/okrętu, który z początku przysparzał mi sporo nerwówki. Okazuje się, że ten sam bląd występuje w niemieckiej wersji językowej i jest błędem w tłumaczeniu z angielskiego. Być może więc nasze tłumaczenie oparto nieco naiwnie na wersji niemieckiej - i stąd taki głuchy telefon wyszedł...

Pzdr

Grzesiu
Link to comment
Share on other sites

mozesz posciagac z subsim.com rozne realism patch'e... ale prawda jest taka, ze SH II to wyjatkowo zawalona gra... czasami DD nie widza Cie nawet kiedy plyniesz na powierzchni jakies 10m od ich burty, innym razem namierza cie w zanurzeniu juz 20 mil morskich wczesniej...

proponuje zamienic na SH III....
Pozdrawiam!
Link to comment
Share on other sites

Do Elm'a: Ja w tej misji zrobilem kolo omijajac UK Navy kosztowalo mnie to czas i paliwo ale potem udalo mi sie ich zatopic mozesz tez sprobowac przesiedziac na dnie troche czasu(icha predkosc nic nie daje) i poczekac az odplyna
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information