Jump to content

PZInż. 152 - silnik


Recommended Posts

W wielu publikacjach można znaleźć informacje, że na przełomie 1937/1938 roku po serii prób (znanych jako 'Rajd Jesień 1937') PZInż.152 przechodził remont i były wprowadzane zmiany w konstrukcji.

Wtedy też podobno wymieniono silnik z widlastego modelu 425 na rzędowy 725. Tyle tylko, że widlasty 425 ma (za WLU tom 121, str.56) 700 mm wysokości, a rzędowa 725 ma (tamże, str.57) 980mm wysokości i bez przebudowy osłony silnika by się nie obeszło, bo jak wynika z proporcji ze zdjęcia wysokość osłony ma około 800-860 mm.

 

I teraz moje wątpliwości są takie:

Czy silnik w PZInż. 152 faktycznie wymieniono? Jeśli tak to na jaki? I czy w związku z tym przebudowywano go? Oraz czy jest znane jakiekolwiek zdjęcie potwierdzające taką przebudowę - innymi słowy, czy są zdjęcia z 1938 roku i późniejszych. Co do datowania których niema wątpliwości, a które potwierdzały by lub zaprzeczały faktowi wymiany silnika?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information