Jump to content

Barbapapa

Forum members
  • Content Count

    366
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

Barbapapa last won the day on September 11

Barbapapa had the most liked content!

Community Reputation

95 Excellent

Recent Profile Visitors

181 profile views
  1. Mija prawie 48h od momentu, gdy napisałem dowód na lokalizację i co? Gdzież jest nasz "bohater z węzła kolejowego Šentvid"? Czyżby udał się na miejsce z wizją lokalną? A może wyruszył z pielgrzymką pokutną do świątyni Panzerwrecks, z prośbą do bogów o przebaczenie i może o jakowąś dobrą nowinę? Cennym Kaz, jest Twój wpis, zwłaszcza pkt. 5, w kontekście obserwowanych właśnie zachowań. Bowiem normalny facet z jajami przyznałby się do błędu i byłoby po sprawie. Tymczasem widzimy zachowania rodem z form niższych jak ślimaki, pewne nieloty tudzież ryby. Jakże wiele mówi to o charakterze "bohatera Šentvid" . Żenada.
  2. Postanowiłem wyjść od Twojej wypowiedzi prostując kwestię błędów, dotyczącą lokalizacji zdjęć załączonych na dole postu. Tych trzech już tu pokazywanych i tego z Panzerwrecks zrobionego z 15m na prawo od miejsca, z którego wykonano fotografię nr 3. Wszystkie te zdjęcia istotnie pochodzą z tej samej lokalizacji i pokazują ten sam pociąg z różnych miejsc. Na zdjęciach kolorami oznaczyłem elementy co do których będę się odnosić w trakcie wskazywania właściwej lokalizacji. I masz absolutną rację pisząc, że podstawą do dyskusji jest jakiś materiał: np. drukowany (książki) i internet. Ale nikt nie pociągnął dyskusji, gdy zakwestionowałem wiarygodność lokalizacji. Napisałem o tym już 13.09.2019: to błędna lokalizacja, której nota bene tydzień temu też uległem Jednak nikt nie zadał sobie trudu aby się zastanowić w stylu „...a co jeśli...” i podyskutować zadając pytanie w stylu „..skąd pomysł, że...”. Tymczasem w odpowiedzi dostaliśmy jedynie mantrę nieomylności – cytat poniżej: A jedyną prawdą objawioną tym wpisem jest nazwa muzeum jak i imię oraz nazwisko autora zdjęć. Ale do rzeczy: Na zdjęciach widać co najmniej dwie równoległe nitki torów. Wystarczy spojrzeć na linię kolejową na odcinku Medvode-Ljubljana aby zauważyć, że jest ona jednotorowa (pewnie dalej w kierunku granicy z Austrią też ale nie było potrzeby sprawdzać). Jedynie w obrębie stacji kolejowych tor „rozszczepia” się na równoległe nitki. I wystarczy zobaczyć na mapie, że nie ma stacji kolejowej Šentvid ani takiego węzła kolejowego jak to się komuś w wątku 251/17 napisało. Na początku połączyłem fotografie nr 1 oraz nr 2. Na obu widać (na czerwono) charakterystyczne zarówno elementy dachów jaki fakturę ścian budynków tuż za składem pociągu. Ścieżka pomiędzy torami jak i powtarzające się elementy składu pociągu pozwoliły na dołączenie do kompletu zdjęć nr 3 oraz tego z Panzerwrecks. Kluczowym dla początków dochodzenia, że lokalizacja jest błędna, był widoczny na zdjęciu nr 2 w żółtym okręgu budynek. Wysoki wieżowiec w roku 1945 nie mógł bowiem znajdować się na wsi Medvode ani w Šentvid. A dodatkowo widoczny jest spoza dachu budynku tuż przy stacji (na zielono). To mogła być tylko Ljubljana a budynek okazał się być (i istnieje do dnia dzisiejszego) wieżowcem o wdzięcznej nazwie Nebotičnik. Obiekt ma bardzo charakterystyczną architekturę widocznego szczytu budynku i nie sposób go pomylić (zdjęcia porównawcze budynku nr 4, 5 oraz 6). Dodatkowo, na zdjęciu nr 1 widoczny jest po lewej stronie budynek mieszkalny. Znajduje się tuż za wiaduktem kolejowym ponad biegnącą tam drogą, po lewej stronie, tuż za stacją patrząc w kierunku północnym tak jak zdjęcie zostało wykonane. Skoro wiadomym się stało, że to Ljubljana i stacja kolejowa w niej samej wystarczyło spojrzeć na kąt pod jakim widoczny jest budynek względem torów kolejowych (zdjęcie nr 2). Dodatkowo ukośne położenie budynku ze zdjęcia nr 2 (tego na zielono) sugeruje, iż tory skręcają tam w lewo. I biorąc te elementy razem do kupy wychodzi, że fotografie zostały wykonane na stacji kolejowej Šiška w Ljubljanie. A korespondencja z kuratorem z muzeum tylko to potwierdziła. Cytując (wraz z tłumaczeniem) Kuratora muzeum, Pana Marko Ličina: "Partyzant Slavko Smolej wykonał najpierw zdjęcia w Medvode (mój dopisek: „włoszczyzna”z Pz.Abt.202) a potem na stacji kolejowej Šiška". Muzeum potwierdza też, iż ma właściwie udokumentowane i opisane negatywy tych zdjęć - stąd i wiadomym się staje kto i na jakim etapie popełnił to przekłamanie z Šentvid. I co ciekawe, w korespondencji z muzeum pojawiają się trzy nazwy geograficzne, wspomniane już Medvode, Šiška ale trzecią lokalizacją dla jeszcze innego pociągu nie jest Šentvid. Pojazd 251/22 z gwiazdką (i pozostałe tam widoczne) należy z dużym prawdopodobieństwem uznać (są nawet takie opisy w necie) za pochodzący właśnie z tego transportu i rozładowany w okolicach stacji Šiška. I to na tyle w kwestii tej identyfikacji. Barbapapa
  3. Kaz, @Cypis To bzdura, bzdura powielana na bazie świętej, nieomylnej książeczki Panzerwrecks (bądź bogów którzy tę "biblię" napisali). Właśnie otrzymałem korespondencję zwrotną z muzeum potwierdzającą moje lokowanie. Jutro opiszę właściwą lokalizację.
  4. hej Kaz, Pozwolisz, że ja, malutki amator, wejdę na ten jeden momencik pomiędzy areopag fachowców, tych głosicieli boskich prawd z modlitewnika Panzerwrecks, ślepych wyznawców Jentzów i Doyle'ów wszelkiej maści. Z wielką dozą nieśmiałości chciałem Ci napisać, że Z4, Z7 i Z12 to ten sam pojazd, w tym samym, znanym mi miejscu i czasie. Co więcej towarzyszka krasawica z Z4 ma tuż obok zrobione zdjęcie z "nietypowym" osobnikiem. No ale już bez 251.
  5. oj, widzę że brakuje Ci Kaz zdjęcia do czworaczków z zawartością kółka - coś niespotykanego tam jest...
  6. Autorzy wiedzą, że zdjęcia pochodzą z muzeum. A bezkrytyczna wiara w nieomylność jednych nosi nazwę zaślepienie.
  7. to błędna lokalizacja, której nota bene tydzień temu też uległem
  8. a linijki w domu nie ma? bo suwmiarki może nie mieć...
  9. Kaz, czytałem o tym gdzieś na jakimś forum - pointa, szkoda czasu.
  10. na rejestrację nigdy się nie patrzy bowiem pojazdy miały ją z dwóch co najmniej źródeł: a. lokalizacja fabryki, b. lokalizacja centrum zaopatrzenia armii (nie pamiętam ale chyba skrót po niemiecku to HZ) - Heeres Zentrum?.
  11. Kaz, tak na początek to zapoznaj się z poniższym materiałem po czym czym prędzej usuń J5.
  12. Eigengewicht - masa własna - 3880kg Nutzlast - ładowność - 1570kg Gesamtgewicht - masa całkowita - 5450kg już te niemieckie pojęcia wystarczy wpisać do zwykłego translatora w Google...
  13. Na tabliczce jest wskazana ładowność 1570kg. A to plus daje dwie możliwości dla ciężarówek 1.5t, a mianowicie: 1. Mercedes-Benz L1500E, 2. Mercedes-Benz G3a. Niestety oba modele nie wpisują się datą. Ale był sobie taki MB model W31, wersja G4. Sam ważył 3700kg, na Twojej tabliczce masa własna to 3880kg. Blisko ale chyba za pięknie.
×
×
  • Create New...

Important Information