Skocz do zawartości

otton1

Użytkownik forum
  • Zawartość

    741
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana otton1 w dniu 21 Wrzesień 2021

Użytkownicy przyznają otton1 punkty reputacji!

1 obserwujący

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

otton1's Achievements

12

Reputacja

  1. Czy któryś z Kolegów sprawdzał może prasę galicyjską pod kątem podania informacji o tych katastrofach? Ja sprawdziłem prasę krakowską, która zazwyczaj informacje o katastrofach lotniczych podawała ale nic na ten temat nie znalazłem. Może coś zamieszczono w prasie prowincjonalnej.
  2. Gratuluję optymizmu Kolego Koloman - niestety, mało co się zgadza! I tak: 1. według albumu "Ku czci poległych lotników. Księga pamiątkowa" (wydanego 16 lat po opisywanych wydarzeniach!) - w Krakowie wylądowało 6 samolotów z Przemyśla - 2 samoloty uszkodzone lądowały koło Bochni Według tej wersji samoloty pilotowali; por.Robotycki i uczniowie szkoły pilotów Polacy i Wegrzy 2. według ówczesnej prasy; IKC z listopada 1918 (czyli na bieżąco) i IKC z lipca 1920 (czyli ledwie ok. półtora roku później) - w Krakowie wylądowały 2 samoloty z Przemyśla - 6 samolotów uszkodzonych lądujących przymusowo na trasie z Przemyśla do Krakowa (gdzie dokładnie nie wiadomo) zbierał sierż.pilot F.Kołodziński Według tej wersji obie maszyny przybyłe do Krakowa pilotowali Polacy (nie uczniowie), pozostałe 6 maszyn lądujących przymusowo pilotowali Niemcy (faktycznie Austriacy) Czyli oprócz cyferek nic się nie zgadza!!!!!! Jeszcze mamy dodatkowo informację z albumu "Ku czci poległych lotników. Księga pamiątkowa"; "........dwie załogi zabiły się po drodze......" (bez podania miejsca gdzie to się stało). Skąd więc wiadomo, że stało się to w katastrofie koło Przemyśla i w katastrofie koło Cieszyna (czy znana jest dokładniejsza lokalizacja?).
  3. Wiarygodność nalotu na Frankfurt w styczniu 1919 roku jest taka sama jak wiarygodność nalotu polskichi bombowców "Łoś" na Berlin we wrześniu 1939. Co do dokumentów personalnych lotników (i innych wojskowych): powinny być w CAW-ie.
  4. Oficer Polskiej Siły Zbrojnej w mundurze wz.1917.
  5. Plutonowa 6.Pułku Piechoty Legionów.
  6. No to zaczyna się nam sprawa powoli klarować: 2 samoloty z Przemyśla wylądowały w Krakowie 6 samolotów z Przemyśla znalazł na trasie z Przemyśla do Krakowa sierż.Franciszek Kołodziński. Doliczyliśmy się więc 8-miu przemyskich samolotów, których los jest znany. Brakuje więc dwóch z dziesięciu, które wystartowały (ponoć) z Przemyśla.
  7. Jesień 1904 roku. Attache austro-węgierskiego sztabu generalnego przy rosyjskiej armii w Mandżurii w czasie wojny rosyjsko-japońskiej, kapitan sztabu generalnego Stanisław Szeptycki.
  8. Efektowna fotografia SPAD-a 51C1 nad Lotniskiem Mokotowskim W tle widoczne trzy charakterystyczne wieże Kościoła na Placu Zbawiciela.
  9. Doskonała seria "lwowskich" fotografii Kolego formoza58 - gratuluję! Jakkolwiek niektóre były już publikowane to od czasu do czasu ze wszech miar warto je przypomnieć. Ja w każdym razie zawsze oglądam je z wielką przyjemnością!!!!
  10. Również fotografia z Ławicy, z lat 1919-20. Wyższa Szkoła Pilotów: instruktorzy i uczniowie przy Fokkerze D.VII. Kilka osób można rozpoznać. Może któryś z Kolegów zidentyfikuje innych.
  11. No i jest pięknie, widać to nawet z zamkniętymi oczami!
  12. 1 - w kondycji jestem znakomitej mimo iż lat mi przybywa 2 - moja uwaga to nie jest żadna "cenzorska" - po prostu chodzi o trzymanie się zasad; granicą jest rok 1939 więc tej daty się trzymajmy jeśli chodzi o wpisy. Najwyżej zmieńmy datę w tytule forum z "1918 - 1939" na "1918 - 1945" i wszystko będzie w porządku. 3 - "sporadykiem" to mogą być dzieje do 1945 roku "Błyskawicy", "Burzy", "Groma", "Orła", "Wilka", "Rysia", "Żbika", "Sępa" bo to jest bezpośrednia kontynuacja ich działalności przed 1939 rokiem. Jeżeli "sporadykiem" ma być "Jastrząb" czy "Dragon" to równie dobrze mogą nim być wszystkie pozostałe okręty PMW - krążowniki, niszczyciele, niszczyciele eskortowe, okręty podwodne, kutry torpedowe i artyleryjskie, patrolowce. Było ich sporo i tak ze "sporadyka" staną się "normalką". 4 - JA niczego złośliwie nie wstawię - z wiekiem łagodnieję. Ale nie gwarantuję, że ktoś inny tego nie zrobi.
  13. Taka jest tematyka i zakres czasowy forum: IIRP - Wojsko Polskie 1918-1939 ORP "JASTRZĄB" nijak się wpisuje w ten zakres czasowy. Może jednak warto trzymać się reguł bo zaraz zrobi się bałagan - ktoś będzie wstawiał temat o dywizjonach lotniczych w Wielkiej Brytanii, inny o 1-ej Dywizji Pancernej czy Brygadzie Karpackiej....
  14. Taka jest tematyka i zakres czasowy forum: IIRP - Wojsko Polskie 1918-1939 ORP "CONRAD" nijak się wpisuje w ten zakres czasowy. Może jednak warto trzymać się reguł bo zaraz zrobi się bałagan - ktoś będzie wstawiał temat o dywizjonach lotniczych w Wielkiej Brytanii, inny o 1-ej Dywizji Pancernej czy Brygadzie Karpackiej.....
  15. Polegli w bitwie pod Niżankowicami koło Przemyśla w dniu 13.12.1918!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie