belzebub Napisano 18 Maj 2016 Autor Napisano 18 Maj 2016 Proszę o identyfikację monety.Wymiary 17 mm na 18 mm.Wagi nie mogę aktualnie podać.Prawdopodobnie srebro z dużą zawartością miedzi.Częściowy opis - illa?
belzebub Napisano 18 Maj 2016 Autor Napisano 18 Maj 2016 Druga strona nieczytelna.Starta lub bita jednostronnie?
tiger81 Napisano 18 Maj 2016 Napisano 18 Maj 2016 Nie znam się na monetach rzymskich ale moim zdaniem napisane jest tam lucilla, a google pokazuje:http://www.google.de/search?q=lucilla+coin&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjkxu3E--LMAhUhIMAKHTISAr4Q_AUIBygB&biw=1217&bih=715Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Czlowieksniegu 09:19 18-05-2016
mimir Napisano 18 Maj 2016 Napisano 18 Maj 2016 Te Romany to niezłe kręty byli. Widzę, że u nas arbarzyńców" mnóstwo fałszywych denarów się trafia;) Zgadza się Lucilla ale suberatus, czyli posrebrzany pieniądz bity na potrzeby handlu z barbarzyńskimi plemionami lub czasami na pokrycie zadłużenia.PsNie poznaję kolegi moderatora;)
belzebub Napisano 18 Maj 2016 Autor Napisano 18 Maj 2016 Dziękuje.W tym przypadku to nawet grubo go posrebrzyli.Analizowałem jeszcze pod kątem Cecylii.Mam rozumieć, że rewers jest wytarty, a według oryginału (lub lepszego stanu) co powinno być?
belzebub Napisano 18 Maj 2016 Autor Napisano 18 Maj 2016 Niestety w takim stanie została zakupiona ta moneta.Czy jest możliwość usunięcia śladów tej korozji miedzi?Jeśli trzeba proszę Moderatorów o przeniesienie tematu do działu konserwacji.