Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest OBERT

RZGOW 1914

Recommended Posts

Guest
PANOWIE MAM PYTANKO CZY KTOS GRZEBAL W OKOLICY RZGOWA CZY JEST TAM PO CO JECHAC DZEKI ZA ODPOWIEDZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja łaziłem raz po polach pod Rzgowem - wynik : jedna łuska do pierwszowojennego Mosina. Raczej słaby teren.

pzdr

bjar_1

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehehhehe no zawsze jest warto po cos jechac ... ale biorac pod uwage ze w samym Rzgowie mieszka przynajmniej 3 gosci ktorzy kopia a z pobliskich Pabianic dojezdza nastepnych 4 (tylko ci ktorych znam) i ryja w rejonie od przynajmniej 6 lat to nie za wiele chyba juz tam sie znajdzie .... ;)))))))))))))))))) Pewnie udalo ci sie zakupic ta nowa publikacje Przewodnik po miejscach walk operacji lodzkiej 1914" - niestety nic nowego tam nie pokazano - miejsca znane i zryte ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Będę w okolicy w weekend - zrobię kilka fotek tego pierwszowojennego cmentarza za Rzgowem w kierunku na Łódź i wrzucę.

pzdr

bjar_1

Share this post


Link to post
Share on other sites
I bitwa pod Łodzią w internecie ---> http://www.astral.lodz.pl/bimar/lodz%20I%20wojna%20swiatowa.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Bitwa o Łódź wyglądała mniej więcej tak, że Niemcy siedzieli na zachodzie i północy i tam front nie za dużo się zmieniał, natomiast po ciękich walkach od strony Pabianic Niemcom udało się rozerwać rosyjski front i zaczęli od południa otaczać miasto. Rosjanom udało się załatać dziurę, a oddziały niemieckie, które przedarły się wzięli w okrążenie na południu od Brzezin. Oddziałami tymi dowodził gen. Litzmann. On to zarządził udane przebicie się na Brzeziny i wejście od tej strony do Łodzi. Wojska rosyjskie natomiast zdążyły się ewakuować i oddały Niemcom Łódź.
Oto co pamiętam z opisów na ten temat. Być może coś przekręciłem.
Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
DZIEKI ZA INFORMACJE CHYBA SOBIE DARUJE TEN RZGOW RZECYWISCIE KUPILEM TA PUBLIKACJE Z TYM RZGOWEM TO SYN MNIE NACISKA POZDRAWIAM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam
Zawsze warto pujsc poszukac !!!
Ja szukam w okolicach Brzezin i zawsze sie cos znajdzie z 1 wojny naboje od moska luski i jakies male bibeloty a teren poprzechodzony przez miliony ekip z wykrywkami.Szukajcie a znajdziecie(hehe)
pozdro miq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
bede musial jechac Mlody naciska mysle ze jakies duperele sie trafia mlody cieszy sie z kazdej dupereli dzieki pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jutro wrzucę kilkanaście fotek ,które zrobiłem wczoraj na cmentarzu żołnierzy poległych w I w.ś. (głównie 21-22.11.1914 r.) pomiędzy Łodzią ,a Rzgowem. Pozatym spisałem z pomników wszystkie inskrypcje dotyczące żołnierzy i ich oddziałów. Szczegóły jutro.

pzdr

bjar_1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek 'stele' z nazwami walczących pod Łodzią jednostek - stel jest 20 - po 10 po prawej i lewej stronie pomnika. Zdjęcia 'stel' i napisy na nich :




Masch.
Gew.Abt.Nr.2
Reit.Abt.
Feld.Art.Regt.
Nr.10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widok pomnika i 'stel' od strony wschodniej. Napisy z pozostałych 10-ciu 'stel' :


9.Kav.Brig.

56
Res.Inf.Div.

100 Res.Inf.Brig.
Res.Inf.Regt.
Nr.229
Res.Inf.Regt.
Nr.251
Res.Jäg.Btl.Nr.22

Res.Feld.
Art.Regt.Nr.50
II.Btl.Res.
Fuss.Art.Regt.
Nr.15

Festgs.
Masch.Gew.
Abt.Nr.3
Nr.4 II Nr.5

Res.Pion.
Komp.Nr.50
Res.Div.Brück
Train.Nr.50
Res.San.
Komp.Nr.50

13 Kav.Brig.
Kür.Regt.
Nr.4
Hus.Regt.Nr.8

14 Kav.Brig.
Hus.Regt.
Nr.11
Ul.Regt.Nr.5

Kav.Brig.
Drag.Regt.
Nr.19
Königs.Btl.
Regt.Nr.13

II Inf.Regt.
Nr.54
Pion.Abt.Nr.7
Brück.Staffel

Share this post


Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information