beaviso Napisano 30 Lipiec 2004 Napisano 30 Lipiec 2004 O tym samym myślałem wczoraj i nadal myślę. Dlatego przegrałbym to piwo, bo nie wiem jak diesel-oil radzi sobie w mrozie. Wg mnie sobie kompletnie nie radzi, ale widać że jednak znaleźli nań sposób.
jaca2003 Napisano 30 Lipiec 2004 Napisano 30 Lipiec 2004 Wrogu mój jedyny na zleceni.Postaw to piwo i nie pitol.Jaki sposób?Odpal diesla przy - 20 na dworze.To była nafta.Chodząc do szkoły w latach 80(technikum) dzięki profesorowi od maszynoznawstwa oglądałem różne silniki.jumo też.Od 88 i od np 266.Wszystki były na naftę.
beaviso Napisano 30 Lipiec 2004 Napisano 30 Lipiec 2004 A oto zasadnicza lista silników dieslowskich i s-tów nimi napędzanych:- Jumo 205C (Do-18, Ju-86D)- Jumo 205D (Bv-138, Do-18)- Jumo 207A-1 (Ju-86P/R)- Jumo 207B-3/V (Ju-86P/R)- Jumo 207C (Bv-222 Viking)+ coś na niektórych Ju-52http://www.histomobile.com/histomob/tech/2/120.htm i kolejne podstrony
jaca2003 Napisano 30 Lipiec 2004 Napisano 30 Lipiec 2004 Beaviso wrgy tłumacz inglisza bo ja z tego jazyka jestem nie tomny.W/g mnie to dalej jest nafta lotnicza(troszkę inna od tej do lamp).
beaviso Napisano 30 Lipiec 2004 Napisano 30 Lipiec 2004 W przywołanym opisie nie ma ani słowa o rodzaju paliwa. Gdzie indziej natknąłem się natomiast na kerosene" czyli na naftę.
jaca2003 Napisano 30 Lipiec 2004 Napisano 30 Lipiec 2004 Mów mi tak dalej a zacznę Cię lubić(nawet bez piwa)tylko nie mnów ze p......... wszelkie nacje
beaviso Napisano 30 Lipiec 2004 Napisano 30 Lipiec 2004 Jaca (tylko) -->Kompletnie na zakończenie niefortunnego tematu: Każdy naród to zbieranina zarówno jednostek wybitnych, tudzież szarych ludzi, jak i totalnych mętów. Dlatego nie mam określonych preferencji narodowych - trafiają się wielcy ludzie tu i tam, trafiają się gady tu i tam. Dla mnie liczą się konkretni ludzie. Nikt anonimowy nie ma u mnie automatycznego pozytywa tylko za to że jest Polakiem, ani negatywa za to że jest Niemcem. Naród to zbieranina, dlatego nigdy nie powiem w sposób ogólny, że naród A jest wielki, a naród B podły. Pojawia się tu dodatkowo kwestia stężenia procentowego jednostek pozytywnych i negatywnych, ale w Europie chyba stoi ono na zbliżonym poziomie niezależnie od kraju. Czy to brzmi lepiej? I na tym zakończmy, ok?
jaca2003 Napisano 31 Lipiec 2004 Napisano 31 Lipiec 2004 A ja jestem Polakiem i jak mówi Polska piśń Nie będzie niemiec pluł nam w twarz. I z tego jestem dumny!Nie po to dziadek w 16 roku uciekał do Legionów(w wieku 15 lat0 a potem z kutrzebą walczył nad Bzurą.Nie po to 2 wujaszków nie znależli w Warszawie w 44 żebym teraz mówił że Eryka is ok.A na piwo to wpadnij NACH DANZING adres masz na priwie.(Może wtedy sie pozabijamy?)
beaviso Napisano 31 Lipiec 2004 Napisano 31 Lipiec 2004 Bo Erika to wyjątkowa zdzira jest, co do tego chyba nie myślisz że mam wątpliwości?Ale może pewna Helga z Hamburga to miła, mądra i przyjazna dziewczyna? O to mi chodzi... Nie rozumiesz? Kończymy, pozdrawiam, dobranoc!
jaca2003 Napisano 31 Lipiec 2004 Napisano 31 Lipiec 2004 Rozumiem ale tak Ty na Helgę?Znałem różne Helgi i były miłe i miłe.Ale kiedyś się(nie tylko do mnie więc złóż samokrytykę)na tym forum nie popisałeś w temacie Helg i Helg. Myślę że kumasz Pozdrawiam i dobranoc
IRONRAT Napisano 31 Lipiec 2004 Napisano 31 Lipiec 2004 Jedno jest pewne, na podanej przez beaviso stronie silnik jumo 223 jest wyraźnie jak wół opisany jako diesel. W opisie innych jumo paliwo to gasoline", czyli jednak diesel.Masę informacji o silnikach diesla junkersa można znaleźć pod adresemhttp://www.enginehistory.org/Diesels/CH1.pdfIronrat
Peter Napisano 31 Lipiec 2004 Napisano 31 Lipiec 2004 Nie jestem pewien do końca (sprawdzam) ale te diesle wysokościowe wymagały sprężarki (powietrze). Coś mi świta, że w ogóle sprężarki pojawiły się dzięki ... turbinie parowej i właśnie dieslowi. Acha - główna zaleta diesla w samolocie to oczywiście jak ktoś już napisał - ekonomia czyli zasięg. Nawet Ruskie mieli bombowiec napędzany dieslem ze sprężarką ciekawego typu - dodatkowy silnik w kadłubie ją napędzał. Zezygnowali ze sprężarki z bo docelowe PE8 były 4-o silnikowe. Dokładnie to poczytajcie na: http://www.republika.pl/awiacja/pietlakow.htm#Pe-8
eisenbruck Napisano 2 Kwiecień 2009 Napisano 2 Kwiecień 2009 A to ci historia. Ja jestem bardziej niż pewien, że samolot tam był. Czy akurat ten konkretny, nie wiem, nie znam się. Jezioro jest na tyle małe, a samolot był na około 3-4 metrach, że można go było zobaczyć będąc uzbrojonym tylko w maskę. Motyw z wyłowieniem przez Rosjan odpada, prędzej ten z rybakami, bo jezioro jest regularnie obławiane. Tylko, czy rybacy pozbierali by wszystkie porozrzucane części (duże części)nie związane z kadłubem?? Czy niemieccy poszukiwacze skupieni na wyciąganiu pokrywek od garnków byli w stanie przeoczyć pokaźne kawałki metalu przewyższające wielokrotnie wspomniane pokrywki? Nie sądzę.Myślę, że samolot (to co z niego zostało)został wydobyty i to niekoniecznie przy blasku słońca. Ale to tylko moje domysły. Jak się tylko ociepli postaram się je rozwiać...
eisenbruck Napisano 19 Kwiecień 2009 Napisano 19 Kwiecień 2009 Samolot został wydobyty nocą. Zastanawiam się czy przy udziale wszystkich poszukiwaczy, czy tylko tych niemieckich...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.