Skocz do zawartości

radett

Użytkownik forum
  • Zawartość

    333
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana radett w dniu 7 Kwiecień 2024

Użytkownicy przyznają radett punkty reputacji!

radett's Achievements

3

Reputacja

  1. Rysunek pierwszy formozy58 nie uwzględniał w ogóle "listew" po obu stronach otworu drzwiowego, do których skrzydła drzwi były przymocowane zawiasami. Na przedstawionych przez ciebie zdjęciach (i chyba na wszystkich znanych) skrzydła te są w pozycji całkowicie otwartej. Na rysunku który zamieściłeś też są w pozycji całkowicie otwartej a tylko jedno skrzydło (po lewej stronie) jest w pozycji półotwartej tzn tak jak powinno być dla zabezpieczenia przejścia między wagonami. Na rysunku twoim są zaznaczone już owe "listwy", których brak było na rysunku pierwotnym. "Listwy" te miały podwójną rolę: wzmocnienie ściany czołowej, ale przede wszystkim odsunięcie drzwi od ściany czołowej z uwagi na to wygięcie w ich górnej części (inaczej by nie mogły by się zamknąć).
  2. Sprawdziłem i jeśli chodzi o Ilość słupków to jest OK (sugerowałem się bliźniaczym wagonem z Poznańczyka - który ma tylko 12 słupków). Nadal jednak kwestia drzwi komunikacyjnych pozostaje aktualna. Ten rysunek jest wzorowany na rys Pana Adama ( który też ma błędnie przedstawiony ten fragment). No cóż.... nawet wielkim zdarzają się drobne błędy a nie myli się tylko ten co nic nie robi
  3. Rysunek błędnie ukazuje drzwi do komunikacji między wagonami. Mam też wrażenie że ilość słupków anteny też jest błędna. Piszę z pamięci i nie mam pod ręką materiałów ale kwestia przejścia między wagonami to na bank źle przedstawiona.
  4. Ten rysunek to poza ogolnym ksztaltem nie ma nic wspolnego z wz 28. Kompletny SF. Wykazuje ogromna zbieżnośc z modelem jaki lata temu ukazał sie w Małym Modelarzu
  5. Wprawdzie samochodu to tutaj niewiele widac ale na kapturze da się zauważyć kamuflarz z polowy lat 30-tych (ten z czarna obwodką wokól plam) a któren to pod koniec lat 30 -tych juz nie występował
  6. bardziej połowa lat 30
  7. Takie zdjątko trafiło się na FB. Ktoś coś może się wypowiedzieć o oznakowaniu ?
  8. Nie wiem co wciagasz ale zaiste zacny to musi byc specyfik skoro takie rzeczy widzisz na zdjeciu i takie karkołomne wnioski wyciagasz. Nikt nigdy tego auta nie adaptował ani nie zamierzał adaptować ani przebudowywać na propagandowy. To najzwyklejszy samochod pancerny. Jedyna funkcja propagandowa to taka że (tak jak wiele pozostałego naszego sprzętu) byl obiektem fotografowanym przez najeźdźców w celu pokazania jakie sukcesy odnoszą i jaki to kiepski sprzęt polaczki mieli.
  9. Ten zdemontowany karabin maszynowy sugeruje że nie był to wóz d.cy , aczkolwiek w warunkach bojowych mogło być różnie.
  10. Propagandowy, ale dla niemców. Jak cały nasz sprzęt utracony w walce lub porzucony
  11. to nie Vickers tylko FT
  12. ładnie widać lusterko wsteczne na odchylonej pokrywie
  13. to jednak będzie "Poznańczyk" i to już w latach późniejszych niż wcześniej sfilmowana "Danuta" ( powycinane fartuchy wagonów szturmowego i artyleryjskiego oraz późne kamo)
  14. rozumiem i nie chodzi o to że kiedyś zamieściłeś taki a nie inny podpis tylko o to GDZIE teraz było podpisane jako Lwów (ściślej - kto tak podpisał)
  15. Właśnie mnie ciekawi skąd ten opis? To zdjęcie figuruje w muzeum historii fotografii jednak bez umiejscowienia. Sam na stronie 8 , 23 lipca 2020 zamieściłeś zdjęcie wz.28 i napisałeś ze to są pojazdy 4 dyonu (w tle ciąg dalszy budynku ze zdjęcia powyżej - charakterystyczne deskowanie) tyle że 4 dyon miał raczej mało wspólnego ze Lwowem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie