Jump to content

kamilkrajnik13

Forum members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jest może więcej zdjęć z tej defilady? Bo na pewno kojarzę to z samochodami wz.28 na pierwszym planie, gdzie w tle świtały dwa Renault-Kegresse (M26/27) Można podpytać co to za pancerka? Bo z tej perspektywy trudno jest mi poznać.
  2. Dzięki za odpowiedź. Brzmi to bardzo sensownie. Rzeczywiście Jugosławia ma sens. Był to bodaj jedyny kraj, gdzie M26/27 (w Jug. M.28) używano masowo (11 szt plus ok. 40 szt FT).
  3. Skąd taki wniosek, bo jestem bardzo ciekaw. Może jakiś szczegół przeoczyłem? Czy chodzi o sam fakt pojawienia się M26/27?
  4. Na dwóch pierwszych zdjęciach z tego co widzę artyleria przeciwlotnicza zmodernizowana pod podwozie PF 621L i do tego w ciekawym kamuflażu. Plus ciężarówki 621 zamiast jaszczy de Dion?
  5. Ano tak, już widzę o co chodzi Przyznaję, moje niedopatrzenie
  6. "Kto to taki kto to taki" - 508 na służbie w MKH
  7. https://www.ebay.de/itm/Foto-Wehrmacht-Polen-Vormarsch-Panzer-Hotchkiss-H-39-Beute-Kennung-50782-camo/392740166510?_trkparms=aid%3D1110001%26algo%3DSPLICE.SIM%26ao%3D1%26asc%3D20180213162448%26meid%3Deb80ab46707b4ea294577799477a1ccc%26pid%3D100930%26rk%3D2%26rkt%3D12%26sd%3D114156566346%26itm%3D392740166510%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2332490&_trksid=p2332490.c100930.m5375 Foto Wehrmacht Polen Vormarsch Erbeuteter Panzer Hotchkiss H-39 Kennung 50782 Mit schöner Tarnbemalung 6,5x5cm Viel Spaß Znajdźka opisana jako polski H-39 (w rzeczywistości R35). Idzie w miarę skutecznie ocenić czy to jest otrzymany przez WP Renault czy opis jest błędny?
  8. Czyżby TKS-B? https://www.ebay.de/itm/Foto-WH-Panzer-Tank-Beute-polnische-Tanketten-TKS/283825038021?_trkparms=aid%3D1110001%26algo%3DSPLICE.SIM%26ao%3D1%26asc%3D20180213162448%26meid%3Deb80ab46707b4ea294577799477a1ccc%26pid%3D100930%26rk%3D11%26rkt%3D12%26sd%3D114156566346%26itm%3D283825038021%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2332490&_trksid=p2332490.c100930.m5375 Z tyłu co prawda podpisane jako "TKSD" ale ułożenie koła napinającego jasno wskazuje na TKS-B
  9. Kolejne zdjęcie z tej samej kroniki (z kanału YT Pathe 1939) przedstawiają czołg Renault FT francuskiej produkcji podczas ćwiczeń. Czołg jest jak można zauważyć rozbrojony (podobnie jak większość szkolnych czołgów zarówno FT jak i FT CWS pozostawionych we wrześniu 1939 roku w Żurawicy).
  10. Czołg FT z 2. Batalionu Pancernego z Żurawicy, kadr pochodzi z kroniki z marca 1937 roku. Moją uwagę na kadrze przykuły lampki zamontowane po bokach przedniej części kadłuba, które wskazują na obecność instalacji elektrycznej w czołgu. W dodatku są one podobne do lampek z drezyn R z wrześniowych pobojowisk. Czyżby instalację otrzymało więcej czołgów niż się przypuszcza czy to pojazd z 2 batpancu który później trafił do dyonów pociągów pancernych, co jest sensownym wytłumaczeniem z racji tego, że kadry mogły zostać nagrane wcześniej.
  11. Mam takie drobne pytanie, czy rozeznaje się Pan może co za konstrukcja znajduje się na czołowej płycie czołgu, którego fragment widać na zdjęciu? To jest wyciągarka czy coś w ten deseń?
  12. Witam W innym temacie na tym forum znalazłem takie oto zdjęcie i co prawda podejrzewam że to makieta to dalej bardzo mi przypomina wyżej analizowane zdjęcia czołgów WB-10(?). Może coś wniesie nowego do tematu. Tutaj link to tematu: https://forum.odkrywca.pl/topic/717112-ciekawostki-z-aukcji-cz3/page/10/?tab=comments#comment-2051391
  13. Wie Pan coś więcej może o tym zdjęciu? Czy to jest makieta bo nie widzę za bardzo detali Bo bryłą przypomina wraki ze zdjęć z poligonu z Rembertowa, a nawet jeśli będzie makietą to może coś wnieść do tematu.
  14. W żadnym wypadku nie może być to polski M26/27. Po pierwsze wszystkie polskie egzemplarze Nr.1114-1118 zostały w pierwszej połowie l.30-stych przebudowane na zwykłe FT poprzez demontaż zawieszenia Kegresse (są zdjęcia pojazdów po przebudowie), wg dokumentów na 8 września 1936 roku znajdowały się one w Żurawicy, a jeden z nich (1114) został przebudowany na Renault wz.32 (Renault-Vickers jak kto woli). Po drugie numeracja na płycie czołowej pojazdu po prawej na pewno nie jest polska i może tylko potwierdzać, że zdjęcie to wykonano we Francji
×
×
  • Create New...

Important Information