Jump to content

kamilkrajnik13

Forum members
  • Posts

    28
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

kamilkrajnik13's Achievements

-1

Reputation

  1. Z którego to dokładnie oddziału? O ile pamiętam, ich losy opisano dość dokładnie a właśnie z pamięci wypadły mi poszczególne numery i przydział ich do jednostek
  2. Mają tam się pojawić jakieś nowe informacje? Bo w pracach p. Jońcy, które posiadam, dominuje głównie walor wizualny. Przy czym zaznaczę, że p. Jońca na rzutach bocznych (WLU, Leksykon pojazdów mechanicznych WP 1918-1939) na moje oko nie oddaje różnicy w konstrukcji wież czołgów Renault FT wyprodukowanych w CWS (tak, po uważnym przyjrzeniu się widać sporo zasadniczych różnic w kształcie, ułożeniu nitów, symetrii czy ścięciu dachu nad jarzmem - wieże CWS są bardziej "kanciaste" w górnej części i ) - i nie mam tu na myśli graniastych wież z jarzmem kulistym i peryskopem szczelinowym na lewej stronie, które widać na zdjęciach z 1939 roku. Także liczę, mam nadzieję, że nie na próżno, że zobaczę wreszcie lepiej przedstawiony Renault FT CWS, a przy okazji liczę na mnogość ciekawych, niepublikowanych do tego momentu zdjęć.
  3. To chyba nie polskie FT? Z tego co widzę mają dłuższe numery i inaczej umiejscowione (np na zawieszeniu).
  4. Akurat to jest zdjęcie generała Karnickiego w mundurze I Korpusu Polskiego w Rosji, widać carskie oficerskie "płaszcz-palto" z naszytym szewronem generał majora I KP. Również widoczna na zdjęciu rogatywka była charakterystycznym elementem umundurowania generałów I KP i o ile dobrze pamiętam artylerii konnej I KP
  5. M26/27 co prawda nie zostały w pierwotnej formie, ale na zdjęciach widać na składowiskach zarówno NC-31 (1153) jak i Renault wz.32 (czyli pojazd ze zdjęcia, numer 1114) W książce Zientarzewskiego i Stepana o Renault FT pojawiło się info, że M26/27 w latach 1931-1932 zostały przebudowane na zwykłe czołgi FT (świadczy o tym np zdjęcie pojazdu 1117 z normalnym zawieszeniem i zdjęcie z tejże książki, na którym widać przebudowane pojazdy o numerach odpowiadających M26/27). Oprócz tego jeden z puli 5 pojazdów (1114-1118) został przebudowany na Renault-Vickers - był to właśnie pojazd numer 1114.
  6. Dodam pikanterii tym kadrem z jednej z kronik, bodajże z 1937 roku. Czyżby to był kolejowy/przygotowany dla drezyn Renault skoro widać coś podobnego do oświetlenia pojazdów kolejowych? Fragment pojawił się obok nagrań z ćwiczeń.
  7. Nie no może zdjęć nie ma, ale rysunki WB-3 to zawsze coś ciekawego. Jeszcze nie czytałem tekstu, ale zapowiada się na coś nowego w temacie.
  8. Są może dla akompaniamentu jakieś nowe materiały ilustracyjne, albo chociaż dokładniejszy niż dotychczas opis? Jest może dużo nowych informacji w porównaniu do WLU o prototypach i projektach broni pancernej?
  9. Ciekawi mnie Renault FT znajdujący się po prawej - czyżby miał zamontowany reflektor co może sugerować choćby szczątkową instalację elektryczną?
  10. Dodam tylko że ujęcie pochodzą z lat 1924-1935, kiedy Budionny posiadał kategorię służbową K-14 (cztery romby widoczne na jego kołnierzu), odpowiadała ona dowódcy frontu, okręgu wojskowego bądź im równym.
  11. To na pewno polski sampanc? Wygląda na francuskiego White, z tego co mi wiadomo w WP takich nie było
  12. Jest może więcej zdjęć z tej defilady? Bo na pewno kojarzę to z samochodami wz.28 na pierwszym planie, gdzie w tle świtały dwa Renault-Kegresse (M26/27) Można podpytać co to za pancerka? Bo z tej perspektywy trudno jest mi poznać.
  13. Dzięki za odpowiedź. Brzmi to bardzo sensownie. Rzeczywiście Jugosławia ma sens. Był to bodaj jedyny kraj, gdzie M26/27 (w Jug. M.28) używano masowo (11 szt plus ok. 40 szt FT).
×
×
  • Create New...

Important Information