searcher Napisano 7 Listopad 2004 Autor Napisano 7 Listopad 2004 Tak na spokojnie analizując nasze posty,myślę,że z tymi nalotami na Gdynię przez Włochy, to mogłoby być to..Szczątki P-38 leżą w pn-zach częsci Polski..Chyba jeszcze raz napiszę do ekipy z Grenlandii i poproszę o bezpośredni namiar na jakieś arch. zajmujęce się tymi tematami..PozdroP.S.:IRONRAT,nic na razie nie masz..
IRONRAT Napisano 7 Listopad 2004 Napisano 7 Listopad 2004 Witaj searcher,wspomniałem o tej Gdynii ponieważ pasowała mi trasa przelotu, z tym że startowali z Wysp Brytyjskich, a wracali przez Włochy. M.in. 55 FG wykonywało takie loty.Na razie brak informacji ze strony Allisona, ale jestem w tej chwili w kontakcie z narodowym stowarzyszeniem P-38 w USA. Przesłałem im zdjęcie tabliczki, którą zamiesciłeś na forum i czekam na odpowiedź. Jakaś ma być pozytywna, lub negatywna. Mają ją pokazać jakiemuś guru od P-38. Sporo ludzi z tego stowarzyszenia pracowało przy P-38 u Lockheeda, na lotniskach, lub też nimi latało.Przyznam się, że wcześniej na to nie zwróciłem uwagi. Te skrzynie i koce. P-38 to myśliwiec jednomiejscowy. Byłyby kłopoty z miejscem.PozdrawiamIronrat
searcher Napisano 7 Listopad 2004 Autor Napisano 7 Listopad 2004 Jak znam zycie to dużo koców " mogło być zaledwie jednym uniemożliwiającym dotarcie" do jakiejś części wraku(patrz:rozpałaszowania).Chociaż to też trochę dziwne - bo ze szczątków,które ja wyciągam, wiem,że jarał się porządnie..Tak mnie naszły dwie myśli:1.Kolory zewnętrzne na jakie natrafiłem to szary, czarny i zielony...może to coś da..2.I teraz myśl troszkę wybiegająca od rzeczywistości:Może tam nie leży P-38...Czy Allisony stosowano tylko w P-38..???Pozdro
IRONRAT Napisano 7 Listopad 2004 Napisano 7 Listopad 2004 Na wojnie jak to na wojnie, różnie mogło być. Wersja 89 Allisona 1710 była wg tego co wiem stosowana tylko na P-38 wersji H/J. Próbowali co prawda zastąpić Cyclone Curtissa-Wrighta na B-17 tym silnikiem, ale skończyło się na prototypie z dużymi problemami. Jest być może jeszcze jedna możliwość. Blok silnika (i nie tylko) wersji 89, czyli F był identyczny (czytaj zamienny) z blokiem silnika wersji E. Może jakaś dzika naprawa? Wykorzytali blok wersji F, bo akurat był pod ręką, a tabliczki znamionowej nie zmienili.Co do np. Gdnyni to 338 eskadra z FG 55 osłaniała bombowce atakujace miasto 6 lipca 1944. To była najdłuższa misja wahadłowa II WŚ - 1492 mile.Nie wiem jakie inne fragmenty z miejsca kraksy posiadasz? Może coś pomogłoby ustalić na 100% typ samolotu.Jeszcze jedno. Wg amerykańskich dokumentów w czasie misji nad Polską trochę tych P-38 utracili. Jak odnajdę materiały, to potaram się podać te dane na forum.IronratPS. Jeśli chcesz, to proponuję kontakt na prv.
searcher Napisano 8 Listopad 2004 Autor Napisano 8 Listopad 2004 W sumie, co ważniejsze fotki zamieściłem na forum-tym lub allison v1710"...Co do prv. to z chęcią..ino nie wiem jak złapać Twój namiar :-)P.S.:Mój gdzieś podałem na forum..Pozdro
IRONRAT Napisano 8 Listopad 2004 Napisano 8 Listopad 2004 Ostatnie wyniki poszukiwań.Tabliczka pochodzi z silnika Allison V-1710-F17R, a więc wersji -91, a nie -89. Wersja 89 to była F17L.Otwiera to nowe możliwości i kierunki poszukiwań. Wersja 91 była również montowana na P-40N oraz P-40P. Rosjanie dostali ich 2397 sztuk w ramach LL. Czy były tam wersje N,P? Chwilowo brak danych. Kluczem może być ten wskaźnik. Na zdjęciach kobiny P-38, które posiada takowego nie znalazłem, ale mógł być umieszczony gdzieś z boku. Zobaczymy, co z P-40.Ironrat
IRONRAT Napisano 8 Listopad 2004 Napisano 8 Listopad 2004 Searcher,informacja powżej wymaga jeszcze potwierdzenia, na które oczekuję ze Stanów ponieważ są pewne sprzeczności co do 89/91 i F17L/R. Ironrat
IRONRAT Napisano 8 Listopad 2004 Napisano 8 Listopad 2004 Podaję informację, którą otrzymałem:Engine: Allison V-1710-89 (RH rotation)/Allison V-1710-91(LH rotation), czyli odwrotnie niż podałem: 17R to będzie zatem model 89, a 17L to będzie 91. Różnią się kierunkiem obrotów. P-38. P-38???Ironrat
searcher Napisano 8 Listopad 2004 Autor Napisano 8 Listopad 2004 Podaje wszystkie dane z tabliczki..:Allison V1710 - F 17 R:A.A.F. OR BUREAU MODEL NO: V 1710-89 AMFRS. NO:A-051666CONTRACT NO:W535AC40607ENGINE SPEC NO:162-EACCEPTED: ANPROPELLER ROTATION: RIGHT HANDPROP. GEAR RATIO: 2.00:1COMP RATIO: 6.65:1BLOWER RATIO: 8.10:1IMPELLER DIAMETER: 9:5MIN.CRUISING OIL PRES: 55 LBS/SQ INVALVE TIMING CLEARANCEINTAKE 015 EXHAUST 020IO 48* B.T.C E.C. 26*RESET COLD VALVE CLEARANCEINTAKE 015 EXHAUST 020SPARK ADVANCE B.T.C.INTAKE 28* EXHAUST 34*FIRING ORDER: 1L-2R-5L-4R-3L-1R-6L-5R-2L-3R-4L-6RALLISON DIVISIONGENERAL MOTORS CORPORATIONINDIANAPOLIS INDIANAmój mail: wpss@wp.pl
searcher Napisano 6 Grudzień 2004 Autor Napisano 6 Grudzień 2004 Witam.No i się wyjaśniło..Maszyna którą odkryłem już nie jest bezimienna.Pilotem był: Parker Grover P., w stopniu porucznika.Maszyna rozbiła się 21 lutego 1945. Jak się okazuje pilot przeżył i wylądował w Skwierzyńskim szpitalu. Niestety z tego co wiem nie ma już bliższej rodziny pilota, a dalsi krewni nie posiadają zdjęc.Na marginesie, Parker był z tych co lubili zaginąć w akcji". W jednym ze spisów odkryłem,że oprócz 21 II 1945 udało mu sie zniknąć" 19 września 1944 r.To na razie tyle(wszystko na gorąco).Wielkie podziękowania Michałowi Mucha..pozdro
IRONRAT Napisano 6 Grudzień 2004 Napisano 6 Grudzień 2004 http://www.littlefriends.co.uk/7thprg.jspjest Grover P. Parker. Latał w rozpoznaniu na F-5.Gratulacje.Ironrat
searcher Napisano 8 Grudzień 2004 Autor Napisano 8 Grudzień 2004 Witam.Podam nr. maszyny, może ktoś przypadkiem będzie wiedział/widział cosik na temat jej zdjęć. Staram się również usilnie szukać zdjęć Lt. Parkera....A nuż się uda....chociaż zdaje sobie sprawę z moich fantazyjnych porywów .... 44-23718 F-5ePozdrawiam
Kiler Napisano 8 Grudzień 2004 Napisano 8 Grudzień 2004 Zatem jaki to samolot sie rozbil 21 II 1945 ?
searcher Napisano 9 Grudzień 2004 Autor Napisano 9 Grudzień 2004 No jak to jaki?..a o czym jest ten post.?Wiem,że rozpoznaniowe nie miały malowanych numerów bocznych...ale miały wymalowany na usterzeniu pionowym numerseryjny płatowca (bez pierwszej),czyli: 423718.Cały numer seryjny, 44-23718, był malowany znacznie mniejszą czcionką z lewej strony kadłubą, tuż pod kabiną.Niektóre rozpoznawcze Lightningi nosiły dodatkowo wymalowane na nosie trzy ostanie cyfry numeru seryjnego.Może komuś coś się kiedyś rzuci w oko..Osobiście zbieram wszystkie możliwe zdjęcia z netu..może ktoś dotarł, do czegoś czego ja nie mam. Dlatego podaje numery i nazwisko...Kto wie...może gdzieś na świecie, w jakiejś szufladzie....Serdecznie za wszystko dziękuję..Pozdro
searcher Napisano 9 Grudzień 2004 Autor Napisano 9 Grudzień 2004 Dodam jeszcze, że porucznik Parker służył w 13th Photo Squadron"...zawsze to jakaś wskazówka..Pozdrawiam
IRONRAT Napisano 9 Grudzień 2004 Napisano 9 Grudzień 2004 atem jaki to samolot sie rozbil 21 II 1945 ?"Dokładnie wg ostatnio zamieszczonego dokumentu robił się F-5E, czyli wersja rozpoznania forograficznego P-38. Samolot był pozbawiony uzbrojenia (chociaż próbowano zrobić 2 w 1) i latał najczęściej w silnej eskorcie P-51 w stosunku 3-5 Mustangów na 1 F-5E.Pilot rozbitego samolotu był przydzielony do 13 eskadry, 7 Grupy Rozpoznania Fotograficznego należącej do 8 Armii Powietrznej USA. Dodam iż z posiadanych przeze mnie informacji pilot dostał się w ręce Niemców (został uznany za zaginionego w akcji - MIA), ale następnie udało mu się uciec (evaded) i wrócić do swoich.Ironrat
IRONRAT Napisano 9 Grudzień 2004 Napisano 9 Grudzień 2004 Takie oznaczenie nosiła 13 eskadra. (bez tego bordowego obrysu, jedynie to co we wnętrzu koła).Ironrat
IRONRAT Napisano 9 Grudzień 2004 Napisano 9 Grudzień 2004 Informacji możnaby szukać w książce:Keen, Patricia Fussell.Eyes of the Eighth" : a story of the 7th Photographic Reconnaissance Group, 1942-1945 / Patricia Fussell Keen.Sun City, Ariz. : CAVU Publishers, 1996. Niestety nie posiadam jej (a szkoda). Może ktoś z grupowiczów zza wielkiej wody mógłby tu pomóc?Ironrat
IRONRAT Napisano 5 Styczeń 2005 Napisano 5 Styczeń 2005 Mały dodatek do tego wątku. Pokazany przez searchera wskaźnik" jest to przełącznik mikrofonu montowany z prawej strony, osiowo, na drążku sterowym P-38.Ironrat
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.