Czarek Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 Korzystając z ładnej pogody wybrałem się do Chełma do dziewczyny na dłużej...w czasie spaceru przeszliśmy w okolice dworca-a tam na zarośniętej bocznicy stał on...z początku nie byłem pewny czy mam rację ,ale...
Czarek Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 spojrzenie na koła potwierdziło moje przypuszczenia(niestety tabliczki znamionowe już ktos wymontował)
Czarek Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 stoi tam sobie i dogorywa doszczętnie zniszczony dawny człon berlińskiego S-bahnu-po wojnie wyciągnięty ze zrujnowanego miasta i ściągnięty do nas...
Czarek Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 sprzeg w środku też chyba jeszcze z Berlina...
Czarek Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 niestety wagon jest wypatroszony i przerdzewiały-a miejsce gdzie stoi sprawiło że i totalnie zdweastowany...mam nadziję że chociaż dzięki zdjęciom się zachowa,bo jego samego czeka pewnie niedługo palnik...
Czarek Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 zachęcony odkryciem i niepomny na dochodzące z boku słowa w stylu:znowu po jakichś złomach mnie ciągniesz...poszedłem dalej...i na horyzoncie zamajaczyła taka oto wieża,a u jej stóp...
Czarek Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 stalo sobie takie małe ceglane cudo...
Czarek Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 ze wzmocnieniem żelbetonowym....podobne stoją i w Lublinie w liczbie ok 10 albo i więcej na stacji...ale tam jest teren dosyć nieprzyjazny do focenia...
Czarek Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 ponieważ z boku kwilenie o złomach stawało się coraz głośniejsze musiałem wycofać się z ternów przystacyjnych(choć na horyzoncie majaczyły jeszcze 2 identyczne schrony)i wracać-na odchodnym sfociłem jeszcze ten parowóz...myślę że warto choć na fotkach uwiecznić niszczejące zabytki-wszystko to zapewne pójdzie niedługo na przemiał a tak foty zostaną...jak macie coś z podobnych klimatów to powrzucajcie:)
bjar_1 Napisano 9 Kwiecień 2005 Napisano 9 Kwiecień 2005 Czarek - fajne fotki ,obawiam się jednak że takie zabytki władz nie interesują - prędzej ,czy później padną one łupem złomiarzy... Smutne ,ale prawdziwe...
zelig Napisano 9 Kwiecień 2005 Napisano 9 Kwiecień 2005 Bardzo przyjemna opowieść! Dzięki Czarcie!A jaka była historya tego S-bahnu? On był sprowadzony w celach użytkowych, muzealnych, czy jakiś innych? (np. w celu dewastacyi i pobazgrania sprayem..) (wstydź się DTH! Wstydź...! :)
Czarek Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 Wiesz...nie mam pojęcia ale tak:-niektóre części na tym wagonie -np zderzaki mają wybite SKM-hm...nie jestem mocny w kolejach ale mi się to kojarzy z 3miejską(gdańską/?/SKMką)no i kiedyś czytałem gdzieś że te wagony po wojnie jeżdziły właśnie w Gdańsku czy tam Trójmieście w tej kolejce...a potem były długie lata używane jako wagony pogotowia sieciowego czy jakiegośtam(obecnie chełmska sieciówka to SM42+2 wagony przeróbki z osobówek,platforma i ciekawe cudo pt.barak postawiony na kołach kolejowych)-i ten chyba też był tak używany o czym świadczą rozpierdzielone po krzaczkach wkoło kable ,jakieś złączki,osłony szklane lamp(tych szczególnie dużo i to nawet nie potłuczone) kaski itp duperele,pamiętam że jak byłem mały to taki sam wagon stał koło lokomotywowni w Lublinie i służył jako magazyn...był nawet w dobrym stanie-ale to było jakieś 10 lat temu nie wiem czy przetrwał do dziś!
zelig Napisano 9 Kwiecień 2005 Napisano 9 Kwiecień 2005 Opowieść wagonowa robi się coraz ciekawsza. Trzeba koniecznie podążyć torem trójmiejskiego łącznika!
lokfan Napisano 9 Kwiecień 2005 Napisano 9 Kwiecień 2005 Witam!Wagon ten to część składu ew-90. Po 45r. W ramach reparacji wojennych polska przejęła ok 80 sztuk tego typu jednostek(ew 90 ,91 ,92) właśnie z berlinskiej S-bahn. Po remoncie (był mocno zniszczone ,a te mniej zabrali nasiprzyjaciele" do siebie)wszystkie trafiły do węzła Gdańskiego i wiernie służyły miszkańcom Trojmiasta, aż do 1976 roku. Zmieniono wtedy system zasilania z 800V na 3 kv. Jako oryginalne były zasilane przez rzecią szynę", jak wagony metra. Do dzis zachowało sie ich niewiele ,cześć jak to już zauważyl Czarek używano jako pociągi sieciowe ,a ostatnio widziałem jaden z wagonów chyba w Rumii.przy samej drodze do Wejcherowa. Służy jako domek na działce (wersja long). Wagon ten ktorego zdjęcie wkleilem znajduje się w skansenie w Kościerzynie i też nie jest w najlepszym stanie, choć ma już status zabytku. Pozdrawiam!lokfan
lokfan Napisano 9 Kwiecień 2005 Napisano 9 Kwiecień 2005 I jeszcze jedno zdjęcie z KościerzynyPozdrawiam !lokfan
Czarek Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 No no ładnie się rozwija temat-spod kupy książek i gazet z samego dna wyszperałem właśnie książeczkę pt75lat północnego okręgu PKP i oto cytat:Po wyzwoleniu na terenie Polski znalazła się pewna liczba taboru elektrycznego z berlińskiej kolei miejskiej S bahn z wyposażeniem elektrycznym dla systemu prądu stałego 800v,przystosowanym do zasilania za pomocą trzeciej szyny.Tabor ten przeszedł na własność PKP w ramach reparacji wojennych.Odbudowano go z ZNTK Lubań Śląski w okresie 1948-1955(48sztuk)a w latach 1955-1962(32sztuki)w ZNTK Gdańsk i przystosowano do odbioru prądu z napowietrznej sieci jezdnej.Tabor ten był budowany w różnych okresach i składał się z 3 serii:-EW90 budowane w latach 1928-1931-54szt,-EW91 budowany w okresie 1936-1943-20szt,-EW92 budowany w okresie 1933-1935-6szt.Podstawowym składem był zespół dwuwagonowy skłądający się z wagonu silnikowego i wagonu doczepnego które można było odpowiednio zestawiać.Składy te były wykorzystywane sukcesywnie na elektryfikowanych odcinkach Gdańskiego Węzła Kolejowego.Zakładano ich eksploatację na 10 lat,w rzeczywistości przetrwały aż 25 tj.do 1976roku.
Czarek Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 aha-jeszcze mi się przypomniało że w jakiejś gazecie(model hobby?) gdzieś był artykuł o nieczynnej linii kolejowej i fota takiego wagonu na niej no i pisało tam że do dziś taki skłąd jest używany jakos pociąg pogotowia sieciowego w Dęblinie....to tylo co wiem na ten temat...
zelig Napisano 9 Kwiecień 2005 Napisano 9 Kwiecień 2005 Jak podaliście typy wagonów, to ułatwiło doprecyzowanie tego z Chełma! i wychodzi na to, że to ten rzadszy - EW92. np. http://www.kolej.pl/galeria/www.pkp.com.pl/pix3/ew92-2.jpga tu EW90: http://www.kolej.pl/galeria/www.pkp.com.pl/pix3/ew90-2.jpgA od siebie stawiam kolejkę w oryginalnym - berlińskim kształcie i środowisku... >
DTH Napisano 10 Kwiecień 2005 Napisano 10 Kwiecień 2005 zelig, czy zostalem wybrany jako dewastator przez maszyne losujaca?:) W zyciu chyba nie mialem sprayu w rece, nie liczac jakichs dezodorantow, bo czasem lubie zabic zapach potu:)) NO i jakos sie tego nie wstydze:)
aro333 Napisano 10 Kwiecień 2005 Napisano 10 Kwiecień 2005 W kwestii parowozow-stoi sobie takowy prawie na samych peronach.Kazdy moze do niego wejsc jest ogolnie dostepny.Wiadomo ze co jest ogolnie dostepne to bedzie zdewastowane, tak tez jest w tym wypadku.Jednak jeszcz\\e sporo zostalohttp://ping.neostrada.pl/foto/Siedlce4/index.html
zelig Napisano 10 Kwiecień 2005 Napisano 10 Kwiecień 2005 W podobnym kontekście można powiedzieć, że ogólnie dostępna jest też ekspozycja plenerowa w Muzeum Kolejnictwa w Wawie co widać po ilości pustych butelek i puszek wewnątrz parowozów, i ilości pamiątek", które zabrali ze sobą zwiedzający.DTH > wtakimrazie możeto jakiścichy wielbiciel/ka tak Ćę reklamuje naskładach osobowych..? :)
DTH Napisano 10 Kwiecień 2005 Napisano 10 Kwiecień 2005 Wiedzialem, ze jestem slawny,tylko nie moge sobie przypomniec, czy czczono mnie juz przed wojna w Berlinie;)
lokfan Napisano 10 Kwiecień 2005 Napisano 10 Kwiecień 2005 Witam!Choć to nie forum kolejowe" ,to wszakze stare koleje są już cześcią historii. Jak wiadomo w naszym kraju dbamy o przeszłość z olbrzymim pietyzmem i dla zobrazowania tego faktu dołączam trzy fotki w tym Czarkowym" klimacie. Są to elementy jakże wspaniale utrzymanej , kolekcji parowozów przy stacji Krzeszowice k. Krakowa. Proszę o zwrocenie specjalnej uwagi na sztafaż przed eksponatami zrobiony niemałym wysiłkiem przez Matkę przyrodę. Nieprawdą jest jak podaje kolega Zelig iż takie eksponaty są ogólnodostepne. Kazdy z nich jest odpowiednio zabezpieczony przez miny poślizgowe , zalegajace równo dookoła.Byłbym jeszcze zapomniał ,że cała kolekcja znajduje się pod troskliwą opieką miejscowego owarzystwa miłośników trunków niegatunkowych" i trzeba przyznac że współpraca jest rozwijana coraz pomyślniej (dzieki pobliskiej składnicy złomu) .Pozdrawiam!lokfan
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.